שומרים על העצמאות: שבוע של הפגנות, שיבושים וחגיגות בתל אביב

בואו, הולכים לטייל בעיר. צעדת מחאת הדמוקרטיה, 15.4.23 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)
בואו, הולכים לטייל בעיר. צעדת מחאת הדמוקרטיה, 15.4.23 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)

זה הולך להיות שבוע סוער בחזית ההתנגדות להפיכה המשטרית, והוא מתחיל עם מדיטציית המונים ברביעי בכיכר הבימה, ממשיך במפגני תמיכה באהרון ברק ואסתר חיות ויסתיים בחגיגת עצמאות ענקית במתחם הדמוקרטיה בקפלן-עזריאלי, ובאמצע יקרו כל כך הרבה דברים שלא תזכרו כלום. בשביל זה יש את המדריך המתעדכן שלנו

***עדכון אחרון: חמישי 20.4 11:00***

השבוע ה-16 של תנועת ההתנגדות להפיכה המשטרית כבר יצא לדרך, במוצ"ש תתקיים ההתכנסות השבועית של מאות האלפים בקפלן וביותר מ-100 מוקדים נוספים ברחבי הארץ, בני גנץ ויאיר לפיד הם עדיין האנשים האחרונים בישראל שלא הבינו איזו מלכודת היא ההידברות השקרית בבית הנשיא, ממשלת הדיקטטורה-דמיקולו ממשיכה לספק למוחים אינסוף סיבות לזעום לפחות פעם ביום ושופכת דלק על אש המחאה, וכל העיניים נשואות אל הימים הנפיצים של הזיכרון והעצמאות.

ממטה המאבק המשותף של ארגוני המחאה נמסר כי "ביום שלישי בערב (25.4), מדינת ישראל תחגוג את שנת ה-75 להיווסדה. יום הולדתה של מדינתנו האהובה חל תחת איום על הדמוקרטיה ועל ערכי מגילת העצמאות. המאבק שלנו לשימורה וביצורה כדמוקרטיה ליברלית יצויין במפגן חגיגי ומיוחד ברחוב קפלן. המארגנים מזמינים את האזרחים והאזרחיות שיצרו את תנועת המחאה הגדולה בהיסטוריה הישראלית לבוא ולחגוג את ישראל חופשית ודמוקרטית. הציבור מוזמן להגיע מדן ועד אילת לאירוע העצמאות והדמוקרטיה".

חמישי 20.4 20:00 // מפגן תמיכה באהרון ברק

בעקבות ההפגנה הביביסטית-כהניסטית המחליאה מחוץ לביתו של אהרון ברק בתל אביב אמש, החליטו כמה מארגוני המחאה לקיים מפגן תמיכה בנשיא בית המשפט העליון לשעבר, במטרה לחסום בגופם את קמפיין הדמוניזציה שמחוללים אנשי ערוץ 14 ושולחיהם נגדו. נפגשים בכיכר רבין ב-20:00 ומשם בצעדה אל שכונת דובנוב. אין לכם משהו חשוב יותר לעשות היום.

שבת 22.4 19:00 // מחאת המשפחות השכולות

"ערב יום השואה, ממשלת ישראל בחרה להתעלם מאלפי משפחות שכולות כואבות וסוערות והודיעה שנציגיה ינאמו באירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, כדי לעטר את נציגיה בממלכתיות מעושה, בשעה, שבימים כבשגרה, כמעשה של שגרה, רבים מנציגיה נוטעים פילוג, שיסוי ושנאת אחים. שתקנו עד לתום אירועי יום השואה כדי שנוכל להתייחד עם זיכרון השואה. עכשיו נבקש להגיב. אנחנו מצפים ודורשים מנבחרי ציבור לנהוג בממלכתיות ולהנהיג לאיחוי הקרע ולקירוב זהויות כדבר שבשגרה. זו המורשת שלנו. נמשיך להתריע מפני מימוש החלטתה הנוכחית של הממשלה, אשר תכניס את המחלוקות, השסע והפילוג לתוך בתי העלמין ולא פחות חמור וקשה מזה, תגרום למשפחות רבות להדיר רגלן מקבר יקירם. בואו! לאיחוד כוחות של משפחות שכולות, ביום שבת 22.4, בפינת בגין-קפלן, בשעה 19:00, הגיעו למיצג אלפי נרות כדי לתמוך ולהשתתף. הביאו אתכם את המשפחות, את החברים – יש לנו קול חשוב ובכוונתנו לא לשקוט עוד!"

שבת 22.4 19:30 // שבוע 16 בקפלן-עזריאלי

אתם כבר מכירים את התרגיל: מתכנסים באנרגיות גבוהות בכיכר הבימה ב-18:30 עם החזית הוורודה, ארגוני השטח וארגוני הלהט"ב, יוצאים ב-19:00 בצעדה ומגיעים ב-19:30 לקפלן כדי לראות ולקחת חלק במחאה הכי נחושה ואדירה שהייתה כאן בהיסטוריה כדי להתמלא בכוחות לקראת עוד שבוע של מאבק. רשימת הנואמים, חסימות הכבישים ושאר העניינים יתעדכנו כאן לאורך הימים הקרובים.

זה לא ייגמר עד שביבי יתפטר. מחאת הדמוקרטיה בקפלן, 1.4.23 (צילום רחפן: אמיר גולדשטיין)
זה לא ייגמר עד שביבי יתפטר. מחאת הדמוקרטיה בקפלן, 1.4.23 (צילום רחפן: אמיר גולדשטיין)

ראשון 23.4 17:00 // אמריקה וביבי בגני התערוכה

כנס הפדרציות היהודיות באקספו TLV ייפתח ביום ראשון במעמד הדיקטטור-וואנאבי, וארגוני ההתנגדות מכינים לו שם קבלת פנים סוערת כהפגנת כוח בפני מנהיגי הקהילות היהודיות שיגיעו לכנס מכל העולם (ובעיקר מארה"ב). אל ההפגנה החשובה הזאת יצעדו ככוחות תגבורת גם הצעדות השכונתיות שהתארגנו סביב ימי השיבוש מרמת אביב, נמיר-יהודה מכבי ונווה אביבים.

שלישי 25.4 19:30 // באים להר הרצל

הזעם על הפיכתו של הטקס הממלכתי של יום העצמאות לטקס תעמולה של מירי רגב למען נתניהו צפוי להגיע לשיאו עם צאת יום הזיכרון ביום שלישי הבא, ומולו כבר מתארגנת מחאה גדולה שמארגניה מדגישים כי אין בכוונתם לחבל במהלכו. לשיירות שייצאו מרחבי הארץ אל הר הרצל אפשר להצטרף כאן

שלישי 25.4 20:00 // חוגגים עצמאות בקפלן

אף אחד עדיין לא יודע איך בדיוק זה יראה, אבל ארגוני המאבק ותנועות השטח החליטו לקיים אירוע חגיגי משותף ביום העצמאות, כאלטרנטיבה לטקסי הדיקטטורה הרשמיים בירושלים. הערב צפוי להכיל טקס חלופי כלשהו ומספר הופעות של זמרים וזמרות. אנחנו בונים על הופעה של WC ומנגלים באיילון, אבל כל אחד והחגיגה שלו.

>> פרטים על הפגנות נוספות יעודכנו בעמוד זה לאורך השבוע. יש לכם מידע על הפגנה שנשמטה מהלו"ז? ספרו לנו בפייסבוק או בטוויטר