אין כניסה לכלבים וחתולים

יש לא מעט איים בעולם שקיבלו את השם "אי הארנב", אבל רק אחד מהם אשכרה מאוכלס באלפי ארנבים

אדוני ראש העיר באגס באני. האי היפני אוקונושימה
אדוני ראש העיר באגס באני. האי היפני אוקונושימה
13 באפריל 2014

יש כמה וכמה איים ברחבי העולם העונים לשם המבטיח Rabbit island, אבל האי היפני אוקונושימה הוא היחיד שאשכרה מקיים. האי, המכונה אוסאגישימה (אוסאגי = ארנב, שימה = אי), מאוכלס בהמוני ארנבים ידידותיים ומבויתים שישמחו להתיישב על הברכיים שלכם או סתם לתת לכם ללטף אותם, בעיקר אם תביאו משהו לאכול.

לכאורה מדובר באתר תיירות חביב ופסטורלי: יש בו מלון, מוזיאון טבע, מגרש גולף, אזור קמפינג קטן ומאות ארנבים שמסתובבים חופשי כמו חתולי רחוב בתל אביב. עם זאת העובדה שאחת האטרקציות הלא פרוותיות העיקריות בו היא מוזיאון הגז הרעיל מבהירה שעד לפני כמה עשרות שנים היה מדובר במקום אפל מאוד. ב־1929 הוקם באי מפעל לייצור נשק כימי שהיה כה סודי שאפילו עובדיו לא ידעו מה הם בעצם מייצרים. האי נבחר למשימה בשל המרחק שלו מערים גדולות, מה ששמר עליו מעיניים חטטניות וגם מנע אסון פוטנציאלי במקרה של תאונה או של הפצצה. יותר משישה קילוטונים של גז חרדל וגזים אחרים יוצרו שם ב־16 שנות פעילותו, ובסוף מלחמת העולם השנייה הוא נסגר ונעזב. רבים מעובדיו סבלו מבעיות בריאות כתוצאה מהחשיפה לרעל כל חייהם, וגם האי עצמו הוכה בזיהום. המבנים ששימשו אותו נותרו ריקים, נטושים ומפחידים.

לא לגמרי ברור איך ומתי הגיעו הארנבים. ההשערה הנפוצה היא שמדובר בצאצאיהם של ארנבי מעבדה ששימשו את המפעל, אך מי שהיה מנהלו טוען שהארנבים ההם מתו בניסויים. סיפור אחר, סימפטי יותר, מספר על קבוצת תלמידים בטיול בית ספר ששחררו באי שמונה ארנבים בתחילת שנות ה־70 שמאז פרו ורבו ומילאו את הארץ. כמות התיירים באי הולכת וגדלה בהתמדה בזכות תמונות וסרטוני יוטיוב המתעדים את הארנבים הידידותיים מתקרבים, או אולי בעצם מתנפלים על המבקרים האנושיים. המבקרים, מצדם, מוזמנים ללטף ולהאכיל. כדי לא לפגוע באוכלוסיית הארנבים, הכניסה לאי עם חתולים וכלבים אסורה.