מה רואים הלילה: ניקול קידמן עוסקת בפחד הכי גדול של כל הורה

זרים במאה ה-21. "Expats". צילום: יח"צ
זרים במאה ה-21. "Expats". צילום: יח"צ

הבימאית הסינית-אמריקאית לולו ואנג, אחת מההבטחות הקולנועיות הגדולות של השנים האחרונות, חוברת לכוכבת הקולנוע הוותיקה ליצירת סדרה שמתעסקת במה שכל הורה רק מנסה להדחיק. זמן טוב לחדש את מלאי הטישו החודשי

זה לא פשוט לגור במדינה זרה. זה נכון במיוחד עבור ישראלים שכמונו, אבל גם תופס לכל אדם שמוצא את עצמו במדינה רחוקה מהבית, עם שפה זרה, מנסה להרגיש שייך לשווא. ונעשו בעבר יצירות סביב תחושת הזרות המיוחדת הזו (ד"ש לביל מארי), אבל אחת כזו עוד לא ראינו – "Expats" של ניקול קידמן ולולו ואנג, שעלתה השבוע באמזון פריים, מצרפת לזרות כאב הרבה יותר עמוק, והרבה יותר אפל.

>> מה רואים בפברואר: 27 סדרות חדשות שיחממו אתכם החודש

ששת פרקי המיני-סדרה מבוססים על הרומן The Expatriates של הסופרת האמריקאית (וילידת הונג קונג) ג'ניס ווי.קיי. לי, ומתאר משפחה אמריקאית שחיה כתושבים זרים (מכאן שם הסדרה) בהונג קונג, עד שטרגדיה נוראית מתרחשת. בטריילר זה אמנם רק נרמז, אבל בריאינות כבר מבהירים שהבן הצעיר של המשפחה מוצא את מותו, וההורים נאלצים להתמודד עם האובדן הקשה לצד הסביבה הזרה – סיטואציה שבה כל העוזרים, המשרתים והמטפלים יתקשו לעזור בה. עם זאת, הספר בעצם עוסק בקשר של שלוש נשים שונות שמתהדק בעקבות הטרגדיה, אז יש סיבה להיות קצת אופטימיים בנוגע לאלמנט הפיל-גוד בסדרה שכוללת מוות של ילד.

את תפקיד האם מרגרט לקחה על עצמה ניקול קידמן, שגם מפיקה את הסדרה, והיתה זו שהתאהבה בספר ופנתה לבימאית המבטיחה לולו ואנג להפוך אותו ליצירת טלווויזיה. צמד הנשים שבראש הסדרה מדגישות את האלמנט הנשי החזק שקשור בעצם העלילה, אבל גם דואגות להבטיח שלא רק אבל וזרות ירחפו סביבה, אלא גם שאלות סביב פרווילגיה, גזע ופערי מעמדות. טוב, בכל זאת, זאת הוליווד של 2024. כך או כך, שווה להכין את הטישו, כי אין סדרת דרמה שעוסקת בנושאים כאלו שלא סוחטת מכולנו קצת דמעות.
Expats, שני הפרקים הראשונים זמינים באמזון פריים וידאו, פרק חדש מדי ו'