הקרב על הלילה: ההפגנה הכי לוהטת בעיר? רק התחלנו

(צילום: אלברט ללמייב)
(צילום: אלברט ללמייב)

מאות בליינים ובעלי עסקים הפגינו במוצ"ש בריקודי טראנס וטכנו נגד הפקרתם בידי הממשלה במשבר הקורונה. אור-אלי השכל קוראת לבעלי המועדונים והברים להתאחד כדי להציל את הלילה

בחיי הלילה של העיר הזו אני נמצאת כבר מעל עשור. גדלתי בכפר סבא ועברתי לתל אביב בגיל 19. היא חלק ממני ואני חלק ממנה. אולי בגלל זה כשאימרי קלמן (יו"ר איגוד הברים והמועדונים), הציע לי לנהל את "איגוד הלילה" – הבטן שלי התהפכה. לקחת את זה? לא לקחת את זה? האם יהיה זה נכון להיכנס אל מאחורי הקלעים של העולם אותו אני כל-כך אוהבת? למרות שהקרובים אליי ביותר ניסו לגרום לי לרדת מזה, התשובה הייתה לי ברורה.

(צילום: אלברט ללמייב)
(צילום: אלברט ללמייב)

אז מה הייתה המטרה בעצם? המטרה היא להתאגד. לאחד את הלא מאוחדים. "הם זאבים בודדים", אמרו לי. "הם יבגדו אחד בשני, אין סיכוי שהם יתאגדו". שיתפתי את אימרי בתחושות. בקולות שאני שומעת. הוא אמר שהטבע ציווה שיחיו בלהקה ושאין להם יותר ברירה. כך גם התחיל הסיפור.

"אנחנו חיים את הלילה אבל הלילה הזה שחור מתמיד! אנחנו לא נוותר על מה שמגיע לנו! המקומות שלנו הם המנוף של הכלכלה הישראלית. מר כחלון, אנחנו משלמים את מיליוני השקלים שאתם מבזבזים במשרדי הממשלה! מר לוין, אנחנו מביאים את התיירות לארץ! חיי הלילה שמו את ישראל על המפה העולמית. בזכותנו, ראש הממשלה, אתם מפתחים את המדינה! אל תהרגו אותנו!" (מתוך הנאום של אור-אלי השכל בהפגנה)

בחודשים האחרונים נחשפתי ליצירתיות האדירה, השיתופיות הגדולה והערבות ההדדית האמיתית והכנה של אנשי הלילה. אם עד אתמול הם היו עסוקים במלחמות האישיות ובהישרדות היום-יומית, היום ההבנה היא כי הגורל שלהם משותף. ותודה לקורונה על העזרה. הטבע הביא איתו את המשבר ואיתו את צדקתי (לצערי הגדול). מעטים הם אלו שצעדו והאמינו בדרך של איגוד הלילה להציב אותם בקדמת הבמה הציבורית, כארגון שיש לו מה להשמיע תרבותית וכלכלית כאחד.

(צילום: אלברט ללמייב)
(צילום: אלברט ללמייב)

אנחנו עדיין רחוקים מהחזון ומחוף המבטחים כמובן. צל כבד ואפור מרחף מעל עולם הבילויים בתקופת הפוסט-קורונה ובעלי העסקים רוצים שישמעו אותם: איזה חיי לילה אנחנו רוצים למצוא פה ביום שאחרי? בדיוק בשביל זה בנינו את הפורום שעתיד להילחם על תחום העיסוק והבילוי של כולנו.

האם נעמוד בצד וניתן לפוליטיקאים לזרוק אותנו אל תוך מתווה יציאה כזה או אחר, או שמא נשמיע את קולנו החד והברור והמאוחד? התשובה ברורה גם כאן. אנחנו המחר של המדינה הזאת. זה הזמן להוריד את מד התחרותיות, לשחרר קצת את האגו ולשלב כוחות. הגיע הזמן שישמעו אותנו, הגיע הזמן שיקשיבו לנו. בשביל זה נצטרך את כולם איתנו, גם את אלה שעדיין לא הפנימו שאם לא נקום ונדאג שישמעו אותנו עכשיו – זה עלול להיות מאוחר מדי.

>> אור-אלי השכל היא יו"ר אגודת הלילה של איגוד הברים והמועדונים