קבלו בלוק: הבוילר רום חוזר בו מתמיכתו בחרם על ישראל

בית הוא המקום שאתה מחייך בו. הבלוק (צילום: TheBlockTLV)
בית הוא המקום שאתה מחייך בו. הבלוק (צילום: TheBlockTLV)

בעקבות פוסט פייסבוק של ירון טראקס, ובתוך 24 שעות בלבד, הסירו יזמי הבוילר רום את תמיכתם בתנועת ה-bds. ככה עושים את זה (תרגמנו לכם לעברית)

>> הערת המערכת: תרגמנו את הפוסט לעברית בגלל חשיבותו כהדגמה לשיח בונה וחיובי סביב איומי החרם התרבותי על ישראל. בעקבות הפוסט של טראקס, שזכה לתמיכה גם בקהילה הבינלאומית, הסיר הבוילר רום את תמיכתו ב-BDS. חיי הלילה של תל אביב הם הצינור התרבותי המשמעותי ביותר שמחבר בזמן אמת בין צעירים בארץ ובעולם. אסור לתת לו להינתק.

ירון טראקס ונידאל חבשי, עובדים ורוקדים יחד במועדון הבלוק כבר קרוב ל-13 שנה (צילום: שלומי יוסף)
ירון טראקס ונידאל חבשי, עובדים ורוקדים יחד במועדון הבלוק כבר קרוב ל-13 שנה (צילום: שלומי יוסף)

היי בוילר רום, אני ירון, הבעלים של מועדון הבלוק בתל אביב. אתם עשויים לזכור אותי מהזמן שבו עבדנו יחד, לפני כשנתיים, כשאירחנו אתכם בתל אביב לשידור חי של הבוילר רום מהבלוק.

רציתי לברך אתכם על הניסיון לעשות שינוי. אני חייב להודות שמעולם לא חשבתי שמועדונים וחברות הפקה צריכים לעסוק באמנות בלבד. גם אותנו ביקרו רבים כשבחרנו להביע עמדה בנושאים שנויים במחלוקת בעבר. עשינו את זה בכל זאת, כי הרגשנו שיש רגעים שבהם למובילי דעה יש חובה מוסרית לדבר, במיוחד כשהם מתייצבים לצד החלשים. אבל לפני שמביעים עמדה בנושאים רגישים המשפיעים על חייהם של המוני אנשים, דרוש מחקר ארוך, מעמיק ורציני, וככל שהקהילה גדולה יותר, כך המחקר צריך להיות עמוק יותר כי "עם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה".

Hi Boiler Room, I'm Yaron, the owner of The Block club, Tel-Aviv. You may remember me from when we worked together a…

פורסם על ידי ‏‎Yaron Trax‎‏ ב- יום חמישי, 2 ביולי 2020

אני מאמין שכוונתכם הייתה טובה, אך חושב שעשיתם טעות כשבחרתם לתמוך בארגון שמגנה דיאלוג ודו-קיום בין ישראלים ופלסטינים, ארגון עליו כתב הפרלמנט הגרמני לפני כשנה: "דפוס הטיעונים והשיטות של תנועת ה-bds הוא אנטישמי. הקמפיין להחרמת מוצרים ישראליים, יחד עם הסטיקרים של 'לא לקנות' מהדהדים את הפרק הנורא ביותר בתולדות גרמניה ומחזירים לחיים את המוטו הנאצי 'אל תקנו מיהודים'". בעשותכם כך אני מאמין שהחמצתם את השיעור החשוב ביותר בהיסטוריה של מוזיקת הדאנס: זה לא על בניית חומות, זה על "Bring down the walls". זה לא על ממשלות, זה על אנשים. זה עלינו, כי “You may be black, you may be white, you may be jew or gentile, it don’t make a difference in our house”.

אם אתם רוצים באמת לעזור, במקום לקרוא לחרם, למה שלא תקראו למשהו עם מסר חיובי יותר, כמו לארגן לייב-סטרים של הבוילר רום עם תקליטנים פלסטינים וישראלים שמנגנים ביחד ומשודרים לעולם כולו, מדגימים את כוחה של המוזיק לאחד במקום להפריד, להראות לממשלות שאנחנו לא זקוקים לכל השנאה והדעות הקדומות כי אנחנו לא מאוד שונים אחרי הכל. כולנו מאזינים לבוילר רום וכולנו רוקדים לאותה המוזיקה. תראו לנו, כמו שנהג לומר הסנדק של דיסקו מל צ'רן, "if people can dance together, they can live together".

אני מקווה שכך תעשו.

הפוסט המתוקן של הבוילר רום: