מותג ביגוד חדש משתמש בטכנולוגיות טקסטיל שפותחו בנאס"א

חברת Ministry of Supply החליטה להרים את כפפת החלל ולהשתמש בהמצאות הטקסטיליות של נאס"א ליצירת קו בגדי גברים מז'אנר הקז'ואל המשרדי

Ministry of Supply. צילום: יח"צ
Ministry of Supply. צילום: יח"צ

כ־800 מיליארד דולר מוזרמים מדי שנה לנאס"א, הסוכנות הממונה על חקר האווירונאוטיקה והחלל מטעם ממשלת ארצות הברית. הסכום הבלתי נתפס הזה מקבל הצדקה לא רק בשל האגדה וציון הדרך ההיסטורי של האיש הראשון על הירח או בשל הבנה טובה יותר של היקום שבו אנו חיים, אלא גם בשל הטכנולוגיות החדשות שחלחלו לחיינו והחלו דרכן כניסויים של הסוכנות שנועדו להקל את משימות האסטרונאוטים. ההלבשה, בין אם אנחנו מתעניינים באופנה או פשוט מכסים את גופנו מדי יום כדי לשמור על נורמות חברתיות, היא חלק בלתי נפרד מהיום יום של כולנו, אך דווקא היא מהתחומים שבהם לא שינתה קדמת סוכנות החלל את חיינו בצורה משמעותית.

עם החשיבה המתגברת על שילוב טכנולוגיה לבישה, שהולכת לצבור תאוצה באופן ניכר לפי הצפי בשנת 2015, שנה שבה מחקרים רבים מראים שהענף יכפיל את גודלו, חברה אמריקנית חדשה בשם Ministry of Supply החליטה להרים את כפפת החלל ולהשתמש בהמצאות הטקסטיליות של נאס"א ליצירת קו בגדי גברים מז'אנר הקז'ואל המשרדי. באופן מפתיע אך יחסית הגיוני בהתחשב בנישה, מייסדי החברה הם לא בוגרי מסלולי עיצוב אופנה או טקסטיל, אלא חבורה של סטודנטים למדע שנפגשו בשנת 2012 במכון לטכנולוגיה של אוניברסיטת מסצ'וסטס. העניין המרכזי שלהם בקולקציית הקפסולה הראשונה הוא שילוב של חומרים חכמים שפותחו על מנת לשמר את טמפרטורת הגוף מפני התנאים הקיצוניים המשתנים תכופות באטמוספירה, וניצול שלהם לטובת האקלים ההגיוני יותר יחסית של כדור הארץ. מוצר הדגל שלהם הוא האפולו – חולצת צווארון מכופתרת מאריג פוליאסטר חכם שצובר בתוכו את חום הגוף בתנאים שבהם הטמפרטורה הפנימית עולה בשל תנאי סביבה או מאמץ ספורטיבי ומשחררת אותו במצבי רגיעה או במפגש עם קור.

בקטגוריית הסריגים הם משתמשים באותו חומר "משנה קצב" כהגדרת החברה, בשילוב עם החומר החכם שייצר הטבע בעצמו – צמר המרינו, שהוא בעל יכולות דומות של סיב תרמי חכם. מבחינה טכנולוגית גרידא המוצרים מעוררי השתאות במחשבה שהושקעה בהם – רבים מהאריגים נמתחים לכל הכיוונים ליצירת תנועה חופשית, ומחשבה נוספת הוקדשה לאזורים שצריכים אוורור יותר מאחרים כמו אזור בית השחי. העיצוב עדיין לוקה בחסר, בפריטים הגנריים ובקשת הצבעים חסרת המעוף. יהיה מעניין לראות מה יקרה בקולקציות הבאות אם המדענים יתחברו לכמה מעצבי אופנה עם ראש פתוח, שיכולים ליצור יחד קבוצת מוצרים נחשקת ומנצחת – ויש לקוות שיפתחו קטגוריות לנשים. עד אז, הסוודרים שלהם הם הנאים ביותר בהיצע וכאלו שיחמיאו גם ללובשת שחובבת מראה של סריגים רפויים.

להשיג באתר. משלוח לישראל חינם ברכישה מעל 250 דולר