מי עוד במשחק? מועמדים נוספים לראשות העיר תל אביב

סתיו שפיר עוד לא הכריזה על מועמדותה אבל יכולה לטרוף את הקלפים. נתן אלנתן ויאיר צברי הם שני מועמדים ללא סיכוי אמיתי לזכות, אבל הקמפיינים שלהם כבר בכל מקום

סתיו שפיר. צילום: איליה מלינקוב. איפור ושיער: Eve Luzi
סתיו שפיר. צילום: איליה מלינקוב. איפור ושיער: Eve Luzi
2 באוגוסט 2018

סתיו שפיר

חברת הכנסת מהמחנה הציוני לנצח תהיה מזוהה עם המחאה החברתית של 2011, שהיא אחת ממנהיגיה. נכון ליום הדפסת הגיליון שפיר טרם יצאה בהכרזה רשמית על מועמדותה, אך בסביבתה מעריכים שתחליט להתמודד על ראשות העיר תל אביב־יפו. בסקר של מכון המחקר פאנלס פוליטיקס לאתר וואלה שפורסם לפני שבועיים, נמצא שהיא נמצאת במקום השני מבחינת תמיכת הנסקרים: חולדאי מוביל עם 25 אחוז ושפיר קיבלה 15 אחוז. מוקדם מדי להתייחס לתרחיש כזה, אבל זהו מצב שיוביל לסיבוב שני, וזה כמובן מה שכל המועמדים שאינם חולדאי מקווים שיקרה (כדי לנצח בסיבוב הראשון יש לקבל יותר מ־40 אחוז מהקולות).

במפלגתה של שפיר כבר החליטו לעמוד מאחורי רון חולדאי לאחר שיושב ראש המחנה הציוני אבי גבאי קבע שהמועמדים בבחירות המקומיות ייבחרו באמצעות סקרים ושריונים שלו ולא באמצעות פריימריז. משרד סוסנקו־ציפריס, שעובד עם המחנה הציוני, הוא זה שילווה את חולדאי בבחירות הקרובות. משום ששפיר תיאלץ לרוץ עצמאית, ייתכן שהיא תבחר לגייס את הכסף למימון הקמפיין במימון המונים, כפי שעשתה במירוץ לכנסת. התמודדות של שפיר, לפחות באופן סמלי, תהיה מאבק בין דורי בין דור העבודה הוותיק ו"המפאינקי" לדור הצעיר, בוגר המחאה החברתית.

סתיו שפיר (צילום: דוד סאלם)
סתיו שפיר (צילום: דוד סאלם)

יאיר צברי

צברי, מועמד עצמאי, ממצב את עצמו כנציג ה"אנטי פוליטקלי קורקט" ברוח טראמפ. האיש שמוכר לכם בעיקר מפרסומות על מוניות שירות החל את דרכו ביבוא בעלי חיים לישראל, בהמשך הקים את הצפארי, ולאחר מכן פנה לעסקים בתחום הנדל"ן. בקמפיין הבחירות שלו, שהחל לפני כמעט שנה, הוא מתחייב לבטל את מיזם אוטותל, לגרש את "המסתננים" ולפתור את בעיית החניה על ידי ביטול האדום־לבן ויצירת תו חניה משותף לתושבי העיר.

נתן אלנתן

מועמד ש"ס לראשות העיר תל אביב־יפו פונה למצביעים הדתיים ולתושבי שכונות הדרום, שם דאג לבסס בחודשים האחרונים את פעילותו כאשר התקין מערכות כריזה בבתי כנסת שיבשרו על בוא השבת. מערכות הכריזה של אלנתן גרמו עד כה בעיקר לחיכוכים בין תושבי שכונת שפירא. בעבר היה עוזרו הפרלמנטרי של חבר הכנסת רפאל פנחסי (ממייסדי ש"ס), והוא נכנס לראשונה למועצת העיר תל אביב־יפו ב־1998. ב־2006 לקח פסק זמן מהמערכת הפוליטית בעיר וב־2013 נבחר שוב, לאחר שעמד בראש רשימה משותפת לש"ס, יהדות התורה והבית היהודי. אלנתן כיהן כסגן ראש העיר ברוטציה, מחזיק תיק הנכסים בעירייה, ממלא מקום יושב ראש הוועדה המקומית וחבר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. בבחירות הקרובות תתפצל ש"ס מהגוש החרדי־דתי ואלנתן ייצג רק את מפלגתו.

נתן אלנתן
נתן אלנתן