מחאת הפלפלים בתל אביב: חקלאים יחלקו 10 טון של תוצרת חקלאית בנווה שאנן

התאגדות החקלאים תגיע ביום שלישי ל"בית אחותי" בדרום העיר, במחאה על דרישת רשתות השיווק להשמיד אותה כדי לשמור על גובה המחירים

מכירת הפירות והירקות באוניברסיטת תל אביב. צילום: אורן זיו
מכירת הפירות והירקות באוניברסיטת תל אביב. צילום: אורן זיו
11 בדצמבר 2014

למרות שמחאת החקלאים כנגד רשתות השיווק הגדולות זכתה לשם "מחאת הפלפלים", היא בהחלט לא מגבילה את עצמה רק לירק אחד. שרשתות השיווק מכריחות את מגדלי הירקות להשמיד תוצרת חקלאית רבה במטרה לשמור על מחירים גבוהים, החליטו החקלאים לחלקה בחינם ברחבי הארץ. בשבוע הבא תגיע היוזמה לדרום תל אביב, כשיתוף פעולה של התאגדות החקלאים עם הארגונים החברתיים "אחותי", "כוח לקהילה" ו" "לא נחמדים – לא נחמדות".

החלוקה תיערך ביום שלישי הקרוב (16.12) ב"בית אחותי". החקלאים יביאו איתם העירה 10 טון של תוצרת חקלאית, אותה יציעו בחינם לכל דורש. "בשיתוף הפעולה החשוב הזה, הנותן ביטוי למושג ערבות הדדית, מושגות שתי מטרות חברתיות יחד: תמיכה בתושבות ותושבי השכונה והזמנתם לאירוע קהילתי מגבש שבו ייהנו מתוצרת חקלאית בחינם, וכן תמיכה במחאה הצודקת של מגדלי הירקות", אמרה חברת מועצת העיר שלי דביר. "בכוונתי להמשיך ולתמוך ביוזמות ובפעולות קהילתיות עצמאיות ולא ממוסדות, שקצת מחזירות את אופי השכונה והקהילה למה שהיה פעם". "שיתוף הפעולה בין החקלאים לצרכנים למעשה ייצור כוח אמיתי ואיכותי כנגד המלחמה ביוקר המחיה ובפערי התיווך. היום החקלאים מחבקים את תושבי מדינת ישראל, ובאופן מרגש עד הדמעות, החיבוק של האזרחים אף גדול יותר", מסכם ברק אומגה, מייסד "מחאת הפלפלים".

שלישי (16.12), החל מ16:30, בית אחותי, מטלון 70, תל אביב