הערב: המחאה נגד ההפיכה המשטרית מגיעה שוב לבני ברק

ככה זה נראה בפעם הקודמת. המחאה בבני ברק, 23.3.23 (צילום: אחמד ג'רבאלי/AFP/גטי אימג'ס)
ככה זה נראה בפעם הקודמת. המחאה בבני ברק, 23.3.23 (צילום: אחמד ג'רבאלי/AFP/גטי אימג'ס)

הערב בשעה 21:00 צפויות צעדות מחאה מטעם חלק מארגוני ההתנגדות להפיכה המשטרית להיכנס בשערי בני ברק "כדי להבהיר לממשלת חורבן הבית, ובפרט להנהגה החרדית שביד ימין משתפת פעולה עם הדיקטטורה וביד שמאל בוזזת את הקופה, שלחמורים נמאס". לא כולם מסכימים שזה רעיון טוב

על רקע מה שנראה כתחילתו של פיצול בין ארגוני המחאה שמרכיבים את תנועת ההתנגדות לדיקטטורה, הכריזו כמה מהארגונים על צעדת מחאה שתצא הערב ממספר מוקדים אל תוך רחובות בני ברק, במחאה על ביזת תקציב המדינה, חוק קרן הארנונה והיעדר השוויון בנטל. בשעה 20:00 תחל התכנסות הצועדים בקניון איילון, בשעה 20:30 תחל צעדה מכיכר אורדע ברמת גן, וכולם ייפגשו בכניסה לבני ברק החל מהשעה 21:00.

כזכור, גם בחודש מרץ האחרון החליטו ארגוני המחאה לערוך צעדה בתוך בני ברק, בטענה שהם מפגינים נגד ראשי הציבור החרדי המקבעים את העוני והבערות של ציבור מצביעיהם ותורמים את חלקם להחרבת הדמוקרטיה. למרות החששות לחיכוך אלים בין ציבור המוחים ותושבי בני ברק, ולמעט מקרה של ירי זיקוקים מאחד הבניינים נגד המפגינים, עברה הצעדה ההיא בשלום ואף כללה מחוות יפות של קבלה והידברות.

למרות זאת, בין ארגוני המחאה ישנם מי שחוששים מהתלקחות בין המוחים והציבור החרדי, ובעיקר מן העובדה שמדובר בהסטת תשומת הלב מההפיכה המשטרית אל סוגיית השוויון בנטל, שאינה בליבת המאבק. מתנגדי הצעדה אף טוענים כי את הזעם יש לכוון כלפי מנהיגי הציונות הדתית המובילים את ההפיכה המשטרית, וכי המשך ההתעלמות של תנועת ההתנגדות מההתנחלויות והכיבוש מתעלם מהפיל העצום שבחדר. מארגני הצעדה מדגישים גם הפעם כי ההפגנה אינה מכוונת כלפי הציבור בבני ברק אלא נגד מנהיגיו, ומתכוונים להגיע סמוך לביתו של משה גפני כדי להראות בדיוק את זה.

מטעם מארגני הצעדה נמסר: "נגיע מחר לבני ברק כדי להבהיר לממשלת חורבן הבית, ובפרט להנהגה החרדית שביד ימין משתפת פעולה עם הדיקטטורה וביד שמאל בוזזת את הקופה, שלחמורים נמאס. החמורים שנושאים בנטל השירות והכלכלה סיימו להיות הפראיירים שממלאים את הקופה הציבורית, שהפכה לקופת שוחד פוליטי לחברים של גפני וסמוטריץ, כדי שיריב המחריב יקדם דיקטטורה בשיטת הסלמי אחרי התקציב. זה הזמן להתייצב ולומר די לעושק, לשחיתות ולריסוק ישראל! אנחנו לא נגד הציבור החרדי אבל קוראים למנהיגים שלהם להתעשת ולעצור את החרבת ישראל".