הבועה

מחאת הדגל השחור: אין כניסה לגזענות בתל אביב

הורים ותלמידים מכל רחבי הארץ מניפים דגל שחור בבתי הספר בעקבות הברית בין שר החינוך והכהניסטים. תמי יקירה, אמא תל אביבית, חושבת שמוטלת עלינו החובה להראות לילדים שיש קווים שאסור לחצות

כמה קל להתרגל לגזענות ובריונות. דגל שחור נגד הכהניזם (צילום: שאטרסטוק)
כמה קל להתרגל לגזענות ובריונות. דגל שחור נגד הכהניזם (צילום: שאטרסטוק)

יש לי שני ילדים במערכת החינוך הממלכתית. ילדה בכיתה ה' וילד בכיתה ח'. והנה, ביום שישי בבוקר התבשרנו ששר החינוך, הרב רפי פרץ, הכריז על ריצה משותפת לכנסת עם עוצמה יהודית, מפלגתם של האוחזים בתורתו של כהנא. הבשורה הזו לוותה בתמונה מחוייכת של שר החינוך לוחץ ידיים בחום לאיתמר בן גביר, מי שבסלון ביתו תלויה תמונתו של המחבל היהודי ברוך גולדשטיין, מי שזמן מה לפני רצח רבין תלש את סמל המכונית שלו ואמר "כמו שהגענו לסמל הזה, אנחנו יכולים להגיע לרבין".

כהניזם? לא בבית ספרנו. מחאת הדגל השחור הבוקר בבית ספר אליאנס
כהניזם? לא בבית ספרנו. מחאת הדגל השחור הבוקר בבית ספר אליאנס

שר החינוך – מי שאמון על חינוכם של ילדיי – לוחץ ידיים בחום עם איתמר בן גביר ומזמין אותו לרוץ איתו יחד לכנסת ישראל. שר החינוך מחבק את ממשיכי דרכו של מאיר כהנא, מחבק את הגזענות והבריונות ללב הפועם של החברה הישראלית, לתוך מערכת החינוך. והארץ לא רועדת? איך זה יתכן?

בשבת התחילה התארגנות ספונטנית של הורים שהחליטו להניף דגל שחור מעל המהלך הזה של שר החינוך. הורים מרחבי הארץ כולה שמרגישים שאי אפשר להחריש עוד. אנחנו קמים להגן על הילדים שלנו מפני ההשחתה המוסרית, מפני הרוע המתפשט, מפני הנורמליזציה של הגזענות

והרי לפעמים נדמה שכל כך קל להתרגל: התרגלנו כבר לשיח ציבורי רווי אלימות והסתה. התרגלנו לשר חינוך שהעביר טיפולי המרה. התרגלנו לראש ממשלה שמסית בראש חוצות נגד ערבים. התרגלנו לראות כותרות על פרעות תג מחיר, דבר שבשגרה, והתרגלנו לזה ששר החינוך וראש הממשלה שותקים אל מול זה. ומרוב ההתרגלות הזו, לפעמים נדמה שמה זה כבר משנה, הכל אותו דבר, אין הבדל.

אבל ההתרגלות הזו כל כך מסוכנת. יש רגעים שצריך לעצור בהם, למתוח קו ולומר – עד כאן. זה קו שאסור לחצות. יש נקודות שאסור להתעלם מהן, אסור להסיט את המבט. אסור להתרגל.

אז בשבת התחילה התארגנות ספונטנית של הורים שהחליטו להניף דגל שחור מעל המהלך הזה של שר החינוך. והנה – כאש בשדה קוצים – עוד ועוד הורים הצטרפו, הורים מרחבי הארץ כולה שמרגישים שאי אפשר להחריש עוד. אנחנו קמים להגן על הילדים שלנו מפני ההשחתה המוסרית, מפני הרוע המתפשט, מפני הנורמליזציה של הגזענות.

הצטרפו גם אתם למחאה: הניפו דגל שחור ברשתות, בבתי הספר. אל תתרגלו!

איך מצטרפים? אפשר להדפיס את השלט שכאן או להכין שלט ביתי, להצטלם איתו. לתלות פיסת בד שחור על שער בית הספר ולחבר אליו את השלט. לכתוב מכתב למנהלת בית הספר ולקרוא לה להביע התנגדות, כי כהניזם – לא בבית ספרנו.

מוטלת עלינו החובה להראות לילדים שלנו שיש קווים שאסור לחצות. מוטלת עלינו החובה האזרחית לא לעמוד מנגד אל מול מגמות כאלו. לא לשתוק, לא להחריש. לקום ולעשות מעשה. ביחד יש לנו את הכוח לשנות ולהשפיע. יש לנו את הכוח להגן על הילדים שלנו.

>> הצטרפו למחאה בפייסבוק עם ההאשטגים #כהניזם_לא_בבית_ספרנו  #מאוחדים_נגד_גזענות