מה רואים הלילה: דרמת מתח כמו שרק ב-BBC יודעים לעשות

תצוגת משחק מעולם אחר. סופי וויילד וסמואל אדוומני ב"אתה לא מכיר אותי" (צילום: יחסי ציבור)
תצוגת משחק מעולם אחר. סופי וויילד וסמואל אדוומני ב"אתה לא מכיר אותי" (צילום: יחסי ציבור)

"אתה לא מכיר אותי" של ה-BBC כמעט עברה מתחת לרדאר של צופי נטפליקס, אבל בימים האחרונים היא מזנקת במצעדי הצפייה וטוב שכך, כי מדובר במיני-סדרת-מתח מהודקת וחכמה עם סוף שנוי מאוד במחלוקת שהסעיר ומסעיר את האינטרנטים

הנה משהו שלא קורה מספיק ובעבר קרה יותר – נטפליקס רוכשת אחלה סדרה מה-BBC. היא עלתה בשירות הסטרימינג לפני כשבועיים וכמעט חמקה מהרדאר, אבל בימים האחרונים מגלים רבים את "אתה לא מכיר אותי" והיא מזנקת במצעדי הצפייה הישראלים של נטפליקס עד למקום הרביעי. וטוב שכך, כי מדובר במיני סדרת מתח משפטית בת ארבעה חלקים, כמנהג הבריטים להתקמצן על פרקים, והיא מהודקת וחכמה עם סוף שנוי מאוד במחלוקת שהסעיר ומסעיר את האינטרנטים, ומי שלא רואה מפסיד. אם אתם לא מבלים בלילה הלבן של תל אביב – עשו לכם לילה לבן עם הסדרה הזאת.

הסדרה מבוססת על רב-מכר בריטי באותו שם מאת הסופר עימראן מחמוד, ובמרכזה צעיר בריטי בגילומו המעולה ממש של סמואל אדוומני שנתפס בזירת רצח ומקבל מעורך דינו תדרוך למסור גרסה שתיטיב עמו בבית המשפט, אבל החשוד מחליט לספר סיפור לגמרי אחר ובלי יותר מדי ספוילרים – זה סיפור מעולה. הכל כמובן מעלה שאלות נוקבות על מערכת המשפט ועל הגזענות הממסדית נגד שחורים בבריטניה, אבל בראש ובראשונה זו פשוט סדרת מתח משפטית מאוד מוצלחת שבה הכל מתנקז לשאלה אם מאמינים או לא מאמינים לחשוד, עד לסיום המאוד שנוי במחלוקת. אמרנו כבר שיש שם איזה קטע בסיום? יופי.

כיאה לדרמת מתח של ה-BBC, תאגיד השידור הציבורי הבריטי, יש כאן תצוגת כוח של משחק דרמטי, תסריט מהודק ובימוי מוקפד, ויש כאן גם את התגלית המרהיבה סופי ווילד, בתפקיד האישה שבחייו של החשוד, שהיא כישרון ענק וכל כך תגלית שיש לה רק 10K עוקבים באינסטגרם ואין לה ערך וויקיפדיה בשלב זה. מהרו לאהוב אותה לפני כולם.

>> "אתה לא מכיר אותי", עכשיו בנטפליקס