עוד מעט יהיה מוזיאון: בואו אמנים, העירייה רוצה לתת לכם כסף

תל אביב צריכה עוד מוזיאון. בית העיר (צילום: אלכסנדר פיטרסון/שאטרסטוק)
תל אביב צריכה עוד מוזיאון. בית העיר (צילום: אלכסנדר פיטרסון/שאטרסטוק)

בקיץ הבא צפוי להיפתח מוזיאון העיר בכיכר ביאליק, מוזיאון שאמור להציג תערוכות מתחלפות ש"יספרו את הנראטיב העירוני". קול קורא שפורסם היום מזמין אמנים מכל התחומים להגיש הצעות לעבודות מתוקצבות שיספרו את סיפורי תל אביב. כל הפרטים בפנים

17 באוגוסט 2022

תל אביב צריכה עוד מוזיאונים. כן, יש לנו כבר לא מעט, ותוספות חדשות יחסית כמו מוזיאון הטבע ואנו – מוזיאון העם היהודי בהחלט העשירו את ההיצע. אבל דף המוזיאונים באתר עיריית תל אביב-יפו מכיל כרגע 23 מוסדות מוזיאליים רשמיים, וזה קצת רחוק ממה שקורה בערים כמו אמסטרדם (144 מוזיאונים), בריסל (93 מוזיאונים) או סטוקהולם (83 מוזיאונים), ולכן משמח שבשנה הבאה ייפתח "מוזיאון העיר" בבית העיר היפהפה שבכיכר ביאליק. משמח יותר: המוזיאון מחפש יוצרים מכל תחומי העשייה כדי לתת להם כסף.

מוזיאון העיר, שמתוכנן לפתוח שעריו בקיץ 2023, אמור להציג תערוכות מתחלפות "שמבוססות על הנראטיב העירוני, על התושבים והתושבות שחיים בה ועל הסיפורים שמרכיבים אותה". תחת ההגדרה האמורפית הזאת מחפשים אוצרות ואוצרי התערוכות אמנים מכל התחומים בקול קורא שהתפרסם היום בפייסבוק, ומזמין אותם להגיש את הצעתם בטופס אינטרנטי (לינק בתחתית הידיעה).

רשמו ביומנים ✍️ בקיץ 2023 בית העיר ברחוב ביאליק יפתח את שעריו כמוזאון העיר ???? המוזאון יציג תערוכות מתחלפות שמבוססות על…

Posted by ‎עיריית תל-אביב-יפו‎ on Wednesday, August 17, 2022

השנה ומדי שנה יזמין המוזיאון יוצרים ויוצרות, תושבי ותושבות העיר, להציע עבודות חדשות המבוססות על סיפורי העיר בכל פורמט של עיצוב, איור, צילום, וידאו, סאונד, אמנות פלסטית, תנועה, פרפורמנס וכל צורת ביטוי אמנותית אחרת. היוצרות והיוצרים שהצעתם תתקבל יקבלו שכר אמן ותקציב להפקת עבודה חדשה, וישתתפו בסדרה של מפגשים עם אוצרות ואוצרי התערוכה וצוות המוזיאון. אם היינו אמניות היינו לגמרי הולכות על זה.

>> להגשת הצעה בקול הקורא של מוזיאון העיר החדש הקליקו כאן