מותו של סוכן: האפליקציות והאתרים שיוזילו לכם את הטיול לחו"ל

מתים לטוס מפה? כל האתרים והאפליקציות שכדאי לבדוק לפני ששולפים את כרטיס האשראי ומתחילים לארוז

מטוס. צילום: Shutterstock
מטוס. צילום: Shutterstock
5 בנובמבר 2015

מאז שהשמיים נפתחו, אפשרויות הטיסה הזולות מסחררות את הדעת. אשכרה יקר יותר להישאר בבית, ולבטח מדכא. אז מאיפה מתחילים? הסוד הוא לחפש דווקא באתרים זרים שהיקף הפעילות בהם עצום. מנועי החיפוש המצוינים שלהם ישלפו עבורכם טיסות של מאות חברות תעופה ואפשרויות סינון משוכללות. אמנם מדובר בלא מעט עבודה, אך כיתות האצבעות יכול לחסוך מאות דולרים, בייחוד אם מדובר ביעדים רחוקים. רוצים מספרים? רכשנו ברגע האחרון כרטיס טיסה ללוס אנג'לס לתקופת החגים האחרונה ב־960 דולר וכרטיס לשיקגו ב־650 דולר. אמיתי. איפה לחפש? האתר הבריטי Ebookers ואתרי הענק האמריקאיים הוותיקים Expedia ו־Orbitz יעשו היטב את העבודה, וכך כמובן גם גורו התיירות המקוון Tripadvisor. נסו גם את מנוע ההשוואה Kayak ואת חו"ליו.

המו"לים של מדריכי Lonely Planet נכנסו לפני כארבעה חודשים לשוק הטיסות, באקט משלים ומתבקש לפעילות התוכן המשגשגת שלהם, ואפילו טרחו להעלות אתר בעברית. haolam.co.il עובד על המערכת של מנוע ההשוואה SkyScanner, הסוקר ומשווה בין מגוון חברות התעופה בשוק. לאחר שהאתר יעלה בחכתו את הכרטיסים במחירים המשתלמים ביותר, הוא ישלח אתכם לממש את הרכישה באתרים של חברות התעופה עצמן, בארץ או בחו"ל.

בהזמנת כרטיס טיסה מישראל לאירופה, השוו בין חברות הלואוקוסט. מומלץ לעשות זאת באמצעות מנוע החיפוש הישראלי Travelist, שבו מתחרים על כספכם ספקים וסוכני נסיעות בישראל. לרוב האתרים יש מועדוני חברים, והצטרפות אליהם עשויה להפחית מהסכום הסופי עוד כמה דולרים טובים (10־20 דולר בממוצע). אמנם תיאלצו לשלם על כך במטח כבד של הודעות ספאם, אבל מי יודע? אולי משם תגיע הטיסה הבאה שלכם.

למתקדמים: Smartair

האתר, שהוקם בשנה האחרונה, שואף לשינוי תודעתי וצרכני בדפוסי הטיסה המקובלים, ומציע לשלב במסע כמה חברות תעופה שונות במקום להתמסר לאחת. ההליך פשוט: בהקלדת היעד המבוקש תגלול המערכת עבורכם את כל האפשרויות לשילובים, ומהן תוכלו לבחור. יתרונות האתר רבים: בניגוד למתחריו המסורבלים, Smartair מרכז את כל האינפורמציה בצורה נוחה ומסודרת (ובעברית!), ומאפשר לנקז את הכל להזמנה אחת מבלי להתחיל לפצל תשלומים. מאותגרי אינטרנט יכולים להסתייע בתמיכה הטלפונית. החיסרון: יש עמלה. בימים אלה כדאי לבדוק באתר את מתחם החורף החדש, המציע אופציות להרכבת חופשת הסקי האולטימטיבית ושאר יעדים פופולריים לעונה הקרה במחירים חמים.
smartair.co.il

למתחרטים: Fairfly

הרעיון מאחורי האפליקציה, שהושקה בקיץ האחרון, הוא שגם אחרי שרכשתם כרטיס טיסה תוכלו לשלם עליו פחות. נשמע מוזר? כך זה עובד: בהזנת פרטי הכרטיס שרכשתם תבצע האפליקציה חיפוש יסודי במטרה לאתר כרטיס זהה או דומה במחיר נמוך יותר. ומה לגבי דמי הביטול? Fairfly לוקחת את זאת בחשבון, ומציעה כרטיסים שישתלמו גם עם דמי הביטול על הכרטיס המקורי. השירות הוא בחינם. יודעי דבר מעידים שהאפליקציה חסכה להם מאות דולרים.
fairfly.com

להרפתקנים: טיסה בהפתעה ומבצעי לילה בגוליבר

להיות ספונטני עולה תמיד פחות. גורמים מוסמכים מלחששים שחברת הנסיעות גוליבר תחזיר את מבצעי טיסה בהפתעה כבר בינואר הקרוב. הדיל ההרפתקני מבוסס על רכישת כרטיס ליעד שזהותו מתגלה רק בשדה התעופה, משל הייתם מתמודדים ב'המירוץ למיליון'. מבחר היעדים, עם זאת, ידוע מראש. בינתיים מומלץ לעקוב אחרי מבצעי האפי נייט, ובקרוב גם אחר מבצעי ווינטר נייט המבליחים בהתרעה קצרה ללילה אחד, במסגרתם אפשר לחסוך כמה עשרות דולרים. מבצע מכירות מיוחד צפוי להתקיים גם במסגרת חגיגות הבלאק פריידיי ב־25.11. בקיצור, העירנות משתלמת.
gulliver.co.il

להרפתקנים במיוחד: מלון בהפתעה

אוהבי הריגושים יוכלו לשלם פחות גם על מלון, אם יסכימו לקחת סיכון ולגלות את זהותו רק בתום ההזמנה. אתרים כמו Hotwire ו־LastMinute מציעים עד 60 אחוז חיסכון, כשהמתחכמים יודעים לאתר את המלון המדובר על ידי הצלבת מידע בין הפרמטרים המצוינים לבין מידע מאתרים כמו TripAdvisor. פשוטי העם יצטרכו לסמוך על אינטואיציה ומזל.
Hotwire.com / LastMinute.com