מוניקה לוינסקי מפיקה את העונה החדשה של "סיפור פשע אמריקאי" על שערוריית קלינטון

לוינסקי היססה בתחילה אם לשתף פעולה עם הפרויקט, אך בסופו של דבר שוכנעה בשל ההזדמנות "לתבוע מחדש את הנראטיב שלי", כדבריה

מוניקה לוינסקי. צילום: גטי
מוניקה לוינסקי. צילום: גטי
8 באוגוסט 2019

מוניקה לוינסקי היא אחת ממפיקות העונה החדשה של אנתולוגיית "סיפור פשע אמריקאי", שתתמקד בשערוריית ביל קלינטון. העונה השלישית של הסדרה, מבית היוצר של ריאן מרפי, תכונה "הדחה" ("Impeachment") ותעלה לשידור ב-27 בספטמבר בארצות הברית. את לוינסקי תגלם השחקנית ביני פלדסטיין, שכיכבה לאחרונה בסרט "חורשות את הלילה". לצדה של פלדסטיין תשחק שרה פולסון את לינדה טריפ, שהקליטה את שיחות הטלפון שבהן תיארה לוינסקי, אז בת 22, את הרומן שניהלה עם קלינטון. ברשת FX, שבה תעלה הסדרה, מתכננים ליצור קשר עם ביל והילרי קלינטון על מנת לשמוע את הסיפור מהזווית שלהם.  

"הדחה" תתבסס על ספרו של עורך הדין והפרשן המשפטי הבכיר ג'פרי טובין, "קונספירציה אדירה: הסיפור האמיתי של שערוריית המין שכמעט הפילה נשיא" ("A Vast Conspiracy: The Real Sex Scandal That Nearly Brought Down a President"). מרפי קנה את הזכויות לשימוש בספר עוד בשנת 2017, אך לדבריו, דחה את תוכניותיו ליצור עבורו עיבוד טלוויזיוני כיוון שחש שללא השתתפות מצדה של לוינסקי, פרויקט מסוג זה יהיה "גס".  

בשנה שעברה השתתפה לוינסקי ביצירת סדרת הדוקו "פרשת קלינטון" ("The Clinton Affair"). בריאיון ל"ואניטי פייר", היא אמרה כי היססה בתחילה אם לשתף פעולה עם הפרויקט, אך בסופו של דבר שוכנעה בשל ההזדמנות "לתבוע מחדש את הנראטיב שלי". "אנשים מספרים לי על החלק שלי בסיפור הזה כבר במשך עשורים", אמרה לוינסקי, "למעשה, רק בשנים האחרונות הצלחתי לתבוע מחדש את הנראטיב שלי בשלמותו – כמעט 20 שנה אחרי". היא המשיכה והסבירה כי "זוהי לא רק הבעיה שלי. אנשים בעלי כוח, לעתים קרובות גברים, מנצלים את הכפופים להם במגוון דרכים כל הזמן. רבים יראו בזה סיפור מהסוג הזה ומסיבה זאת,  הנראטיב הזה הוא, למרבה הצער, תמיד רלבנטי". 

"סיפור פשע אמריקאי" זכתה לשבחי מבקרים ולעדת צופים נלהבת, בעקבות טיפולה בנושאים מרכזיים בהיסטוריה האמריקאית. העונה הראשונה שלה משנת 2016, שגוללה את פרשת או.ג'יי סימפסון, זכתה בתשעה פרסי אמי. העונה השנייה, משנת 2018, שעסקה ברצח מעצב האופנה ג'יאני ורסצ'ה, זכתה אף היא לביקורות חיוביות ולנתוני צפייה מרשימים.