"מוזיאון ביום": עיריית תל אביב מציעה כניסה בחינם למוזיאונים במהלך סוכות

במהלך חג הסוכות, החל מיום ראשון, 12 באוקטובר, ועד יום שבת 18 באוקטובר, ייפתחו שעריהם של מוזיאוני העיר בחינם, מוזיאון אחד בכל יום

מוזיאון תל אביב
מוזיאון תל אביב
7 באוקטובר 2014

אם חיפשתם דרך זולה ותרבותית לבלות את ימי חול המועד, ודאי תשמחו לשמוע על היוזמה החדשה של המחלקה לאמנויות בעיריית תל אביב־יפו. במהלך חג הסוכות, החל מיום ראשון, 12 באוקטובר, ועד יום שבת 18 באוקטובר, ייפתחו שעריהם של מוזיאוני העיר בחינם, מוזיאון אחד בכל יום. המוזיאונים המשתתפים ביוזמה הם מוזיאון תל אביב לאמנות, ביתן הלנה רובינשטיין, בית ראובן, מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, בית העיר ובית ביאליק. מוזיאון ארץ ישראל יאפשר כניסה חינם לילדים בלבד, בעוד המבוגרים יתבקשו לשלם על כרטיס כניסה 20 ש"ח.

נוסף לכניסה ללא תשלום, יתקיימו בחלק מהמוזיאונים אירועים מיוחדים לרגל החג. בבית העיר ובבית ביאליק, למשל, יתקיימו ב־12 באוקטובר סיורים מודרכים במבנים ההיסטוריים ובתערוכות. בביתו של המשורר הלאומי יתקיימו מפגשי איור־סיפור אינטראקטיבי יחד עם המאיירת שלומית צרפתי אנגל, על פי סיפורו של ביאליק "אצבעוני". בבית העיר יגלו הילדים כיצד הוקמה העיר העברית הראשונה ויכירו את המקומות הייחודיים והקסומים שהפכו את תל אביב־יפו לאגדה.

אירוע אחר יתקיים בביתן הלנה רובינשטיין: לילות הלנה. קירותיה החיצוניים של הגלריה יהפכו למצע הקרנה, ולאורך הקירות ובמתחם גן יעקב יוצגו מיצבי גוף, וידיאו וסאונד של אמנים כמו גלעד רטמן ודוד חאקי, ניר עברון, רואי אפרת, בר פבר ואחרים. נוסף לכך, תציע מנהלת עיר עולם במהלך סוכות סיורים מוזלים באזור המוזיאונים, למטיילים עצמאיים ולקבוצות.