מחאת האוטובוסים של קריית שלום: "לא יכולים לנהל חיים נורמליים"

תחנות אוטובוסים מרוחקות, נסיעות ארוכות ומפותלות וקווים שפשוט לא מגיעים: לתושבי קריית שלום נמאס שמקשים עליהם את ההגעה למרכז העיר

תושבי קריית שלום נגד משרד התחבורה (איור: shutterstock)
תושבי קריית שלום נגד משרד התחבורה (איור: shutterstock)
16 ביוני 2016

בשבוע שעבר התכנסו תושבים ופעילים חברתיים משכונת קריית שלום בפתח ישיבת מועצת העיר כדי למחות על כך שלשיטתם מנתקים אותם משאר חלקי תל אביב. לא, זה לא ששמו חומות המפרידות בין השכונה הדרומית לחלקי העיר האחרים, אלא שלטענת התושבים התחבורה הציבורית מהשכונה ואליה כמעט אינה קיימת.

“בשכונה פועלים היום רק שני קווי אוטובוס", אומרת עדי חסיד, תושבת השכונה ומובילת המאבק. “שני הקווים לא עונים על צורכי התושבים, וכל מי שגר בשכונה ללא רכב צמוד לא יכול לנהל חיים נורמליים. אוטובוסים פשוט לא מגיעים, המסלולים הקיימים מפותלים וארוכים, תחנות אוטובוס בצירים מרכזיים כמו בן צבי או קיבוץ גלויות נמצאות במרחקי הליכה לא סבירים. כבר שנתיים שאנחנו פונים לעירייה ולמשרד התחבורה ואין עם מי לדבר, אנחנו זוכים להתעלמות מוחלטת".

מה בעצם הדרישה שלכם?

"השכונה שלנו כל כך קרובה למרכז תל אביב אבל רחוקה מרחק שנות אור במונחים של תחבורה ציבורית. צריכים להרחיב את שעות הפעילות של הקווים הקיימים וליצור קו אוטובוס חדש מהשכונה לציר אבן גבירול. אם רוצים לחזק את שכונות דרום תל אביב חייבים לשפר את מערך התחבורה הציבורית בהן".

ממשרד התחבורה נמסר: "בשכונה פועלים שני קווים עירוניים: קו 17 וקו 7. שניהם פועלים בתדירות של 4-5 נסיעות בשעה, במרבית שעות היום ובתדירות גבוהה יותר בשעות השיא. לאזורים ללא שירות ישיר יכולים תושבי השכונה לבצע מעבר בין קווים".