מה רואים הלילה: יוצר "האמריקאים" וסטיב קארל באים לפרק אתכם

סטיב קארל ב"The Patient"
סטיב קארל ב"The Patient"

סטיב קארל הוא פסיכולוג, דונל גליסון הוא רוצח סדרתי שממש רוצה להפסיק להיות רוצח סדרתי - אז הוא חוטף את הפסיכולוג בשביל להיכנס לסשן טיפול אינטנסיבי. נשמע כמו טראש כיפי ומודע לעצמו, אבל תסמכו על ג'ו וייסברג שיהפוך את זה לדרמה אנושית אמיתית ורצינית

31 באוגוסט 2022

ג'ו וייסברג הוא האיש שאחראי לאחת הדרמות הגדולות ביותר של השנים האחרונות – "האמריקאים", שרצה במשך שש עונות ב-FX, ולא תמיד זוכרים לציין אותה ברשימות הטופ פייב החבוטות מהסוג שבדרך כלל כולל את "הסמויה", "הסופרנוס", "מד מן" ובזמן האחרון גם את "סמוך על סול" – אבל היא לגמרי מתמודדת ראויה על מקום בחמישיה, אם לא בצמרת שלה. "האמריקאים", סיפורם של פיליפ ואליזבת', שני סוכני קג"ב שחיים במסווה של זוג נשוי בארצות הברית (או שאולי הם באמת זוג נשוי? הסדרה מסרבת, כמובן, לתת תשובות פשוטות) אי-אז בשנות השיא של המלחמה הקרה, הצליחה לעשות הכל: אקשן, דרמה תקופתית, מתח, דרמה משפחתית. באמת הכל.

עם זאת, אפשר היה לחשוד שוייסברג הוא וואן היט וואנדר. לפני "האמריקאים" הוא כמעט ולא כתב שום דבר (מה שכמובן הופך את ההישג לעוד יותר מרשים), וגם בשנים מאז שהיא ירדה לא ממש היה ברור במה הוא עסוק. אבל כעת הוא חוזר עם "The Patient", מיני-סדרה בכיכובם של סטיב קארל (הו כן) ודונל גליסון (כן בטח, למה לא). קארל הוא פסיכולוג ואלמן טרי שבדיוק חווה משבר משפחתי רציני, כך שזהו תזמון רע במיוחד עבורו להילקח כבן ערובה על ידי גליסון, שמגלם רוצח סדרתי שמעוניין להפסיק להרוג וכופה על קארל להפוך למטפל שיעזור לו להיחלץ מהדחפים הרצחניים שלו.

זה לא בהכרח תקציר שעושה תיאבון, כי זו נשמעת כמו עלילה שיכולה בקלות להדרדר לשטויות מהסוג של העונות האחרונות של "דקסטר" או, במקרה הקצת יותר טוב, לקאמפ של "חניבעל". אבל הביקורות על שני הפרקים הראשונים, שעלו אתמול להולו, מבטיחות שגם הפעם וייסברג מצליח לעשות את מה שהוא עשה ב"אמריקאים": לקח כמה קווי עלילה שהיו יכולים בקלות להיסחף לאזורי הטראש הכיפי ועשה מהם דרמה אנושית, עמוקה ורצינית. חוץ מזה, זה עם סטיב קארל. ברור שאנחנו בפנים.

"The Patient" זמינה עכשיו בהולו ותגיע בהמשך לדיסני+