מונית הכסף

פקחי העירייה התחילו לתת דוחות למוניות שעוצרות במקומות לא ייעודיים, והנהגים זועמים

הפקח הגדול תמיד מסתכל. מונית אלמונית
הפקח הגדול תמיד מסתכל. מונית אלמונית
4 בפברואר 2013

כבר מזה חודש וחצי שנהגי המוניות בתל אביב מופתעים לקבל לביתם דוחות על הורדת והעלאת נוסעים באזורים שונים בעיר. אין זו המשטרה שמבצעת את האכיפה בנושא, אלא דווקא פקחי העירייה וניידות הצילום, אשר שולחים את הדוחות ישירות לביתם של הנהגים, מבלי שאלו יעודכנו בזמן ביצוע העבירה על אי עמידתם בתקנות העירוניות.

"פקחי העירייה לא מפעילים שיקול דעת בעת מתן הדוח", אומר יהודה בר־אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות הארצי. "חלק ניכר מתפקידנו הוא להוות כלי תחבורה ציבורית משלים לציבור שאינו יכול לנסוע באוטובוסים, ומתוקף כך – האישה המבוגרת שעומדת בצדי הכביש מצפה שנעצור לידה ושנוריד אותה בפתח ביתה. אנחנו לא עוצרים להנאתנו, רק עושים את העבודה שלנו. אם העירייה תמשיך ככה לא נוכל לעבוד".

הקנסות עומדים על סך 250 ש"ח, ותוך חודש ימים, טוען בר־אור, שהוא הצליח למנות קרוב ל־100 דוחות באזור תל אביב. האיגוד בחר שלא לעבור על כך בשתיקה, ונתן הוראה מפורשת לכל תחנות המוניות בתל אביב המורה לכל מונית שקיבלה דוח לא מוצדק לסרב לתשלום, ולבקש לגשת למשפט. איגוד הנהגים הוא שיספק את הייצוג המשפטי באמצעות עורכי הדין שלהם, כאשר המטרה שניצבת לנגד עיניהם היא הגשת תביעה קולקטיבית.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "לנהגי מוניות מותר לעצור לצורך העלאה והורדת נוסעים במקומות ייעודיים על פי תמרור, וכן בתחום תמרור אין עצירה, אולם החוק אוסר עליהם להמתין לנוסעים או להחנות במקומות אלו. לצערנו, לעיתים פועלים מספר נהגי מוניות בדרך הנוגדת את החוק, בכך שהם מעמידים מוניות במקומות אסורים בהמתנה ללקוחות מזדמנים, ובכך פוגעים במהלך התנועה, ואף מפריעים לנהגים אחרים לבצע פעולות של הורדת או העלאת נוסעים. האכיפה המתבצעת נעשית בכפוף לחוק".