תרבחו ותברחו: כך תמלאו את הבטן בלי להוציא את האשראי

מתים להתפנק אבל חשבון הבנק לוחץ? הנה המקומות שבהם תוכלו לקטוף פירות חופשי, להשתכר מאלכוהול יקר ולפמפם קפה בוטיק לווריד - והכל בחינם

לעשות את תל אביב בחינם (צילום: shutterstock)
לעשות את תל אביב בחינם (צילום: shutterstock)

לימונדה חינם

נכפתה עליכם ישיבה בבית קפה עם חבר אמיד ולא בא לכם לצאת עם קנס של 100 שקל? בקשו כוס מים עם קרח, נענע ופלח לימון. סחטו את הלימון אל הכוס, והרי לכם לימונדה. טיפ למתקדמים: ניתן להוסיף ג'ין או וודקה מפלאסק השמור בתוך התיק.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:
תרימו: בכל יום יש מסיבה בתל אביב, ואתם מוזמנים בחינם
תפרנות אורבנית: אינטרנט, הרצאות וחללי עבודה חינמיים בתל אביב
יש מותגים חינם: כך תשמרו על סטייל בלי להיכנס למינוס

חליטת תה חינם

נסו להתחבב על המוכרת בבוטיקי התה כאילו הייתה דודתכם האהובה (נושא שיחה מומלץ: סדרות מתח סקנדינביות), ותוכלו ליהנות מטעימות של שלל חליטות מופרכות המבטיחות לסייע לעור הפנים, למצב הרוח וגם למערכת העיכול.
פלה דה תה
בית התה של ויסוצקי

אספרסו חינם

מכונות אספרסו הפכו בקרב הבורגנות העירונית למוצר צריכה בסיסי, כך שאפילו אם תיכנסו לאחד מ"בוטיקי הקפה" שלהם יחפים תיראו אמינים מספיק כדי לטעום כמה מנות קפה על חשבונם.
ה' באייר 36 (כיכר המדינה), או קניון רמת אביב

פירות חינם

רוב הפרדסים שהיו בתל אביב־יפו בעבר הוחלפו לימים בשיכונים ברוטליסטיים, אך אין זה אומר שעלינו להתבטל בפני הקיבוצניקים לשעבר המתהלכים בקרבנו באף מרומם. גם בעיר אפשר לשחק אותה ציידים־לקטים ולאכול פירות היישר מהעץ. בתל אביב פזורים עצי תפוז (גן העיר), לימון (רחובות בוגרשוב, רופין או סוטין), קלמנטינה (רחוב בארי או קריית ספר) ואפילו זית, ופשוט צריך לדעת איפה לחפש אותם. המפה המקוונת הזאת תעזור לכם עם זה:

במסגרת פרויקט הבוסתן, יוזמה של העיתונאית תושבת העיר נחמה דואק שזכתה לתמיכת העירייה, ננטעו השבוע עצי פרי לקטיף עצמי בגני יהושע (בחלק המערבי, מול רח' בני דן 8). הכניסה והליקוט חינם.

יין חינם

מתפדחים לדפוק צ'ייסרים בקופיקס? יש אלטרנטיבה אלגנטית: סיירו בחנויות משקאות באמתלת שווא (למשל, אתם מארגנים ארוחה בסגנון צרפתי בסוף השבוע) ונסו את כל סוגי היין המובילים שיש להן להציע. אחרי ארבעה בתי עסק תהפוך ההליכה לדידוי שלו ייחלתם.
בית היין (העלייה 28), בית המשקאות של נפתלי (אבן גבירול 184), מנדל משקאות
(בן יהודה 200) ועוד.

לחייכם: שלושה צעדים לצ'ייסר על חשבון הבית

מחירי האלכוהול המקומיים לא מאפשרים לשתות כדי לטשטש את זיכרון המינוס בבנק, הם רק מגדילים אותו. יש שהרימו ידיים ועברו לשתיה ביתית או לישיבה על ספסל בשדרה עם משקה מהפיצוצייה, אבל הנה כמה כללי זהב אם בכל זאת בא לכם לשמר חיים חברתיים:

הגיעו מוקדם לברים. בכל בר, לאחר הפתיחה, יש בדרך כלל בין שעה לשעתיים מתות שבהן הברמן יושב לבד במקום ובוהה בתקרה. אם הגעתם מוקדם והצלחתם להפיג את שעמומו של הברמן, תקבלו שירות ויחס אישי ויש גם סיכוי שתקבלו מנות ראשונות או צ'ייסרים על חשבון הבית.

לבוא למקומות חדשים שנפתחו בעיר, כי שבועות ההרצה הם הזמן השמח ביותר לאנשים החפצים בדברים חינם. רצונם של בעלי המקומות ליצור קהל לקוחות קבוע גורם להם לקבל את פניהם של לקוחות חדשים בזמן ההרצה עם פינוקים בצורת אלכוהול ואוכל חינם.

העדיפו בר על שולחן. ישיבה לשולחן אמנם אינטימית יותר, אך ישיבה על הבר היא חינמית יותר. הוסיפו צלע שלישית לדייט שלכם בדמותו של הברמן: דברו איתו, התחנפו אליו מעט ומצאו את עצמכם בסיבובי צ'ייסרים איתו לשאר הלילה.