אוסף פרטי: מותג התיקים קולקט מעצב מחדש את דגמי העבר

רגע לפני שהם נכנסים רשמית אל עולם ההלבשה, טל דרורי ואסף שם טוב ממותג התיקים קולקט עוצרים הכל וחוזרים לטפל בדגמים אהובים מקולקציות הביכורים

Collecte. צילום: קית' גלסמן
Collecte. צילום: קית' גלסמן
24 בספטמבר 2015

"אני לא סובלת את המוזיקה שהוא אוהב, וכשאנחנו הולכים יחד לאיקאה זו עילה לגירושין", טל דרורי ואסף שם טוב, בני הזוג לחיים ולעיצוב שעומדים מאחורי מותג התיקים המקומי קולקט, ממש לא מנסים להיאבק בשוני ביניהם. להפך. בעוד דרורי מעידה על עצמה כסאקרית של סגנון נשי ופרקטי, שם טוב תופס מעצמו בחור קונסטרוקטיבי עם חספוס. החיבור המשלים בין הגישות השונות הוא זה שאחראי לאחד המותגים המרעננים בסצנה, ולמעשה אפשר לומר שזה גם הבסיס לקולקציה החדשה.

צילום: קית' גלסמן
צילום: קית' גלסמן

את ההשראה העונתית מצאו דרורי ושם טוב במקום בלתי צפוי, בתוך הדבר הנדיר הזה שנקרא מודעות. במקום להיצמד למוזת על או סיפור מסגרת מופרך, החליטו המעצבים פשוט לעצור הכל ולבחון את העשייה שלהם עד כה – במטרה לחדד אותה. הם בחרו שישה דגמים דומיננטיים מתוך הארסנל שהספיקו לטפח בארבע השנים האחרונות, מימי קולקציית הביכורים של קיץ 2011 עד הקיץ הנוכחי, וקיבצו אותם לאסופה אחת מחודשת ומלוטשת.

צילום: קית' גלסמן
צילום: קית' גלסמן

כך למשל, תיק הכדור המפורסם שנוצר בתחילה עבור תצוגת המסלול של יוסף בשבוע האופנה בתל אביב לפני כשלוש שנים, זכה לגרסה משופרת, שבניגוד לעבר מסוגלת כעת להכיל כל סוג של טלפון נייד. כמו כן נוסף לו אח תאום וזעיר ממדים, שנועד להכיל כסף קטן. את הדגם הזה, אגב, נאלצו דרורי ושם טוב לייצר בסטודיו הביתי בעבודת יד מ־א' עד ת', לאחר שנתקלו בסירובים ממתפרות מקומיות בטענה שהתיק מורכב מדי לייצור. להיט נוסף שזכה למסכת שפצורים הוא תיק המזוודה, שמגובה כיום בחזות מחודשת של עור בגימור מיוחד וחלקלק שמשדר וייב פלסטי כמעט. יתר הדגמים עברו אף הם חיתוך מחדש, התאמות, עידונים וכל נגזרת אפשרית מתהליך האינטרוספקציה שהשניים עברו. בקיץ הבא הם מקווים להגדיל את המשפחה ולהיכנס רשמית אל עולם הביגוד, שבו טבלו לראשונה לפני כמעט שנתיים כששיתפו שוב פעולה עם יוסף. הקולקציה שעיצבו יחדיו בזמנו, זכתה לתשבחות ופתחה להם את הצ'אקרה. "לוח ההשראה כבר תלוי על הקיר", הם מאשרים, ולנו רק נותר לחכות.

צילום: קית' גלסמן
צילום: קית' גלסמן

קולקט 750־1,600 ש"ח. להשיג בסטודיו, בלוך 20, בתיאום מראש: 3337053־050