העבודות המלוכלכות: מוכר אופציות בינאריות

איך מוכר אופציות בינאריות ישן בשקט אחרי שגנב מזקנים? שבעה אנשים שהעבודה שלהם דורשת גמישות מוסרית, חוקית או מצפונית מספרים על ההצדקות, ההתלבטויות וכמובן הכסף

אופציות בינאריות
אופציות בינאריות
19 בינואר 2017

רועי מייקל שפי, 27, סופר

מכר אופציות בינאריות

מתי התחלת בעבודה?

"בינואר שעבר. חבר אמר לי: 'בוא תראה את המשכורת שעשיתי' והראה לי סכום מטאורי. הוא אמר לי שאני אעוף שם ושזו עבודה קלה. הייתי במצב כלכלי על הפנים והגעתי למצב שאני חוזר להורים בשרון אם אני לא מוצא עבודה מיד. החבר אמר לי שההכנסה הבסיסית היא 7,000 ש"ח בחודש, ומכאן אני רק אוכל לעלות".

[tmwdfpad]

הבנת לאן אתה נכנס?

"לא, לא הכרתי את המקצוע. הגעתי לריאיון בבניין משרדים מרשים עם אנשים מעונבים. כשדיברתי עם לקוחות פוטנציאליים בטלפון והם היו אומרים לי שחברות אופציות בינאריות הונו אותם הייתי מסביר להם שאנחנו לא כאלה, ובאמת האמנתי לזה".

מתי התחילו לצוץ הסימנים שאתה עובד בעבודה לא מוסרית?

"מהרגע הראשון, אבל לא קלטתי אותם. כשהתחלתי בחברה הייתה לי הכשרה עם מורה צרפתייה, והבנתי לאט לאט שהיא פשוט אדם נורא. היא סיפרה לי בקלילות על הונאת פירמידה שהיא התעשרה ממנה. הטיפ הראשון שלה לעבודה היה שבן אדם שאומר שאין לו כסף לאוכל משקר ואתה צריך לקחת לו את הכסף. הטיפ השני היה שאם יש לי לב רגיש אז אני לא מתאים לעבוד כאן".

עוד וידויים מעבודות מלוכלכות:

שידל לסקס מול מצלמה
סחר בסמים
לפרוייקט המלא

ספר על העבודה.

"הייתי במחלקת קונברז'ן (המרה), שזו המשוכה הראשונה שהלקוחות עוברים בה. הייתי צריך לשכנע אותם לבצע את ההפקדה הראשונה שלהם ב'חשבון הבנק' אצלנו ומשם להעביר אותם למחלקה של ה'ברוקרים' שלוקחת מהם הכל. כעיקרון, אופציות בינאריות הן בורסה למפגרים. הלקוחות מהמרים 'האם המניה כך וכך תעלה או תרד בעוד דקה'. אנחנו מסבירים להם שיש כל מיני תנועות בשוק שאפשר לעקוב אחריהן, שיש לנו רובוטים, מיטב המומחים לכלכלה ומיטב הברוקרים בשוק. אבל הכל שקר – אין שום דרך לעקוב אחרי תנועות כאלה בבורסה.

"אם הם מנחשים נכון הם מקבלים ההשקעה שלהם חזרה פלוס 55 אחוז או 70 אחוז, תלוי בגודל ההשקעה, ואנחנו טוענים שאנחנו מקבלים ארבעה אחוזים מסכום הזכייה שלהם וכך הם חושבים שיש לנו אינטרס משותף לנצח. אמרו לנו להגיד שכאשר הם מפסידים הכסף הולך לבורסה, ושאם הם רוצים לקחת את הכסף שהם שמו בחשבון הבנק שלנו הם יכולים לעשות את זה. במשך המון זמן חשבתי שזה באמת מה שקורה, אבל לאחר כמה חודשים התברר לי שהכסף הולך ישירות לכיס החברה, ושהם לא יכולים לקחת את הכסף הזה כי הם חתמו על מסמכים עם המון אותיות קטנות".

מכיוון שאופציות בינאריות הן עסק לא חוקי בישראל, עבדתם עם לקוחות מחו"ל.

