מחקר קבע: שותים יין או בירה? כנראה שאתם פחות סקסיים

אם אתם מרגישים עייפים אחרי כוס יין, עכשיו יש לכך הוכחות מדעיות: מחקר חדש בדק את הקשר בין סוג האלכוהול שאנחנו בוחרים לתחושות שלנו. אז מהו הדרינק שגורם לנו להרגיש סקסיים?

בקבוקי אלכוהול בפיצוציה (צילום: שלומי יוסף)
בקבוקי אלכוהול בפיצוציה (צילום: שלומי יוסף)
27 בנובמבר 2017

בין אם זה ג'ין, וויסקי, כוס יין או בכלל כוס בירה צוננת – לכל אחד יש את המשקה שהוא אוהב לסגור איתו את הערב. אך האם תהיתם פעם האם סוג המשקה מעיד על האישיות שלכם? לפי מסקנות שעולות ממחקר חדש שפורסם בכתב העת BMJ – בהחלט. הרגלי השתייה של 30 אלף בני אדם בגילאי 18-34 המתגוררים ב-21 מדינות שונות נבדקו במסגרת המחקר, שבדק את הקשר בין תחושות כמו היפר-אקטיביות, סקסיות, ביטחון עצמי, עייפות, אגרסיביות ועוד, לבין סוג האלכוהול שאנחנו בוחרים.

בעוד לרוב יין מתקשר בתרבות לסקסיות ורומנטיקה, מהמחקר עולה כי חובבי הג'ין הם דווקא הסקסיים מבנינו. אלו מבין הנבדקים שהעידו דווקא כי הם צורכים בעיקר יין ובירה נמצאו עייפים ורגועים יותר. למעשה, רק 20 אחוז מאלו שהעידו כי הם נוהגים לשתות משקאות חריפים (Spirits) נחשבים לרגועים יותר, לעומת כ-50 אחוז מהנבדקים שצורכים יין או בירה.

אולם בקרב אותם נבדקים נמצאו גם השפעות שליליות. כמעט 30 אחוז מחובבי המשקאות החריפים נמצאו אגרסיביים – לעומת 2.5 אחוז בלבד מאוהבי היין האדום. מעל 40 אחוז מהם גם מרגישים סקסיים יותר מאחרים. ומה לגבי ביטחון עצמי? 59 אחוז מאלו שמעדיפים משקאות כמו וודקה, וויסקי או ג'ין העידו כי הם בטוחים בעצמם תחת השפעת אלכוהול – לעומת 45 אחוז מאלו ששתו בירה, ורק רבע מאלו שהעדיפו יין. כך שבפעם הבאה שאתם יושבים בבר הקבוע, ולא מרגישים סקסיים או בעלי ביטחון עצמי במיוחד – אולי שווה לכם להזמין דווקא צ'ייסר של ג'ין. הרי איך אומרים? אם ההר לא בא למוחמד, מוחמד יבוא אל ההר.

מעדיפים יין? כנראה שאתם רגועים יותר. צילום: אימג׳בנק /GettyImages
מעדיפים יין? כנראה שאתם רגועים יותר. צילום: אימג׳בנק /GettyImages

הנבדקים הופרדו לקבוצות לפי ארץ מוצא וגילם, כאשר לפי הממצאים בקבוצת הגיל הצעירה ביותר (18-24) נמצא קשר חזק בין שתיית אלכוהול בבית לתחושת ביטחון ומיניות. הגברים, אגב, נמצאו בסיכון להפוך לתוקפנים תחת השפעת אלכוהול, כמו גם אלו שסווגו כשתיינים כבדים יותר. אותם שתיינים התלויים לדברי החוקרים באלכוהול, נוטים להסתמך על אלכוהול בכדי לייצר רגשות חיוביים. אנחנו לא הופתענו במיוחד.

פרופ' מרק בליס, אחד ממחברי המחקר, הדגיש: "במשך מאות שנים ההיסטוריה של משקאות כמו רום, ג'ין, וודקה ומשקאות מזוקקים אחרים נקשרה באלימות. המחקר העולמי שעשינו מלמד כי המשקאות האלו אכן מעוררים אגרסיביות יותר ממשקאות אחרים". לדבריו, "בבריטניה, ניתן לרכוש ליטר של משקאות חריפים בפחות מ-15 פאונד. מחירים כאלו עלולים לעורר צריכה מזיקה שמובילה למקרי אלימות רבים".

[interaction id="5a1bf348e5636b000197107a"]