מחאת התרבות עולה הילוך: הערב מפגינים מול גנץ, שלישי בבלפור

"חמישה חודשים של סגר תרבותי בזמן שהבריכות, בתי המלון והמסעדות פתוחים": משה קפטן שם סוף לגישה המנומסת של אנשי הענף בפוסט ארוך ומתוסכל בפייסבוק

בהפגנות בבלפור התרבות מתפוצצת (צילום:Guy Prives/Getty Images)
בהפגנות בבלפור התרבות מתפוצצת (צילום:Guy Prives/Getty Images)
9 באוגוסט 2020

בפוסט זועם ומתוסכל שפרסם הבוקר (ראשון) משה קפטן, המנהל האמנותי של תיאטרון הבימה, הוא סימן קו אדום בוהק. בזמן שהכל – אבל באמת הכל פתוח – את מוסדות התרבות משאירים סגורים. למה? אולי כי היינו מנומסים מדי, הוא תוהה. אז עכשיו זה נגמר, וחוזרים להפגין בכל הכוח: קפטן הודיע כי הערב תערך הפגנה מול ביתו של החלופי בני גנץ בראש העין, וביום שלישי יצטרפו אנשי הענף ביתר שאת להפגנה בבלפור.

"חמישה חודשים של סגר תרבותי בשעה ש: הבריכות פתוחות, המסעדות, בתי הקפה והברים פתוחים, בתי המלון פתוחים, נוסעים מצטופפים ברכבת ובאוטובוסים, אלפי נוסעים מצטופפים בטיסות לאילת ולתל אביב (וכבר מדברים על שמים פתוחים ממש בקרוב), באיקאה אלפי אנשים ביום עושים שופינג (וגם בקניונים), בחסידות בעלז חוגגים חתונה בהשתתפות אלפים – והרשימה עוד ארוכה. אבל על תרבות לא מדברים. אין אופק", כתב.

אני לא נוהג לפרסם פוסטים פוליטיים.את הפוליטיקה אני מעדיף לשמור לפלטפורמות אחרות.אז הפוסט הזה הוא לא פוליטי – הוא פוסט…

פורסם על ידי ‏‎Moshe Kepten‎‏ ב- יום שבת, 8 באוגוסט 2020

לקפטן אין דברים טובים לומר על מתווה התרבות החדש שצפוי להיות מוצג בימים הקרובים. "אל תתנו לזה לבלבל אתכם… להציג על הדשא או בגינות ציבוריות או ברחבת כיכר עירונית זה לא להחזיר את התרבות לשגרה. תיאטרון הוא בניין עם במה שעליה מופיעים שחקנים ובאולם יושב קהל (עם מסכות, בקפסולות, בלי הפסקה, עם סדרנים ליד השירותים… מה שתגידו, לעזאזל, רק תנו לחזור להציג)".

קפטן מנה את ההבטחות הרבות שקיבלו אנשי הענף משרי הממשלה מאז פרוץ המשבר – הבטחות שהתפוגגו ונעלמו כלא היו. "הגיע הזמן לומר די לשיח המנומנם והמנומס. זה נראה כאילו לא רואים אותנו, שלא לומר מנצלים את ההתנהלות הסובלנית של אנשי התרבות. זה הזמן לצאת לרחובות".