"הבטחת לדאוג לדרום תל אביב": מחאה נגד אסף הראל מחוץ לביתו

פעילות של ארגון עומדים ביחד הגיעו הלילה לביתו של אסף הראל במרכז תל אביב ותלו שלטי מחאה נגדו. "הצבעתי לו כי הוא הבטיח שהוא יעזור לחלשים, יטפל בדרום תל אביב ויהיה מודע חברתית, ושום דבר - לא שומעים ממנו, פאשלה"

"אכזבת חיי". שלט שנתלה מחוץ לביתו של אסף הראל
"אכזבת חיי". שלט שנתלה מחוץ לביתו של אסף הראל
15 בינואר 2020

עשרות רבות של כרזות מחאה מילאו הבוקר (רביעי) את הרחוב שבו מתגורר אסף הראל סמוך לכיכר הבימה. "הבטחת לנו לדאוג לדרום תל אביב. אכזבת, אבל עוד לא מאוחר", נכתב בהן.

על פעולת הגרילה שהתרחשה במהלך הלילה אחראיות פעילות תנועת עומדים ביחד, הבולטת בין היתר במאבק לשיקום דרום תל אביב. קולו של הראל, שרבים ממצביעיו ופעילי השטח שלו היו צעירים ותושבי שכונות הדרום, לא נשמע כמעט מאז הצטרף כסגן לחולדאי – לא כשהוחלט על הריסת גינת לוינסקי ולא כשהוחלט על פינוי תושבים ותיקים מאבו כביר.

"ראיתי באסף הראל אלטרנטיבה. קודם התלהבתי, אחר כך התנדבתי, האמנתי למה שהוא אמר", מסבירה אלי מישאל (29), אחת הפעילות. "הוא הגיע המון לדרום תל אביב, ועם כל הסקפטיות כלפי פוליטיקאים, רציתי להיות לא צינית ולתת לו את האפשרות".

כבר לא מתלהבות. פעילות עומדים ביחד
כבר לא מתלהבות. פעילות עומדים ביחד

עוברת אורח בנסיעת לילית על אופניה עצרה והחלה לכוון את הפעילות למקומות המתאימים לתליית השלטים. "הנה, פה ממש, ככה כשייצא מהבית זה יהיה לו מול הפרצוף", סיננה והמשיכה בנסיעתה. "הייתי בצבא כשהוא התחיל את הריצה שלו", מסבירה יעל אגמון-נכט (21), "הגעתי לכנס השקת הקמפיין והתלהבתי בטירוף. חשבתי – הנה הגיע בן אדם שבא לעשות שינוי ויש לו נבחרת של אנשי שטח מאחוריו, והתחלתי להתנדב". מיותר לציין שאגמון-נכט כבר לא מתלהבת בטירוף.

השלטים מחוץ לביתו של הראל
השלטים מחוץ לביתו של הראל

נורית בודינצקי ("גיל כבר לא אומרים") שנולדה וגדלה באזור כיכר הבימה הגיעה גם היא לחלוקה. "הצבעתי לו כי הוא הבטיח שהוא יעזור לחלשים, יטפל בדרום תל אביב ויהיה מודע חברתית, ושום דבר – לא שומעים ממנו, פאשלה, פשוט אכזבת חיי".

בודינצקי אומרת שהיא מרגישה מרומה. "הפער בין דרום לצפון קורע לב, זאת מדינה שמתמוטטת. אני דואגת מה יהיה לדור הזה, אין להם עתיד פה". רגע לפני שהיא ממשיכה לביתה, בודינצקי מספרת שאת התקווה שלה היא כבר איבדה, אבל בכל זאת מוצאת נקודת אור בפעולת המחאה הלילית הזו. "זה גורם לי להרגיש צעירה ב-20 שנה".