עכשיו: מחאת הנשים מגיעה לכיכר הבימה. גם הגברים צריכים להגיע

אז אתם אומרים שאין לנשים מה לדאוג? מדאיג. מחאת השפחות בכיכר דיזנגוף 25.2 (צילום: צביקה קליר)
אז אתם אומרים שאין לנשים מה לדאוג? מדאיג. מחאת השפחות בכיכר דיזנגוף 25.2 (צילום: צביקה קליר)

היום (רביעי) בשעה 17:00 תתקיים בכיכר הבימה עצרת חירום נגד ההפיכה המשטרית בהובלת "בונות אלטרנטיבה", לאור הסימנים המתרבים לכוונת הקואליציה לפגוע בזכויות הנשים בישראל. מורן זר קצנשטיין: "כבר חצי שנה שאנחנו מתריעות, והנה זה קורה. הצטרפו אלינו, הילחמו איתנו על עתיד המדינה הזו"

יום ההתנגדות הלאומי ביום שלישי הוכתר בהצלחה אחרי שרבבות על רבבות של מפגינים הצליחו לשבש באופן דרמטי את כל מה שהתכוונו לשבש. אבל זה לא נגמר. היום ולאורך השבוע הבא, עד להצבעת המליאה על הקריאה השנייה והשלישית בחוק לביטול עילת הסבירות שסולל את הדרך להפיכה המשטרית, יתקיימו עשרות אירועי מחאה נוספים ובראשם הצעדה אל הכנסת שיצאה אתמול בלילה מתל אביב, הפגנת ענק במוצ"ש בקפלן ופעולות שיבוש נוספות. אבל לפני כל זה: מחאת הנשים בהובלת תנועת "בונות אלטרנטיבה" יחד עם ארגוני הנשים בישראל ותנועות מחאה נוספות, מגיעה לכיכר הבימה היום (רביעי) בשעה 17:00, ולא רק שכולכן צריכיות להיות שם – גם כולכם.

הבוקר יזמה תנועת בונות אלטרנטיבה שביתת אזהרה בת שעתיים במסגרתה יצאו נשים בכל הארץ ממקום עבודתן, בהשתתפות כמה מהחברות גדולות במשק (ביניהן פאפיה גלובל, CheQ, Natural Intelligence, קומרה קפיטל, One Zero, WIX, INX, NFX, Skai), יחד עם אלפי נשים ממקצועות הרפואה, עריכת הדין, המגזר הציבורי, עמותות ועוד, והזכירו שנשים מהוות 51% מהאוכלוסייה ולא יתנו שימחקו אותן, במחאה על יוזמות חקיקה מיזוגניות ואנטי-פמיניסטיות שהחלו לבצבץ מכיוון הקואליציה.

הרחבת הסמכויות של בתי הדין הרבני החלה ואנחנו נכנסות לאירוע! מחר, יום שלישי בשעה 10:30 נפגין מול כל הרבנויות ובתי הדין הרבניים. הצטרפי אלינו! לינק בתגובה הראשונה1 מתוך 3 נשים מוותרות על הזכויות הרכושיות שלהן בעת גירושין. אנחנו דורשות נשים בהרכבים בבתי הדין. אנחנו דורשות שכל אישה תוכל לבחור היכן להתגרש. אנחנו דורשות שמשרד עדכון רשומות לכל סוגי הגירושים ולא להרחבת סמכויות הרבני! לא לכלוא את עתיד ילדינו בידי גברים בלבד ברבני ולהעביר להם את הסמכויות לקבוע מזונות!במאי עורך: Snowבמאי שותף ועיצוב פסקול: יונתן דקלתסריט: חן לאופולד, יונתן דקל, Snowצילום: עומרי סתת קומבור, יאיר פלטי, חן לאופולד, Snowמוסיקה: PowderTreeהפקה: מירב כהן מור בונות אלטרנטיבה, Snowdrum Audio Visual

Posted by ‎בונות אלטרנטיבה‎ on Monday, July 17, 2023

 

במסגרת עצרת החירום בכיכר הבימה ינאמו מורן זר קצנשטיין, מייסדת תנועת בונות אלטרנטיבה, אלה אלקלעי, יו"ר שדולת הנשים בישראל, ד"ר אסתי רידר אינדורסקי, מייסדת ארגון נבחרות, ענבל אורפז, ממובילות מחאת ההייטקיסטיות, ד"ר הדס שרהבני סידון, מובילת מחאת ארגוני בריאות הנפש והחלוקים הלבנים, כלנית שרון, ממובילות החזית הוורודה, עדי רומח, ממובילות מחאת העו"סיות, עדן ורשבסקי, פעילה בתא הנערות של בונות אלטרנטיבה, בת 15.5 מהוד השרון, שנפגעה מאלימות משטרתית השבוע והזמרת אפרת גוש שתופיע במקום.

נשים דורשות דמוקרטיה. אפרת גוש בצעדת השפחות 16.3.23 (צילום: באדיבות "בונות אלטרנטיבה")
נשים דורשות דמוקרטיה. אפרת גוש בצעדת השפחות 16.3.23 (צילום: באדיבות "בונות אלטרנטיבה")

בסביבות השעה 18:30 תצא מכיכר הבימה צעדה בהובלת מחאת ההייטקיסטיות אל שגרירות ארצות הברית, שם תימשך ההפגנה בסימן הפגיעה הצפויה של ההפיכה המשטרית בזכויות הנשים בישראל. "בכל יום שעובר אנו מתעוררות לעוד חוק ועוד תקנה חדשה שמוחקת נשים בחסות הממשלה", אמרה מורן זר קצנשטיין, מייסדת 'בונות אלטרנטיבה', "אותה ממשלה שאין בה ייצוג לנשים, אלא אם אלה נשים שמוכנות לשרת גחמות מיזוגניות של גברים חשוכים. כבר חצי שנה שאנחנו מתריעות, והנה הגענו לרגע בו זה הכל קורה. הצטרפו אלינו, הילחמו איתנו על עתיד המדינה הזו".

באנו חושך לגרש ❤️⚔️❤️ גירל פאוור ביצ׳ז. בואו להפגין איתנו הערב!

Posted by Roni Vadnai on Wednesday, July 19, 2023

עצרת החירום של מחאת הנשים מתקיימת על טהרת המין הנשי בכל הקשור למארגנות ולדוברות, אבל גברים תל אביבים שתומכים בשוויון זכויות צריכים להתייצב בה לא פחות מנשות העיר, לא רק כדי לתמוך סימבולית במאבק אלא גם מתוך ההבנה שדמוקרטיה שפוגעת בזכויות נשים אינה דמוקרטיה כלל, ופגיעה כזאת סוללת את הדרך גם לחיסול זכויות אחרות. בקיצור, זה גם המאבק שלכם. בואו נו.