מחר: מחאת ההייטקיסטים מתרחבת למוקדים נוספים בתל אביב ובארץ

מחאת ההייטקיסטים בשרונה (צילום: אמיר לוי/גטי אימג'ס)
מחאת ההייטקיסטים בשרונה (צילום: אמיר לוי/גטי אימג'ס)

הצטרפותם המאסיבית של ההייטקיסטים למאבק נגד ההפיכה המשטרית מסתמנת כאחת המחאות האפקטיביות בתולדות המדינה. מחר (שלישי 11:00) הם צפויים להרחיב את המחאה והפגנות יתקיימו לא רק בשרונה, אלא גם ברוטשילד, אחד העם, יגאל אלון, רמת החייל ו-10 מוקדים נוספים בישראל

שבוע חמישי למאבק נגד ההפיכה המשטרית, ותעשיית ההייטק ממשיכה להיות כוח דומיננטי בהתנגדות למהלכי ריסוק הדמוקרטיה של ממשלת נתניהו: אחרי שבשבוע שעבר חסמו כמה אלפי הייטקיסטים את רחוב קפלן במסגרת שביתת האזהרה למען הדמוקרטיה, מתכננים מארגני המחאה להעביר הילוך מחר (שלישי, 11:00) ולהפגין ב-15 מוקדים שונים בתל אביב וברחבי הארץ.

>> עיתונאים, למה שלא תזמינו את נתניהו לנאום בהפגנה שלכם?
>> ממה אתם מפחדים: הומואים יודעים להפגין רק למען הומואים

תחת הכותרת "ההייטק נלחם על הדמוקרטיה" צפויות להתקיים הפגנות של עובדים, בכירים ומנכ"לים מעילית חברות ההייטק והסטארטאפים בישראל. גם השבוע צפויה ההפגנה בשרונה להוות את המוקד המרכזי של המחאה, כשאליה יצטרפו ברחבי העיר גם הפגנות ברחוב יגאל אלון, רוטשילד, אחד העם וברמת החייל. אליהן יצטרפו מוקדי מחאה במרכזי הטק בבורסה ברמת גן, בהרצליה פיתוח, מת"מ בחיפה, אזור התעשייה ברעננה, הוד השרון, יקנעם, נתניה, איירפורט סיטי, הר חוצבים בירושלים, קיסריה, כפר סבא, פתח תקווה ויבנה.

מחר כפול 15. מחאת ההייטקיסטים בשרונה בשבוע שעבר (צילום רחפן: אמיר גולדשטיין)
מחר כפול 15. מחאת ההייטקיסטים בשרונה בשבוע שעבר (צילום רחפן: אמיר גולדשטיין)

מפגיני ההייטק יקבלו תמיכה גם מעבר לים, כשבהמשך היום תתקיים הפגנה בעמק הסיליקון בארצות הברית, מוקד ההייטק העולמי. הצטרפותה המאסיבית של תעשיית ההייטק הישראלית למאבק בהפיכה המשטרית כבר מזעזעת את הכלכלה הישראלית, באחד ממפגני המחאה המרשימים והאפקטיביים בתולדות המדינה.

בסוף השבוע שעבר הכריזה עינת גז, מנכ"לית פאפאיה גלובל שנאמה בהפגנה לפני שבועיים, כי החברה תוציא את כספיה מישראל. בעקבות כך בוחנות חברות הייטק מרכזיות נוספות מהלכים דומים. בהייטק הישראלי מועסקים כ-10 אחוזים מכלל העובדים במשק, והוא אחראי ליותר מ-50 אחוז מהייצוא הישראלי.