מה רואים הלילה: לא סתם עוד סדרת גיבור על של מארוול

מארוול עושה את זה שוב, וד"ש לדרדוויל. Moon Knight (צילום: יחסי ציבור)
מארוול עושה את זה שוב, וד"ש לדרדוויל. Moon Knight (צילום: יחסי ציבור)

במאי מצרי מצוין וקאסט מרשים שכולל את אוסקר אייזק, אית'ן הוק ופ. מורי אברהם, הופכים את "מון נייט" של מארוול להרבה יותר מושקעת ומעניינת מעוד סדרת מארוול. כי העולם צריך עכשיו גיבור על שהוא אל מצרי שהוא בעצם יהודי אמריקאי עם פיצול אישיות

>> תראו תראו: עוד המלצות טלוויזיה חמות באתר הספוילר, אתר המסכים החדש שלנו

האם העולם צריך עוד סדרת מארוול? כמובן שהוא צריך ומי בכלל שואל אותו. הרמה הגבוהה יחסית שמציגות הסדרות של מארוול מאז השקת דיסני פלוס – ובראשן "וונדהויז'ן" ו"לוקי" – מעקרות מתוכן את השאלה, והתוספת הנוכחית שעלתה היום הולכת באותו כיוון. "Moon Knight" היא מיני-סדרה בת שישה פרקים שתענה אותנו עד תחילת מאי עם פרק אחד בשבוע, וההשקעה בה חריגה יחסית לסדרות מארוול שראינו עד כה. היא צולמה בהונגריה, סלובניה, ירדן ואטלנטה שבארה"ב, ואל עמדת הבמאי הוצנח במאי הארט-האוס המצרי המוכשר מוחמד דיאב כדי להדגיש שמדובר כאן בפרויקט איכות.

בדיסני לא חסכו כאן גם על הקאסט: בתפקיד הראשי מגלם אוסקר אייזק המעולה ("תמונות מחיי נישואין") את מארק ספקטור, שכיר חרב יהודי אמריקאי הסובל מהפרעת אישיות דיסאסוציאטיבית, שהופך מדי פעם שלא בטובתו לכלי שדרכו פועל אל הירח המצרי ח'וֹנסוּ. בפרק הראשון מתברר שהוא גם, בנוסף, ברנש בריטי מנומס בשם סטיבן גרנט שעובד במוזיאון והופך בכלל לדמות אחרת כשהאל המצרי נכנס בו. בפרק הפתיחה אייזק מלהטט בכישרון בין הדמויות, מחליף מבטאים ומפגין טרלול וברוטאליות שאינם אופיניים במיוחד לגיבורי מארוול, ומזכירים מעט יותר את מה שעשו בנטפליקס עם ג'סיקה ג'ונס ודרדוויל.

את הקאסט המרהיב לצדו של אייזק משלימים אית'ן הוק הנפלא בתפקיד ארתור הארוו, מנהיג כת מטורלל לא פחות ומהבאד גאיז הכי מעניינים שבקעו מיקום מארוול, שמעוניין לטהר את העולם מנוכחותו של האל המצרי לטובת אל מצרי אחר; יחד עם פ. מורי אברהם שמגלם בקולו את אחד ממופעיו של האל המצרי. עוד משחקים כאן מאי קלאמאווי המצרית-פלסטינית הנהדרת, ובמאי הדוקו/שחקן השוודי-מצרי קארים אל חאכים. כן, יש כאן תמה מצרית חזקה, זיהיתם נכון, והגיבור נראה קצת כמו מומיה. אל מצרי שהוא בעצם יהודי עם פיצול אישיות זה גיבור העל שהעולם צריך עכשיו. תתמודדו.