מותג אופנת הגברים ראג אנד בון מאמץ מודל יופי בוגר יותר

אחרי סלין, דולצ'ה וגבאנה וסאן לורן שגייסו נשים מבוגרות לקמפיינים העונתיים, הגיע זמנם של הגברים לקבל מודל חדש של סקס אפיל. ומי מתאים לכך יותר ממיכאיל ברישניקוב?

מיכאל ברישניקוב למותג ראג אנד בון
מיכאל ברישניקוב למותג ראג אנד בון
11 בפברואר 2015

הקמפיינים של אביב 2015 עוררו גל חיובי בתקשורת בזכות גישתם המגוונת למה נכון, מה יפה ומה סקסי. לאחר שנים של מודל נשי רזה ולבן הציגו בתי אופנה כדולצ'ה וגבאנה נשים בגיל הזהב; בסן לורן הבליטו יופי הניבט מרגש שמקרינים הפנים; בסלין הבינו שאין דבר סקסי יותר מהקוליות שמייצגת ג'ואן דידיון וחשפו בפני חובבות אופנה צעירות את היצירות היחידות במינן של הסופרת בת ה־80.

ובזירת הגברים? למעט אית'ן הוק בפראדה – שגם מבחינת הגיל קשה שלא לחשוב עליו כסמל מין קונבנציונלי – קיבלנו את ג'סטין ביבר בקלווין קליין, שהופיע בתחתונים לפני או אחרי פוטושופ ועורר מיני שערורייה וירטואלית.

בפתיחת שבוע האופנה בניו יורק הופיעה קולקציית הגברים לסתיו 2015 של המותג ראג אנד בון, השואפת ליצור אפליה מתקנת ולהרחיב את מנעד הפרזנטורים העונתיים גם בזירה הגברית – שעד עתה התקבעה למעשה בסטנדרטים קשיחים לא פחות מאלה שמשלו בפלח השוק הנשי.

מיכאל ברישניקוב למותג ראג אנד בון

בלוק בוק של ראג אנד בון הוצגו שני פרזנטורים עונתיים – רקדנים שתועדו בלבוש בגדי הקז'ואל של המותג תוך כדי תנועה. אלה הם ליל באק, שעבורו אין זו הופעה ראשונה כדוגמן אופנה (אף שבחירת פרזנטור כהה עור עדיין אינה מובנת מאליה בשוק האופנה הגברי); ומיכאל ברישניקוב – רקדן הבלט והכוריאוגרף האיקוני בין ה־67 שלנצח ייזכר בקרב בנות הדור הזה כ"אלכסנדר פטרובסקי" – האמן הרוסי היהיר שכבש ושבר את לבה של קארי בראדשו בעונה השישית והאחרונה של "סקס והעיר הגדולה". לדברי צמד מעצבי המותג, ברשניקוב לוהק כדי "להדגיש את הניגודים העומדים בבסיס ה־DNA שלו, בין חדש לישן".

בתמונותיו בלוק בוק נראה ברישניקוב קוּל ומשוחרר יותר מכפי שנצרב בזיכרון הקולקטיבי כפטרובסקי הקפוץ וחובב השליטה; ועם זאת חושני לא פחות מכפי שהיה בתקופה שבה כינתה אותו קארי "המאהב הרוסי שלי". כמו דידיון, גם הוא מייצג רוח של יצירתיות ואינטלקט ניו יורקי שאין לו זמן וגיל, ומשמעות קלאסית אלגנטית למושג "סקסי".