מודעת דושים: למרות שנשלל רשיונו – אלנבי 40 שוב מגייס עובדים

אף שהעירייה ביטלה את רישיון העסק של אלנבי 40, המועדון שבו תועדו גברים מקיימים יחסי מין על הבר עם צעירה שתויה, המקום ממשיך לפעול ואפילו מגייס עובדים חדשים

הפגנה מול אלנבי 40. צילום: גוני ריסקין
הפגנה מול אלנבי 40. צילום: גוני ריסקין
9 בדצמבר 2015

"לדאנס בר תל אביבי ותיק דרושים ברמנים/ות לעבודה קבועה ומסודרת. שכר נאה, משמרות נוחות" – כך נכתב במודעת הדרושים שהפיץ מועדון אלנבי 40 ברחבי הרשת. המקום ממשיך לפעול, אף שבחודש שעבר הודיעה עיריית תל אביב כי שללה את רישיון העסק של המועדון.

המועדון עלה לכותרות לאחר שסרטונים המתעדים גברים מקיימים יחסי מין על הבר עם צעירה שתויה הופצו בקרב עשרות אלפי אנשים. המשטרה פתחה בחקירה וזימנה לעדות את הצעירה שתועדה בסרטונים, שבהם, בין היתר, נשמע קולו של הדי.ג'יי מעודד את הגברים לעלות על הבר ולקחת חלק באקט המיני. א' הגישה תלונה במשטרה בטענה כי נאנסה והייתה שרויה תחת השפעת סמים ואלכוהול שסיפקו לה עובדי המקום. המשטרה הורתה אז בצו מינהלי על סגירתו של המועדון למשך 30 יום.

בחודש שעבר הודיעה עיריית תל אביב כי החליטה לבטל את רישיון העסק של מועדון אלנבי 40, משום שלא עמד בדרישות כיבוי האש ולאחר שבעלי המקום הצהירו כי לא יעמדו בדרישה לסגור את המועדון אחרי שעות הפעילות המותרות, כלומר אחרי שתיים בלילה. שעות הפעילות המותרות הן על פי מדיניות העירייה באזור כולו, שמחייבת בעלי עסק להפסיק את פעילותם אחרי שתיים בלילה.

אלא שלמרות החלטת העירייה, המועדון ממשיך לפעול ובמהלך השבוע האחרון לגייס עובדים חדשים. כתבת Time Out התקשרה לבעלים כדי לברר פרטים על המשרה הנחשקת.

אחת ההפגנות מול אלנבי 40 (צילום: גוני ריסקין)
אחת ההפגנות מול אלנבי 40 (צילום: גוני ריסקין)

"לתקשורת לא בא שיהיה פה מועדון כמו הקיטקט בברלין למשל", נאמר מהצד השני של הקו. "המקום עובד כל השבוע, וזה לילה הארדקור יותר, המשמרות מתחילות בדרך כלל בחצות. זה לא כמו הקיטקט בברלין אבל זה אלנבי 40, מועדון שפועל 17 שנים, וכל מה שמפרסמים בתקשורת זה קומץ פמיניסטיות שמשתגעות ורוצות שלא יהיה קיום לזה, לא מאמינות שזה יכול לקרות שאנשים נהנים ככה על דעת עצמם וחושבות שכנראה מישהו מכריח אותם".

כששאלנו על האפשרות שהמועדון ייסגר נענינו: "הכל בסדר, אנחנו עם הרישיונות ועובדים על זה ומסדרים דברים, הם פשוט נטפלים אלינו".

אז כיצד ייתכן שלמרות שלילת רישיון העסק המועדון עודנו פועל? "העירייה שללה את רישיון העסק של המקום בעקבות בעיות של שעות פעילות וכיבוי אש, וכעת מתנהלת תביעה משפטית על פעילות ללא רישוי עסק", מסביר חבר מועצת העירייה מיקי גיצין. "חשוב לציין שהעירייה היא לא גוף שפועל במישור הפלילי, וזו סמכותה הבלעדית של משטרת ישראל שהחליטה שאין סכנה לציבור במקום, ורק היא יכולה להורות על צו סגירה לצמיתות. לדעתי נכון שמשטרת ישראל תגדיר מחדש מהי סכנה לציבור, כי ברור שמרחבים שבהם ביטחונן של נשים מופקר צריכים להיות מוגדרים באופן מובהק כמסוכנים. מכעיס לראות כי עד עכשיו שום לקח לא נלמד מפרשת אלנבי 40 והכל ממשיך כאלו כלום לא קרה".

מהמשטרה לא נמסרה תגובה