מה רואים הלילה: הבת של השטן בסדרת אנימציה למבוגרים בלבד

מצאו את הטעות. "שדה קטנה". צילום יח"צ
מצאו את הטעות. "שדה קטנה". צילום יח"צ

היוצר של "ריק ומורטי", דני דה ויטו, הבת של דני דה ויטו, אוברי פלזה ורשת השידור הנפלאה FXX התחברו יחדיו ליצירת סדרת אנימציה למבוגרים בלבד על ילדתו של השטן. התוצאה בוטה יותר מכפי שדמיינתם. אה, ויש גם שגיאה ממש מוזרה בעברית

30 באוגוסט 2022

שוק סדרות האנימציה למבוגרים לא מפסיק לגדול. מאז הימים בהם כל מה שהיו לנו זה משפחת סימפסון ועד היום נוצרו אינספור סדרות מאויירות שלא נועדו לילדים, וככל שהזמן עובר נראה שהן גם הופכות בוטות יותר ויותר. אחרי מהפיכת סאות' פארק, המלכה האחרונה בז'אנר היתה (ונשארה, בערך) ריק ומורטי. עכשיו דן הרמון, היוצר של סדרת הקאלט על המדען והאחיין, מעורב כמפיק בסדרה חדשה של רשת FXX המצויינת – והפעם בנושא יותר קוסמי, ופחות מדעי – מאבק השטן על ביתו.

"שדה קטנה" (Little Demon) עוקבת אחרי חייה של כריסי, נערה בת 13 שמקבלת את המחזור הראשון שלה ומגלה שהיא הבת של השטן. ואבא רוצה לחזור לחייה, בניגוד לרצון אמא, לורה (אוברי פלזה, שעבדה עם הרמון ב"קומיונטי"). מעבר לאלמנט סרטי האימה המובן מאליו, הסדרה לא מתביישת לנצל עד תום את הפניה שלה למבוגרים, וכוללת כבר על הפרק הראשון כמות דם ועירום (ואיומים לדחוף קרן עז לזין) שתגרום גם לותיקי סאות' פארק להסמיק. עם זאת, לפרוייקט יש אפיל משפחתי חמים, גם בנושא וגם בליהוק, כשדני דה ויטו מדבב את השטן, וביתו לוסי דה ויטו מגלמת את הנערה/האנטיכרייסט.

הסדרה שופעת בהופעות אורח עתידיות, דוגמאת מל ברוקס, דייב בטיסטה, ריאה פרלמן (אשתו של דה ויטו ואמא של לוסי) ואפילו התאום, ארנולד שוורצנגר – אבל עבורנו, יש פרט מעניין אפילו יותר מזה בעיצוב אחת הדמויות. לורה, שמוצגת כאם קשוחה עם עבר פרוע, מציגה בפרק הראשון את (מלוא) גופה עוטה הקעקועים, כשאחד מהם ימשוך את העין לישראלים כמונו – על כתפה הימנית מקועקעות (בפונט מזעזע) צמד המילים "תפסיק למצוץ". אפשר רק לשער שמדובר בתקלת גוגל טרנסלייט, ושיוצרי הסדרה התכוונו לכתוב בעברית את המיליםStop Sucking – שעדיף לתרגם אולי בתור "תפסיקי להיות מעאפנה" – אך נפלו בפח העברית הנודע. לא נורא, בכל מקרה היא מראה את הקעקוע בעיקר בגיהנום.

שני הפרקים הראשונים של "שדה קטנה" עלו ברשת FX, ופרק חדש יעלה מדי יום חמישי. הסדרה צפויה לשירות הסטרימינג דיסני פלוס בהמשך השנה.