מחפשים את נמו?

מצאנו בשבילכם! שלוש פעילויות ימיות לכל המשפחה שאסור לכם לפספס באילת

נמו חי וקיים. צילום: Shutterstock
נמו חי וקיים. צילום: Shutterstock
23 באוגוסט 2015

ירדנו לאילת. שתי משפחות עם שלושה ילדים קטנים, ושני מתבגרים. ב-9:30, אחרי כארבע וחצי שעות נסיעה עם עצירה לקפה וזריחה מעל מכתש רמון, עגנו בחוף הדולפינים לארוחת בוקר באחד מהברים של חוף הדולפינים, מול הים האדום ומול הרי אדום. חלום.

נדמה שלא צריך יותר מזה באילת. אבל רגע, מה עושים עם הילדים?

בפעם האחרונה שלנו באילת הביקור במצפה התת ימי היה גולת הכותרת של החופשה, והפעם היה ברור שאסור לנו לאכזב. הנה שלוש אטרקציות שאסור לכם לפספס:

[tmwdfpad]

ספינת ז'ול וורן: לראות את נמו מלמעלה

בשעת בוקר נעימה יצאנו לקרוז בספינת ז'ול וורן, אותה ספינת תענוגות מקומית שקרקעיתה שקופה. על הסיפון העליון היו כסאות פלסטיק לבנים לטובת ההורים המשתזפים, ובתחתית הסירה קירות שקופים שהופכים את כל החוויה הזאת ליוצאת דופן ומיוחדת. אילת של מעלה ואילת של מטה בכרטיס אחד.

הבטנו בקרקעית הספינה. בהתחלה קשה היה להבין במה מדובר: מי ים בדרגות עכירות משתנות. זה לא הפריע לקטנטנים לשאוג "מחפשים את נמו" וללטוש עיניים כזואולוגים ימיים כדי למצוא את נמו ואת אביו ברדג (מרלין מהגרסה הלא מדובבת).

נמו חי וקיים באילת. צילום: Shutterstock
נמו חי וקיים באילת. צילום: Shutterstock

הספינה יצאה לדרך עם החרטום שפנה לכיוון הגנים היפנים. הגנים היפנים?! המדריך ניצל את ההזדמנות להסביר שהגנים היפנים נמצאים בחלקה הדרומי של שמורת חוף אלמוג, וידועים כאחד מגני העדן של צוללנים מרחבי העולם. למה יפנים? השמועה אומרת שמבנה השונית הזכיר למישהו פעם את קסם הגינון היפני, המתבסס על אסתטיקה מושלמת, תכנון נוף שנדמה כעל אנושי וסדר מופתי של כל האלמנטים שבו.

שמורת חוף אלמוג, כך למדנו מההסברים בשיט שנמשך כשעתיים, היא הנקודה הצפונית ביותר בעולם שבה נמצאים אלמוגים, ויותר מ-30 אחוז ממיני הדגים בה הם ייחודיים ובלעדיים לה. תוך זמן קצרצר של שיט התגלה לפנינו עושר תת ימי כמעט בלתי נתפס.

שושנת הים המשגעת שנגלתה לפנינו היתה מלאה בדגי שושנון, שמם הרשמי של הדגים מהסוג של נמו. "הנה נמו" ו"הנה עוד נמו" – להקת נמואים קידמה את פנינו. הילדים שהיו משולהבים, כאילו גילו את אחיהם האובד, לא הצליחו להירגע מזה שנמו חי וקיים באילת.

אין על היפנים. צילום: Shutterstock
אין על היפנים. צילום: Shutterstock

חוץ מנמואים ראינו בשיט במימי השמורה, הידועה כאחת משמורות האלמוגים היפות בעולם, המוני מושבות אלמוגים מרהיבות ורוחשות חיים ודגים צבעוניים יפהפיים שחיים יחד בסימביוזה מעוררת קנאה. ביניהם להקות של דגי חלילון, תוכינונים, מורנות, דגי פטיש ונפוחיות המוכרות יותר כ"אבו נפחא" ובנוסף להם שושנות ים, בלוטי ים, קיפודי ים, סוסוני ים, וצדפות ענק. בסופו של השיט המתבגרים, אלה שההורמונים לעיתים משבשים להם את קו המחשבה הצלולה, ביקשו להמשיך את הרומן עם הים האדום ולעשות צלילת ניסיון. מי היה מאמין.

מחיר: 70-50 ש"ח להטבת 1+1 על כרטיסים

יש להזמין מקומות מראש – 08-6316348

לאתר הבית

שנירקול מודרך: מגיל 8 ומעלה

מועדון הצלילה הוא חלק מקבוצת הריף האילתית, שאחראים גם על מועדון הצלילה בריף הדולפינים. המועדון נמצא בחוף אלמוג באילת, צמוד לחוף הויליג', כ- 5 ק"מ מדרום לעיר. אורכו של השנירקול המוצע הוא של 40 דקות, והוא נערך באחד מהספוטים התת ימיים היפים ביותר ליד אילת – אתר המערות, הנמצא כקילומטר וחצי מטאבה. השנירקול, אליו בסופו של דבר הצטרפו לא רק הטינאייג'רים אלא כולם, כולל הסברים על ממלכת הדגים והאלמוגים של הים האדום וכן את כל הוראות הבטיחות הנדרשות. גיל המינימום של המשנרקלים הוא 8. תנאי דרישה הכרחי: לדעת לשחות. הבונוס – חוויה ססגונית ומדהימה שאינה שמורה רק לצוללנים מקצועיים, שתגרום לכם להתאהב סוף סופית בים סוף.

מחיר: 150 ש"ח – להטבת 1+1 על כרטיסים

לאתר הבית

צלילת ניסיון שפתחה לנו את התיאבון. צילום: Shutterstock
צלילת ניסיון שפתחה לנו את התיאבון. צילום: Shutterstock

אבובים באילת: כל המשפחה בשפריץ

החופים באילת קוסמים לבילויים מתחת ומעל לפני המים. אחד מהם, שמעל לפני המים, הוא שיט קוצף וגועש באבוב. לקרוא לאבוב שמוצע במקום "אבוב", זה אנדרסטייטמנט. למעשה מדובר בספק מזרון ים, ספק סירת גומי קטנה, המיועד לעד ארבעה אנשים, מחובר לסירה מהירה שמפלחת את הים והגלים וגוררת מאחוריה את האבוב. ביום חם זה אחד מסוגי הפאן האקסטרימי המתגמלים בעיר הנופש הדרומית.

מחיר: 80 ש"ח – להטבת 1+1 על כרטיסים

לאתר הבית

טירוף על אבובים
טירוף על אבובים

באדיבות ישראכרט