מה רואים הלילה: האם סדרת הנעורים הזו באמת היתה מקוללת?

יש חבר מועדן? "גלי". צילום: יח"צ
יש חבר מועדן? "גלי". צילום: יח"צ

שמונה שנים אחרי העונה האחרונה של להיט הנעורים של ריאן מרפי סדרה דוקומנטרית חוזרת אחורה כדי לנסות ולגלות איך בדיוק שלושה שחקנים מסדרה אחת מצאו את מותם, והאם באמת יש דבר כזה "קללת גלי"?

במשך לא מעט שנים בראשית העשור הקודם, לא היה בן נוער שלא נלכד בהתלהבות המדבקת (אולי מדי) של "גלי" – הדרמה הקומית-מוזיקלית של ריאן מרפי, שאז עוד ניצל את החוש האסתטי שלו כדי לטפח דברים יותר הולסום מרוצחים סדרתיים. גלי היתה ללהיט ענק שהוליד 6 עונות, סרט קולנוע, 17 פסקולים, שישה אלבומי להיטים ו-31 מיני-אלבומים (יותר מדי גרסאות קאבר), אבל ככל שהשנים חלפו, כך גם התגלה צד אפל יותר, כפי שהתבטא במותם של שלושה שחקנים מרכזיים מהסדרה – קורי מונטית', נאיה ריברה ומארק סלינג, ששם קץ לחייו בדיוק לפני חמש שנים.

כן, זו היתה פניה חדה מתכנית שמנסה להביא את כל גווני הקשת האמריקאית לשיר ועד להתאבדות בתלייה (עזבו, אל תגגלו במה הוא הורשע לפני שהתאבד, זה עוד יותר מדכא). כעת סדרה דוקומנטרית בת שלושה חלקים חוזרת לחטט בפצע הפתוח ולנסות להבין מה קרה לכל אחד מהשחקנים שמצאו את מותם, האם להשתתפותם בגלי היה חלק בדבר והאם באמת קיימת "קללת גלי" – ביטוי שהפך לנפוץ מאז רצף הגופות שהסדרה השאירה מאחור.

הסדרה, שעלתה בשירות הסטרימינג דיסקברי פלוס הזמין גם בארץ, כבר הספיקה לעשות רעש בקרב קהילת מעריצי גלי, שטוענים שזה לא הוגן לאחד את מותם הטראגי של קורי מונטית' ונאיה ריברה – הראשון משילוב של אלכוהול והרואין, השניה מטביעה – עם זה של סלינג תחת הכותרת הסנסציונית "קללת גלי". אחרים טענו שהסדרה עצמה נוהגת בחוסר רגישות ומנצלת את מות השחקנים לטובת רייטינג. כך או כך, אל תצפו למצוא שם תגובה של ריאן מרפי, אבל כמה וכמה בני משפחה של ההרוגים בהחלט מדברים.

"גלי – מחיר התהילה", זמין בדיסקברי+ החל מהיום