תפתחו כבר: מחאת התרבות נדלקת מחדש הערב בכיכר הבימה

במקום טקס פרסי קיפוד הזהב השנתי של תיאטרון הפרינג', יפגינו הערב (19:00) שחקנים, מוזיקאים ועובדי ענף התרבות בדרישה למתווה פתיחה על אולמות המופעים. בואו לתמוך

מחאת מוסדות התרבות, מאי 2020 (צילום: שלומי יוסף)
מחאת מוסדות התרבות, מאי 2020 (צילום: שלומי יוסף)
23 בנובמבר 2020

תשעה חודשים בלי תרבות ובלי אופק לפתיחתם המחודשת של מוסדות התרבות ואולמות המופעים, וגם לאנשי התרבות הסבלניים ביותר נמאס מאוזלת ידה של הממשלה וחוסר העניין המוחלט שהיא מגלה בתחום. ועכשיו מחאת התרבות, שנתנה רוח גבית חזקה למחאת בלפור בסגר הראשון, עומדת להתלקח מחדש.

במאים ▪︎ מחזאים ▪︎ שחקנים ▪︎ מוסיקאים ▪︎ רקדנים ▪︎ יוצרים ▪︎שחקנים ▪︎אמני תיאטרון עצמאי ▪︎ אמני רחוב וקרקס ▪︎ אמני פרפורמנס ▪︎ אמני מחול ▪︎ מפיקים ▪︎פועלי התרבות ▪︎ וכל מי שמאמין שתרבות היא הבסיס של מדינה – כולם.ן מוזמנים.ות לבוא ולדרוש ביחד – תפתחו!תפתחו אותנו , תפתחו את התרבות, תפתחו את האולמות, תפתחו את הרחוב, תפתחו את ההצגות, תפתחו את המופעים, תפתחו את המנגינה , תפתחו את הדימיון, תפתחו את הפה, תפתחו!!בואו צבעוניים ועם איזה כלי שעושה רעש שנעים לכם – מכינור ועד לסיר מטבח. אין לנו ברירה. כי הם לא רואים ולא שומעים אותנו. המיצב המרכזי הוא שער שלשלאות ממרפסת היכל התרבות. זוכרים את גשרי האוהבים באירופה? כזה רק כועס. אז הביאו איתכם גם מנעולים ונמלא את הקיר באמנים ומופעים נעולים. * המחאה מתקיימת ביוזמת עמותת קיפוד הזהב שתעניק פרסים ל-7 הפקות מצטיינות, שגם הן, כמו כולנו, נעולות.* באירוע משתתפים גם צו שמונה לפועלי התרבות ! פינקפרונט – החזית הורודה א.ו.מ.צ – אמנים ויוצרים במרחב ציבורי ואחרים. וכולם מוזמנים להצטרף.תפתחו!!!יום שני 23/11 בשעה 19:00רחבת היכל התרבותפינקפרונט – החזית הורודה א.ו.מ.צ – אמנים ויוצרים במרחב ציבורי קיפוד הזהב

Posted by ‎קיפוד הזהב‎ on Friday, November 20, 2020

טקס קיפוד הזהב המסורתי, אירוע השיא השנתי של תיאטרון הפרינג' בישראל, נרמס גם הוא בידי המגפה וניהול המשבר הכושל סביבה ולא יוכל להיערך השנה במתכונתו הרגילה. במקום זה, הערב ב-19:00, יתכנסו בכיכר הבימה אנשי ענף התרבות להפגנת זעם בדרישה למתווה שיאפשר את חזרתה של התרבות לבמה.

>>קיפוד הזהב: הקורונה תהרוג את התיאטרון, יחי הפרינג'!
>>אין תיאטרון: כל העולם במה של סבל ושביזות

"כל מי שמאמין שתרבות היא הבסיס של מדינה – כולם.ן מוזמנים.ות לבוא ולדרוש ביחד – תפתחו!", כתבו מארגני ההפגנה, "תפתחו אותנו, תפתחו את התרבות, תפתחו את האולמות, תפתחו את הרחוב, תפתחו את ההצגות, תפתחו את המופעים, תפתחו את המנגינה, תפתחו את הדימיון, תפתחו את הפה, תפתחו!".

ההפגנה תכלול הקמת מיצב של שער שלשלאות ממרפסת היכל התרבות, והמפגינים מתבקשים להביא עמם מנעולים שיחוברו אליו, כסמל לאמנים ולמופעים הנעולים הרחק מעין הציבור. במהלך הערב יוכרזו גם שבעת הזוכים בפרס קיפוד הזהב לשנת 2020.