מה רואים הלילה: את הסאטירה החדשה של יוצר "מראה שחורה"

"Cunk on Earth"
"Cunk on Earth"

הסדרה החדשה של צ'ארלי ברוקר מחזירה אותו למחוזות הטלוויזיוניים בהם הוא גדל: משהו בין פרודיה, מוקומנטרי ותוכנית מתיחות. בקיצור, לא רחוק מאוד מ"בוראט", רק שבמקום עיתונאי קזחי מיוזע יש כאן אישה בריטית רצינית מאוד שמדברת שטויות מוחלטות עם אנשים רציניים. וזה קורע מצחוק

אנחנו מכירים את צ'ארלי ברוקר בתור היוצר של "מראה שחורה", סאטירת המד"ב הדיסטופית הלפעמים-סוחפת, לפעמים-מעצבנת, תמיד קצת יומרנית אבל גם עוכרת שלווה. אבל לפני שברוקר הפך את "מראה שחורה" לסנסציה עולמית (פרק הפתיחה האלמותי, עם ראש הממשלה הבריטי ואתם יודעים בדיוק איזו חיית משק ובדיוק באיזו פוזיציה, בהחלט עזר) – הוא כתב בתוכנית ב-BBC שלא ממש מוכרת מחוץ לאי הבריטי, Brass Eye – סוג של משדר חדשות פרודי פרובוקטיבי, שזכה לתהילה שלו בין היתר בזכות היכולת של היוצרים שלו לבלבל לא רק את הצופים אלא גם אנשים רציניים מאוד, שענו על שאלות מטופשות ברצינות גמורה (סוג של גלגול אנגלי מוקדם של Who Is America? של סשה ברון כהן, אם תרצו). למה אנחנו מספרים לכם את זה עכשיו? כי הסדרה החדשה שצ'ארלי ברוקר מפיק וכותב ב-BBC, שמגיעה כעת לנטפליקס, נראית אולי כמו ניסוי שלו בז'אנר חדש – אבל למעשה היא חזרה הביתה.

Cunk on Earth היא תוכנית מוקומנטרית פסבדו-מדעית, בהנחיית "פילומנה קאנק" (תגידו את שם המשפחה שלה בקול רם, אם עוד לא קלטתם את הבדיחה פה) – היא דיאן מורגן, קומיקאית בריטית שאתם אולי מזהים מ"After Life" של ריקי ג'רבייס או מהספיישל הנטפליקסי "Death to 2020" (והמשכיו), שגם אותם יצר ברוקר. אם כבר הזכרנו את המתיחות הבערך-מוקומנטריות של סשה ברון כהן, אז אולי אפשר לומר שפילומנה קאנק היא בדיוק ההיפך מאהובנו בוראט סאגדייב – אם בוראט מנטרל אנשים באמצעות הבורות והניתוק שלו, אז קאנק נראית נורא חכמה, נורא פרוגרסיבית, נורא מעודכנת וכל דבר שיוצא לה מהפה הוא שטויות מוחלטות מלאות בחשיבות עצמית אינסופית ולא פחות בורות מזו של בוראט.

הפעם קאנק יוצאת לדרך בשביל לדבר עם מומחים על תולדות האנושות על כדור הארץ, כשהיא מדברת עם שלל אנשים מאוד רציניים שחושבים שיושבת מולם אישה מאוד רצינית על נושאים כמו המפץ הגדול, הרנסנס והפירמידות. כאן לפחות בחלק המקרים האורחים יודעים שהם מדברים עם דמות ולכן משתפים פעולה, אבל בכל מקרה הם לרוב בריטים ולהכן הם מנומסים מדי בשביל לקטוע אותה גם כשהיא שואלת מומחה לאמנות הרנסנס אם האמנים ברנסנס היו טובים לפחות כמו ביונסה, ואז יוצאת למתקפה עליו בגלל שהוא לא אוהב את ביונסה מספיק. מדובר בעונה קצרה (חמישה פרקים, כי כיף עם בריטים, הם לא רוצים שתתחתן עם הסדרות שלהם), היא מחכה לכם בנטפליקס כבר עכשיו. לכו על זה.
Cunk on Earth (איזה שם אדיר, אלוהים), עכשיו בנטפליקס