הניחו להולכים: מחאת הולכי הרגל בתל אביב עולה מדרגה

הולכי הרגל יתבעו לעצמם בחזרה את מדרכות העיר בעצרת שתתקיים מול בית העירייה. "אין מועד ב'", מפצירה המארגנת

קורקינט חשמלי. צילום: שלומי יוסף
קורקינט חשמלי. צילום: שלומי יוסף
4 ביוני 2019

לא היה ניתן להתעלם בחודשים האחרונים מריבוי כלי התחבורה החשמליים על מדרכות וכבישי העיר, שהפקיעו את המדרכות מהולכי הרגל והחלו גורמים לתאונות באורח קבוע. כעת, בהיעדר השתלטות מקיפה על התופעה מצד הרשויות, הולכי הרגל מחליטים לצאת לרחובות ולדרוש תשובות. "ככה אי אפשר להמשיך" היא עצרת מחאה שתתקיים ביום שני ה-17.6 בשעה 17:00 מול בית העירייה, ותקרא לגורמים הרלוונטיים להבין כמה קריטית מצוקת הולכי הרגל ברחובות תל אביב. כרגע ישנו מאמץ מכוון שלא להגדיר זאת כהפגנה, על מנת שלא לעורר את התנגדות המשטרה. 

מאחורי העצרת עומדת חגית אוריין, פעילה חברתית המנהלת את העמוד "מחזירים את הבטיחות להולכי הרגל". "אני מקיימת את העצרת את הזאת מכמה סיבות", מסבירה אוריין. "עניין הקורקינטים הוא רק הבעיה הקטנה שמתמודדים איתה, יש המון בעיות שלא נפתרו בכל הקדנציה הקודמת ואני לא רוצה לעבור עוד קדנציה מבלי שהם יפתרו. למשל, חסימת המכוניות על המדרכות. הרי נכנסו הקורקינטים וקודמה רכיבה על אופניים כדי להקטין את השימוש ברכב הפרטי. אז איך אתם מעודדים ומתירים חסימה מלאה של מדרכות? לא נוצרו תשתיות מתאימות,  ושוב המרחב של הולכי הרגל נפגע. תגידו שאתם לא רוצים הולכי רגל ושאנחנו מטרד בחגיגה ונסגור עניין, לא נצא מהבית".

"תגידו שאתם לא רוצים הולכי רגל ושאנחנו מטרד בחגיגה ונסגור עניין, לא נצא מהבית"

סוגיה נוספת שמטרידה את אוריין היא כניסת הרכבת הקלה למרכז העיר. "אם עכשיו יש כאוס מטורף ביפו שמתעלל בהולכי הרגל, מה שהולך לקרות במרכז העיר, יפריע הרבה יותר. אין אפשרות להשוות את כמות התושבים והתנועה, כי מרכז העיר הוא לב תל אביב ולב המדינה. הולכים לסגור פה רחובות ולהעביר תחבורה ציבורית, נצטרך ללכת מרחקים כדי להגיע לאוטובוסים. כל הדו-גלגליים יעלו על המדרכה. לא כל פקח מורשה לאכוף את הדבר הזה, פקחים צריכים לעבור קורסים מיוחדים, לעבור בדיקות מיוחדות וחפיפה, צריך כבר להיערך לנושא הזה כדי שלא נגיע לבעיות כוח אדם.

"אין מועד ב'. זאת נקודת הזמן בה אנחנו צריכים להראות נוכחות, להראות שציבור גדול נמצא במצוקה וחייבים לבוא בכדי שיבינו שמדובר בציבור מאוד גדול. אם לא יהיה ציבור גדול שיבוא ויראה נוכחות אנחנו נמשיך לבכות לנצח. זוהי ההזדמנות", היא מסכמת.