מחדל אוקטובר 2: כאוס ופחד בדרום הארץ, רקטה נפלה במרכז ת"א

בוקר של תדהמה בתל אביב. אזור נפילת הרקטה בצפון הישן
בוקר של תדהמה בתל אביב. אזור נפילת הרקטה בצפון הישן

אזעקות החלו להישמע ברחבי תל אביב כבר בשש וחצי בבוקר, רקטה פגעה בבניין בצפון הישן ללא נפגעים, המקלטים נפתחו ברחבי העיר, עיריית ת"א-יפו הקימה חמ"ל מיוחד ומובילי ארגוני ההתנגדות להפיכה המשטרית הכריזו על ביטול אירועי המחאה הערב. ממשלת ישראל עדיין ישנה והציבור מתבקש לא להפריע למנוחתה

7 באוקטובר 2023

בוקר קשה בתל אביב. בוקר קשה עוד יותר בדרום הארץ ובישובי עוטף עזה. בסביבות השעה שש בבוקר החלו להישמע אזעקות ברחבי תל אביב כולה, כחלק ממתקפה מסיבית של חמאס על מדינת ישראל במסגרתה נורו אלפי רקטות ומספר יחידות חמושות חדרו אל שטח ישראל ואל ישובי העוטף. אזעקות נשמעות ברחבי העיר גם בשעה זו.

בתוך תחומי תל אביב זוהתה לפחות פגיעה ישירה אחת של רקטה בבניין באזור הצפון הישן, לא דווח על נפגעים אולם במקום פרצה אש וכוחות כיבוי ומשטרה הוזעקו למקום. גם בשעה זו, כשלוש שעות לאחר תחילת המתפקה, נשמעים עדיין בדרום העיר הדים של יציאות רקטות כיפת ברזל בכיוון דרום, ופיקוד העורף הנחה את תושבי העיר להישאר סמוך למרחבים מוגנים ולהימנע מיציאה מהבית במידת האפשר.

עוד נמסר ממעיריית תל אביב-יפו ופיקוד העורף כי כל המקלטים הציבוריים בעיר נפתחו. לאיתור מקלט בעיר בקרבתכם לחצו כאן. בעירייה מדגישים כי תל אביב-יפו מחולקת לאזורי אזעקות שונים, ולכן צופרי האזעקה מופעלים רק באזור הספציפי שלגביו קיימת התרעה. העירייה נכנסה לכוננות מיוחדת ומנהלת את המצב בעיר מחמ"ל ייעודי, ותושבים במצוקה מוזמנים לפנות דרך מוקד 106 פלוס באתר, בטלפון או באפליקציה.

במשך שעות ארוכות ועד שלב זה, לא נמסרה כל תגובה או הצהרה רשמית מטעם הממשלה, והאזרחים המבועתים בבתיהם מסתמכים על מידע שזורם ברשתות החברתיות. מי שמיהרו להגיב לסיטואציה הן תנועות ההתנגדות להפיכה המשטרית, שהודיעו על ביטול ההפגנות הקבועות של מוצאי שבת בכל רחבי הארץ. מטעם כוח קפלן נמסר: "כוח קפלן מודיע על ביטול ההפגנה שתוכננה להתקיים הערב בכיכר הדמוקרטיה בתל אביב: מחזקים את צה"ל ואת כוחות הביטחון העושים את מלאכתם בשעה קשה זו ומייחלים להשבת השקט והביטחון". ארגוני המאבק קראו "לכל מי שנדרש להתייצב, להירתם להגנה על בטחונם ובריאותם של תושבי ישראל".

בשלב זה נראה כי כל האירועים המתוכננים בעיר לערב מוצ"ש יבוטלו, כולל אירוע ההקפות השניות המתוקשר בכיכר דיזנגוף והופעתו השנייה של ברונו מארס בפארק הירקון. נמשיך לעדכן לאורך היום ככל שיהיה צורך ונייחל לשקט ולהחלמת הפצועים. הישארו בטוחים.