שיט גוט ריל: "מולאן" יוצע למנויי דיסני+ ב-30 דולר

ההחלטה החריגה התקבלה לאחר שיציאת הסרט לאקרנים נדחתה במשך חודשים בשל הקורונה. "מולאן" היקר היה אמור להיות שובר הקופות הגדול של הקיץ

מתוך "מולאן", גרסת הלייב אקשן
מתוך "מולאן", גרסת הלייב אקשן
5 באוגוסט 2020

אם היינו צריכים כאפת מציאות שתעמיק את הבנת גודל משבר הקורונה, הרי שהיא הגיעה בדמות ההודעה האחרונה של דיסני: גרסת הלייב אקשן הכל כך מצופה של "מולאן" כבר לא תצא בקולנוע, ובספטמבר הקרוב מנויי דיסני+ יוכלו לשכור את הסרט בעבור 30 דולר.

מדובר בצעד שהמילה חריג אפילו לא מתקרבת לתאר אותו. הסרט, שהפקתו נאמדת ב-200 מיליון דולר, היה אמור להיות שובר הקופות הגדול של הקיץ. יציאתו לאקרנים נדחתה שוב ושוב במשך חודשים בשל הגבלות הקורונה, עד שבדיסני אמרו די. בניגוד לשאר התכנים בדיסני+, המנויים יצטרכו לשלם סכום נכבד יחסית כדי לצפות ב"מולאן". לצד המהלך הזה, דיסני הודיעה כי תפיץ את הסרט בבתי קולנוע במדינות שבהן השירות לא זמין והדבר מתאפשר, בהן סין. ככל הידוע אין כוונה להביא אותו כרגע לישראל, שבה בתי הקולנוע עדיין סגורים.

הרימייק של מולאן נשאר נאמן לסיפור על הנערה הסינית שמפרה את המסורת ומתחפשת ללוחם במטרה לתפוס את מקומו של אביה החולה בשדה הקרב. לסרט לוהקו כמה מהכוכבים הגדולים של אסיה, בהם ג'ט לי, דוני יין וגונג לי, ובתפקיד הראשי ייפיי ליו, שתמיכתה הפומבית בעיתונאי הונג קונגי שהוכה על ידי המשטרה עוררה בסין עצומות אינטרנטיות להחרים את הסרט. בדיסני חיפשו במאי אסיאתי, אך בסופו של דבר שכרו את ניקי קארו הניו זילנדית ("לרכוב על הלווייתן"), שתירשם בהיסטוריה כאישה השנייה שזוכה לביים (לבדה) סרט של דיסני.