כריס מרטין, פינק ומוזיקאים נוספים משדרים הופעות לייב מביתם

בלי איפור, בלי תאורה ועם לא מעט מבוכה על הפנים: בזמן שהופעות רבות מתבטלות בגלל הקורונה, אמנים רבים מנצלים את הרשתות החברתיות כדי לשמח מעריצים

כריס מרטין באינסטגרם. מתוק אמיתי
כריס מרטין באינסטגרם. מתוק אמיתי

הקורונה הארורה ביטלה כל מופע ופסטיבל אפשרי בזמן הקרוב והרחוק, ומיליוני מעריצים ברחבי העולם נשארו עם הכרטיס ביד. אבל הנה נחמה: עכשיו האמנים עצמם מרימים את הכפפה ומשדרים בלייב סטרימינג הופעות מסלון ביתם.

יש לזה אפקט די מהפנט: כבר התרגלנו לעובדה שיחסי האמן-מעריץ כבר לא מתווכים, בחסות הרשתות החברתיות, ובמובן הזה נחשף הצד האנושי והלא מאופר שלהם, לטוב ולרע. אלא שהיחסים האלה עולים שלב כעת, עם "הופעות" קז'ואליות לחלוטין, בלי תאורה עוצמתית ובלי אפקטים על הבמה – ועם לא מעט מבוכה מצידם. אפשר שזה יישאר גם אחרי שנינצל מסוף העולם?

האמן הבולט ביותר שניצל את הפלטפורמה החברתית הוא סולן קולדפליי, כריס מרטין. תחת ההאשטאג TogetherAtHome# הוא שידר הופעה לייב באינסטגרם, תוך שהוא מקבל בקשות מהעוקבים.

ג'ון לג'נד ראה את מעשיו של ידידו, פיתח תיאבון וחבר לפסנתר בבית עם הופעה מתוקה משלו:

גם פינק האהובה החליטה להיישב מול הפסנתר ו"סוף סוף ללמוד לנגן עליו". היא בחרה ב"To Make You Feel My Love" ופצחה במה שהיא כינתה "הופעה חינם/שיעור פסנתר ממני אליכם".

View this post on Instagram

To make you feel my love ???? rehearsals

A post shared by P!NK (@pink) on

אליהם הצטרף גם הצ'לן הצרפתי-סיני-אמריקני יו-יו מה, ואפילו אייקון הפולק ניל יאנג הכריז על הופעה קרובה שתשודר ברשתות החברתיות למעט פייסבוק.