עכשיו תורכן: מחאת הנשים מגיעה לכיכר הבימה ביום ראשון

נשים עושות מחאה. ראשון בכיכר הבימה (צילום: אלכס אידלמן/שאטרסטוק)
נשים עושות מחאה. ראשון בכיכר הבימה (צילום: אלכס אידלמן/שאטרסטוק)

ארגוני הנשים והשוויון מצטרפים למאבק נגד ההפיכה המשטרית בהפגנה שתתקיים ביום ראשון הקרוב (18:00): "יש היום גורמים בממשלה שרוצים לפגוע בזכויות שלנו ובחופש שלנו. אנחנו לא שותקות יותר. זאת מלחמה על העתיד שלנו, כנשים, במדינה"

אחרי שכבר ראינו מחאת הייטקיסטים (והיום שוב ב-11:00), מחאת סטודנטים, מחאת תלמידים, מחאת להט"בים ומחאות של כל מגזר אפשרי במשק הישראלי, מגיע עכשיו תורם של ארגוני הנשים להצטרף לתנועת ההתנגדות נגד ההפיכה המשטרית של ממשלת סמוטריץ': ביום ראשון בכיכר הבימה, החל מהשעה 18:00 ותחת הכותרת "תתעוררי", צפויות להתאסף אלפי נשים במפגן כוח נגד הקואליציה ומהלכיה המסוכנים לריסוק הדמוקרטיה.

מחאת הנשים (כרזה: מתוך עמוד האירוע בפייסבוק)
מחאת הנשים (כרזה: מתוך עמוד האירוע בפייסבוק)

>> עיתונאים, למה שלא תזמינו את נתניהו לנאום בהפגנה שלכם?
>> ממה אתם מפחדים: הומואים יודעים להפגין רק למען הומואים

בעמוד האיוונט בפייסבוק, שהוקם על ידי ארגוני הנשים הבולטים בישראל, נכתב כי "בשבועות האחרונים קמה ממשלה בלעדינו. אין לנו ייצוג. לא סביב שולחן הממשלה, לא בוועדות הכנסת, לא במשרדי הממשלה, ועכשיו הם גם רוצים לשנות את חוקי המשחק ולא יהיה לנו מי שיגן עלינו בבתי המשפט. נשים הן הרוב באוכלוסייה. יש לנו כוח. אנחנו יכולות להתייצב יחד ולהבטיח שמה שהשגנו עד היום, הזכויות שלנו, השוויון שלנו, המקום שלנו בחברה, הנוכחות שלנו במרחב הציבורי לא תיפגע. אנחנו חייבות לפעול עכשיו כדי שנוכל להמשיך ולפנות למערכת המשפט כשינסו לקחת את זה מאיתנו. שינסו להגיד לנו שאין לנו יותר זכות על הגוף שלנו, או שאין לנו זכות להיבחר.

"כי זה כבר לא משהו רחוק מאיתנו. זה ממש פה. יש היום גורמים בממשלה שרוצים לפגוע בזכויות שלנו ובחופש שלנו. שאומרים בפה מלא שאין לנו מקום במרחב הציבורי. שהתפקיד שלנו זה להתחתן ולהביא ילדים, שלא שמים את הדברים החשובים לנו כנשים בראש סדר העדיפויות. שלא רואים אותנו כשוות. אנחנו לא שותקות יותר. אנחנו קוראות לכל הנשים, מכל הקשת הפוליטית, מכל המגזרים, להצטרף אלינו. זה של כולנו. זאת מלחמה על העתיד שלנו, כנשים, במדינה".

מחאת הנשים מתארגנת בשבועות האחרונים בשיתוף מובילות דעה רבות גם מתחומי הבידור והתקשורת, ולהפגנה האחרונה ברחוב קפלן במוצ"ש הן הצטרפו כגוש מרשים של נשים לבושות אדום שנשאו את שלטי מחאת הנשים, כשמעל הבמה נאמה מורן זר קצנשטיין, מייסדת הארגון "בונות אלטרנטיבה" וממובילות מחאת הנשים, שזכתה למחיאות כפיים סוערות כשאמרה "זוהי לא רפורמה, זו הפיכה, ואנחנו הנשים נהיה הראשונות להיפגע".