מושיטים את הלחי השנייה: אנשי הברבריה פתחו סניף חדש בהרצל

שנה אחרי שנפתחה מספרת הגברים ההיפסטרית ברבריה בדיזנגוף, סניף חדש התמקם ברחוב הרצל המזוקן. "הרעיון הוא שתיכנס, תשב עם בירה, תנהל שיחה נעימה ותצא מאושר ויפה יותר"

ברבריה הרצל. צילום: נמרוד סונדרס
ברבריה הרצל. צילום: נמרוד סונדרס

לפני כשנה נפתחה הברבריה בדיזנגוף ושינתה את האופן שבו מספרים גברים בתל אביב: מספרה לגברים בלבד עם עיצוב מוקפד, סטנדרטים מקצועיים ותודעת שירות מצוינת שכוללת דיוק בקביעת תורים, דיון בתספורת הרצויה, מוזיקה מוקפדת וכמובן – בירה לכל לקוח. עכשיו הם מתרחבים עם סניף חדש באזור החם של הרצל־רוטשילד.

"הסניף הזה נולד מהעובדה שכבר לא יכולנו לספק שירות לכל הלקוחות שלנו", מספר אסף גורליק, אחד משני השותפים במקום, "אבל המקום הרבה יותר גדול, יש חמש עמדות, והעיצוב יותר דאון טאון".

מספרת ברבריה (צילום: נמרוד סונדרס)
מספרת ברבריה (צילום: נמרוד סונדרס)

גם הסניף החדש מתאפיין באווירת רטרו אורבני וגם בו יימכרו המוצרים של המעפילים – חברת בוטיק ישראלית למוצרים לטיפוח הגבר (שמן לזקן, וקס, סבון ועוד), וכן ליין מיוחד של Havie, עוד חברת בוטיק כחול־לבן שמייצרת תיקי רחצה, סינרים, תיקי מסע, ארנקים ועוד. שיתוף הפעולה עם בירה שפירא גם ממשיך, רק בשדרוג מבקבוק בירה לכל לקוח בדיזנגוף לכוס בירה צוננת מהברז בהרצל.

הקליינטורה של הברבריה נעה מהיפסטרים מודעים אופנתית למתכנתי מחשב מהצפון הישן לקהל מבוגר שמחפש גילוח תער עם מגבת חמה כמו פעם. הזמנות יכולות להתבצע גם דרך האתר והפייסבוק (זקן: 70 ש"ח, תספורת: 95 ש"ח, זקן ותספורת: 135 ש"ח): "חשוב לנו להציע כאן שירות אחר. שלא תרגיש כמו גבר שעושים לו טובה כשדוחפים אותו בין שתי גרושות וממהרים לגמור איתו. לכבד את הזמן של הלקוח ולהציע לו ייעוץ מקצועי, בהתאם לקריירה שלו, למה שהוא רוצה לשדר ולסוג השיער שלו. המכשור, העיצוב – הכל נועד להחזיר את הלקוח לתקופה שבה דברים לא נועדו להיות מוחלפים אחרי שנה. כיסאות הספר שלנו בני 70־100 שנה, יש לנו מחמם מגבות משנות ה-20, אבל זה עדיין ברבר שופ מודרני, פשוט עם המון כבוד למלאכה ולמקצועיות. הרעיון הוא שתיכנס, תשב עם בירה, תנהל שיחה נעימה ותצא מאושר ויפה יותר".

הברבריה בדיזנגוף (צילום: נמרוד סונדרס)
הברבריה בדיזנגוף (צילום: נמרוד סונדרס)

לא רק הלקוחות, גם העובדים בברבריה באים מרקעים מגוונים. "נהייתה מין שבלונה של מעצבי שיער בארץ שהיא די סטריאוטיפית – מקצוע אפור שממוקד בעיקר בקהל יעד נשי, כי שם הכסף", מסביר זיו פרידמן, השותף השני במקום. "אנחנו מנסים להחזיר את המקצוע של הברבר המקצועי שנעלם, אבל עם צוות שהוא מגוון כמו דגל הגאווה: שלוש ספריות שאיכשהו יצא ששלושתן לסביות, ילדון בן 19 מוכשר בטירוף, ספר בן 40 שהיה שף קודם בהוטל מונטיפורי, עולה חוזר מניו יורק עם המון ניסיון, אב לשלושה בן 47 שהיה איש שיווק והחליט לעשות אצלנו הסבה. בעיקר חשוב לנו שכל אחד מהם יהיה איש שיחה ואדם עם עומק".

בהמשך מתכוונים בברבריה להציע גם חוג ערב שיאפשר לנרשמים לקבל טעימה מעולם הספרות, ואם יתאים אולי גם להפוך לכישרון הבא שישתלב בצוות. בחגים יושק מתחם הקניות באתר החברה, שיכלול את המוצרים שנמכרים בחנות ועוד מוצרים ואביזרים לגברים. בעתיד מעוניינים אנשי הברבריה להשתמש בחלל כמרכז תרבותי עם הרצאות, הופעות סטנד אפ, פואטרי סלאם, תערוכות פופ-אפ ועוד.

ברבריה, הרצל 5 תל אביב, ראשון־חמישי 10:00־20:00, שישי 9:00־16:00, לאתר