מה רואים הלילה: המרגלת הרוסיה שהפתיעה גם את נטפליקס

אל תתעסקו עם אמהות חד הוריות. "In From The Cold" (צילום: יחסי ציבור)
אל תתעסקו עם אמהות חד הוריות. "In From The Cold" (צילום: יחסי ציבור)

איך הפכה סדרת אקשן-ריגול-מד"ב על אמא חד-הורית שהיא בעצם מרגלת רוסיה רדומה ללהיט הכי בלתי צפוי של נטפליקס? ובכן, אין לאיש מושג אבל כנראה שהעולם פשוט צריך סדרת אקשן-ריגול-מד"ב על אמא חד-הורית שהיא בעצם מרגלת רוסיה רדומה

אז נגיד שיש לנו סיפור על מרגלת רוסיה שרדומה כבר איזה עשרים ומשהו שנה, והטוויסט הוא שהיא גם אמא חד הורית, והטוויסט הוא שיש לה גם יכולת לשנות צורה, והטוויסט הוא שבכל פעם שהיא משנה צורה היא יכולה למות, והטוויסט הוא שבזמן חופשה עם הבת שלה בספרד עולים על הזהות האמיתית שלה, והטוויסט הוא שמגייסים אותה כדי לעצור ארגון ימין קיצוני שמתכנן פיגוע המוני, והטוויסט הוא ששכחנו מה רצינו להגיד. כך או כך "In From The Cold" היא האובסס הקטן והחדש שלנו, סדרה שעלתה בסופ"ש לשרתי נטפליקס בשקט בשקט והתייצבה בטופ של מצעדי הצפייה הנטפליקסיים ברעש ברעש.

אף אחד לא ציפה ש"In From The Cold" תהיה להיט. בנטפליקס עשו לה מעט מאוד יחסי ציבור ושמו את כל הז'יטונים על "איך לגדל גיבור על" ו"האישה מהבית שממול לבחורה בחלון" עם קריסטין בל האהובה, אבל צופי שירות הסטרימינג ברחבי העולם לא התרשמו מההייפ והצביעו בהמוניהם בשלטים לטובת סדרת מתח-אקשן-ריגול עם פיתול מד"בי קטן. אין ב"In From The Cold" שחקנים מאוד מפורסמים (בתפקיד הראשי: מרגריטה לבייבה הרוסיה שהבריקה ב"The Deuce" של דיוויד סיימון ואז נעלמה), והיוצר שלה, אדם גלאס, מוכר בעיקר בתור כותב קומיקס מוכשר והיה תסריטאי בסדרת הקאלט "על טבעי". שום דבר שמרמז על סדרה שתעשה באזז.

סליחה אבל מי את? מרגריטה לבייבה ב"In From The Cold" (צילום: יחסי ציבור)
סליחה אבל מי את? מרגריטה לבייבה ב"In From The Cold" (צילום: יחסי ציבור)

אז מה בכל זאת עובד כל כך טוב ב"In From The Cold"? ובכן, אם לנסח זאת בפשטות, יש כאן אקשן בן זונה שבועט לצופה בפרצוף, ולפעמים בעיטה בראש זה כל מה שאתה רוצה מסדרת טלוויזיה. לפחות על פי הפרק הראשון שהספקנו לראות, הדמות הראשית מעוררת אמפתיה כמו שרק אם חד הורית שמגדלת תיכוניסטית ונקלעת לפרשיית ריגול בינלאומית יכולה לעורר, והסדרה כולה נהנית מערכי הפקה גבוהים מאוד שגורמים לה להיראות כמו סרט הוליוודי סופר-כיפי שאיכשהו תמיד פספסתם. פאן פאן פאן. בלילות של קור וקורונה לא צריך הרבה יותר.

"In From The Cold", עכשיו בנטפליקס