"כן, בעיקר מאפריקה, אנגליה, אוסטרליה וקנדה. אלה אנשים שמשאירים את הפרטים שלהם לאחר שהם ראו סרטון דל תקציב שמבטיח להם התעשרות מהירה. ברגע שמישהו משאיר את הפרטים שלו, החברה שעבדתי בה ועוד שמונה חברות מקבלות את הלידים ונפתחת תחרות מי תופס ראשון את הליד.

"מה שמשותף לכל הלקוחות של האופציות הוא רצון לתשומת לב וליחס אנושי. הייתי מדבר שעות עם אנשים מסכנים, אנשים עם דמנציה ועם מוגבלויות חברתיות. הייתי בטוח שאני עושה לבן אדם טוב על הנשמה כשאני נותן לו אוזן קשבת, ושאני יוצא בסדר כי אני מסביר לו ששום דבר לא בטוח. לא היה לי מושג שכשהוא עובר הלאה לברוקר, הוא הולך לאבד את כל החסכונות שלו".

מתי התחלת להבין?

"כשקיבלתי אימיילים מלקוחות שאמרו לי שהם איבדו הכל ושאף אחד לא עונה להם בשירות הלקוחות. הייתי הולך לשירות הלקוחות ומנסה לעזור ללקוחות שלי, אבל היו מסבנים אותי".

אז למה לא התפטרת?

"ניסיתי, אבל הושיבו אותי לשיחה והסבירו לי כמה אני תותח, כישרוני וכמה אוהבים אותי. ביקשו ממני לתת לזה עוד צ'אנס, להיות מנהל. אנשים שעובדים באופציות בינאריות לא חושבים שהם עושים משהו רע. היו איתי אנשים מדהימים וטובי לב בצוות. מחנכים אותך להיות צמא להפקדות, וכשאתה מצליח להפקיד השם שלך מופיע על מסך ענקי, האחמ"ש צועק על כולם להפסיק לעבוד ושם לכבודך שירים שמחים ביוטיוב. אני מסתכל אחורה, על המושכים בחוטים, עם העניבה והמרצדס בחניה שמדברים איתי על ערכים, וחושב לעצמי איזה אידיוט הייתי. האנשים האלה גנבים".

מה היה הקש ששבר את גב הגמל?

"יום אחד ענה לי איש זקן. קלטתי שיש לו בעיה, אולי דמנציה, אבל התעלמתי. הוא אמר שיש לו הרבה חסכונות ושהוא גר אצל בנו הצעיר. אחר כך הוא פשוט נתן לי את מספר האשראי שלו בלי לשאול שאלות. אני לא חושב שאמרתי את המילה אופציות בינאריות פעם אחת בשיחה. העברתי את ה־250 ליש"ט הראשונים, השם שלי הופיע בגדול על מסך ההפקדות וכולם צהלו ושמחו. באתי לסיים את השיחה והחבר לידי צעק עליי 'קח לו עוד כסף, קח לו!'. האחמ"ש שלי רץ אליי ואמר לי שלזקן הזה יש כרטיס זהב ושאני אבקש עוד 250 ליש"ט. שאלתי את הזקן אם אני יכול להעביר עוד 250 ליש"ט והוא אומר שכן.

"רציתי לסיים את השיחה אבל האחמ"ש לא אִפשר לי. הוא ראה שקשה לי, חטף לי את הטלפון מהיד וחִרטט את הזקן שאם הוא יעביר עוד 4,000 ליש"ט הוא ייכנס לחשבון היהלום שלנו. הכרטיס עבר. לא הצלחתי לדבר במשך שעה. פתאום הבנתי מה קרה. לאיש הזה לא הייתה אמונה שהוא יזכה, לא היה לו חלום להגשים עם הכסף הזה, פשוט ביקשתי ממנו כסף, והוא נתן לי. עד סוף היום לקחו לו כ־10,000 ליש"ט ואחרי זה התפטרתי. כמה שבועות לאחר מכן החברה קרסה".

למדת משהו על אמות המוסר שלך?

"למדתי משהו על העולם. החוויה הזאת הרסה לי את התמימות ולמדתי שכל דבר בחיים זה אופציות בינאריות. כל הזמן מנסים לזיין אותך. חברות הסלולר, האינטרנט, הביטוח, הוצאות ספרים. אופציות בינאריות זה לקחת את השקרים הלבנים שכל חברה שמספקת שירות מספרת לך ולקחת את זה לשלב הבא".