מה רואים הלילה: שום דבר מיוחד, רק קומיקאי עצום בספיישל לפני מותו

האחרון מסוגו. נורם מקדונלד. מתוך "שום דבר  מיוחד". צילום: יח"צ Netflix
האחרון מסוגו. נורם מקדונלד. מתוך "שום דבר מיוחד". צילום: יח"צ Netflix

בחודש ספטמבר האחרון הקומיקאי המבריק נורם מקדונלד מת ממחלת סרטן, עליה שמר בסוד במשך תקופה ארוכה. עכשיו, יותר מחצי שנה אחר כך, מסתבר שהיה לו עוד סוד אחד אחרון בשרוול - ספיישל סטנדאפ ביתי יוצא דופן שצולם במהלך הקורונה למקרה והוא לא יזכה לחזור לבמות. ועכשיו אתם יכולים לראות את הכל בנטפליקס

מאז שפחות או יותר נגע במיקרופון בפעם הראשונה, נורם מקדונלד לא היה דומה לאף סטנדאפיסט אחר. ההומור שלו היה אבסורדי ומבריק, קומיקאי חד האבחנה שתמיד ימצא את הזווית הכי מקורית, הבדיחות הכי דביליות מאת המח הכי חד. קראו לו קומיקאי של קומיקאים, אבל האמת היא שהוא פשוט היה קומיקאי מתדר אחר – עם שפה, מבט, שנינות, אכזריות, אהבת אדם ורוח ייחודית רק לו. כשאיבדנו אותו בחודש ספטמבר 2021, ההרגשה היתה כאילו איבדנו ז'אנר קומי שלם באדם אחד.

העובדה שהידיעה על מותו ממחלת הסרטן הגיעה בהפתעה בהחלט הוסיפה לתחושה ההיא. נורם שמר את מחלתו בסוד מהציבור, ולא השאיר אפילו רמז. אבל הוא כן השאיר משהו יותר טוב מזה – עוד כמה בדיחות אחרונות. בשקופית הפתיחה של ספיישל הסטנדאפ "נורם מקדונלד: שום דבר מיוחד" שעלה היום לנטפליקס נכתב כך: "נורם עבד קשה בהכנת חומר לספיישל הנטפליקס שלו – עד שנגיף הקורונה השבית הכל. בקיץ 2020 הוא היה אמור לעבור ניתוח, וכמו שהוא ניסח זאת: 'לא רציתי להשאיר כלום על השולחן במקרה שהדברים יתדרדרו'. בבית, בלילה לפני הניתוח, הוא צילם את זה".

בהתאם לתנאים יוצאי הדופן שליוו את צילם הספיישל הזה, מדובר בטלוויזיה יוצאת דופן – בעיקר במובן שזה לא טלוויזיה, אלא מופע סטנדאפ שצולם ממצלמת מחשב (איכותית, אל תדאגו) של אדם שעומד לפני ניתוח מסכן חיים (הוא כאמור שרד את הניתוח, כיוון שהלך לעולמו רק שנה מאוחר יותר). ובכל זאת, למרות הרזון והלוק המעט שברירי, מקדונלד חד כתמיד, והראש המבריק שלו מתפתל סביב עצמו כמו שרק הוא יודע, ולמרבה ההלם – הוא צילם את הכל בטייק אחד בלבד.

נטפליקס אולי הרגישו קצת מוזר עם להוציא ספיישל סטנדאפ בצילום ביתי (שהוא לא של בו ברנהם), ולכן בסיום השעה של נורם הוסיפו פאנל עמוס קומיקאים מדרג א' שידברו מעט על הקומיקאי של הקומקאים. בין חברי הפאנל: דייב שאפל, דיוויד לטרמן, אדם סנדלר, קונאן או'בריאן ועוד. שחרור הספיישל הזה אמנם מבהיר שנורם לא הספיק לצלם ספיישל "אמיתי" לפני מותו, אבל מעריציו של נורם כבר יודעים שבין אם על הבמות, מאחורי שולחן חדשות, במושב האורח השני בטוקשואו או במצלמה מול המחשב הביתי שלו – הוא עדין האיש הכי מצחיק בעולם.

"נורם מקדונלד: שום דבר מיוחד", עכשיו בנטפליקס