להחזיר את חיי הלילה: המועדונים והברים דורשים מתווה הפעלה

איגוד המועדונים והברים פנה לממשלה בדרישה להפעיל מיידית מתווה לשובם של חיי הלילה בטרם יפנה לבג"צ. הפנייה מקבלת משנה תוקף לאור העובדה שמסיבות פורים לא הובילו לעלייה בתחלואה

תנו לרקוד בעיר הזאת. מתוך קמפיין איגוד הברים והמועדונים
תנו לרקוד בעיר הזאת. מתוך קמפיין איגוד הברים והמועדונים

איגוד המועדונים והברים פנה היום (שלישי) לראש הממשלה, שר הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה בדרישה להסדיר באופן מיידי מתווה הפעלה ייחודי לברים ולמועדונים התואם את אופי פעילותם. ככל שדרישה זו לא תענה יפנה האיגוד בשם אלפי המועדונים והברים לבג"צ.

"בשעה שכל ענף וענף במשק חוזר לפעילות, תחת מגבלות סבירות, ומקבל מענה ממשרדי האוצר, הבריאות ומשרד ראש הממשלה – ענף המועדונים הופקר כחלל בודד בשטח מאחור", נמסר מהאיגוד באמצעות עו"ד ד"ר מתן גוטמן שמוביל את הפינה. פנייתם של המועדונים והברים מקבלת משנה תוקף לאור העובדה שההתקהלויות הספונטניות בפורים לא הובילו לעלייה בתחלואה, ולנוכח קיומן של עשרות או מאות מסיבות לא חוקיות ולא מפוקחות מדי סופ"ש ברחבי הארץ.

אל תכבו לנו את העתיד!

אל תכבו לנו את העתיד! תרבות הלילה היא התרבות של כולנו. חיי הלילה הם של כולנו. אנשי הלילה הם אני ואתה, זאת את והיא, זה ההוא, וזה הם, זה אנחנו. עסקי הלילה היו הראשונים להסגר והאחרונים להפתח, ללא שום סיוע או תמיכה. 200 אלף עובדי הלילה לא רוצים להתעורר בבוקר: מלצרית, ברמן, נהג מונית, בעל בר/מועדון, צלם, אחמ״ש, זמרת, יח''צנית, טבח, מארחת, דיג׳יי, תאורן, איש תחזוקה ועוד עשרות משרות ותקנים, שכירים, מעסיקים ובעלי עסק – שרשרת אנושית שלמה וענקית אשר בשנייה אחת נפלה מיידית ב-100% הכנסות בגלל משבר הקורונה. אנשים שלא יכולים לגמור את החודש, לחיות בכבוד, שלא נדבר על העתיד שנעלם ברגע אחד. זה הקול של כולנו. שתפו את הקול שלנו בבקשה ????לתרומות למאבק שלנו ושלכם לקבלת מענקים ועזרה מהממשלה>>https://www.eventer.co.il/igudhalayla★צלמים – ארינה גר, אלכסיי בנשטייןעריכה – טאודור אמצ'יסלבסקיעוזר הפקה – רונן-חליל מיירודגרפיקה – אנה וולצ'וקאפטר – שיראל אנקריקריינות – לאון פלדמן עריכת סאונד – ירין לידורבימוי והפקה – יונתן ליפיץשיווק – מודוסתודה מיוחדת – אורן ישולה, קובי מעוזתודה אקספוננציאלית ולב ענק למועדון הגאגרין ת"א – אנה, טדי, מיכאל ורונן – אתם החיים ! ~ Gagarin club TLV ~

Posted by ‎איגוד הברים‎ on Saturday, April 25, 2020

עוד הוסיפו באיגוד כי "המתווה שהוצא לטובת ענפי אולמות האירועים והתרבות, ונוצר כתוצאה מלחץ פוליטי של גורמים מקורבים לשלטון ובעלי עניין, מהווה אפליה זועקת לשמיים ווידוא הריגה סופי ומוחלט לענף ולעוסקים בו. עד כה נסגרו כ-30 אחוז מהמועדונים והברים ברחבי הארץ בעקבות הקורונה, ואנו מצפים ממקבלי ההחלטות לעשות הכל כדי לעצור את כדור השלג ולהחזיר את 150 אלף העובדים בענף לעבודה באופן מיידי".

בהודעה לעיתונות טענו ראשי האיגוד כי "הצענו מתווה פעילות במועדוני ריקודים, למחוסנים בלבד, בלי ילדים ובלי מזון. המתווה המקצועי והמידתי שהצענו והעברנו לממשלה לפני שבועות רבים להפעלת העסקים שלנו במתווה התו הירוק, אך זכה להתעלמות רועמת מעליבה ומפלה. על מנת להדגים את האבסורד, על פי החלטות הממשלה, אולם אירועים יכול לקיים את אותה מסיבה בדיוק שמועדון מבקש לקיים, לקרוא לה 'אירוע' ולגזול בכך את הסיכוי האחרון של המועדונים לחזור לפעילות".