לה איסלה בוניטה

מהפיליפינים דרך הקריביים ועד פורטוגל - שבעת האיים הכי חתיכים שיש לעולם הזה להציע

האיים המלדיביים. צילום: Shutterstock
האיים המלדיביים. צילום: Shutterstock
10 באפריל 2014

כשחושבים על האיים היפים והנחשקים על כדור הארץ מיד נשטפת המחשבה בטורקיז, החול נצבע לבן ועל החוף רוכן דקל (לא שפל צמרת). אבל כדי לא לבאס עם רשימה שכולה טובלת באוקיינוס השקט או בקריביים תמצאו כאן גם שני איים יווניים שנכנסים שוב ושוב למצעדי האיים היפים בעולם  -והם ממש פה ליד.

אמברגיסקאיה (AmbergisCaye), בליז

זוהי השנה השנייה ברציפות שהאי הצר והארוך מול החוף הצפוני של בליז נבחר על ידי מדרגי אתר Tripadvisor לאי המשובח בעולם. השילוב בין שלוות בטן־גב, מודרניזציה, אפשרויות צלילה מרהיבות וחול לבן הם שנתנו לאי את הכבוד ואת הכתר. משייטים כאן בעיקר במכוניות גולף והעיר היחידה באי היא סן פדרו. אם זה מצלצל לכם מוכר, זוהי סן פדרו שמדונה שרה עליה לפני 20 שנה ומאז זכתה לכינוי La Isla Bonita. בכל מקרה, אל תפספסו את חיי הלילה שלה.

מדד המרחבים: אורך האי הוא 40 ק"מ ורוחבו בנקודה הרחבה ביותר כ־1.6 ק"מ.

מדד הבדידות: 4,000 תושבים.

מה עושים פה? אם אתם אוהבים לצלול מדובר בלוקשיין מושלם. האי הוא חלק משונית המחסום של בליז שהיא השנייה בגודלה בעולם. גולת הכותרת היא החור הכחול – בור עגול שיורד לעומק 400 מטר ומשמש כביתם של מיני דגים ואלמוגים ססגוניים.

איך מגיעים? יש באי שדה תעופה קטן ואפשר להגיע בטיסה מבליז סיטי. אם בחרתם בדרך הים מגיעות הנה אינספור מעבורות.

עוד משהו: האי שימש כאתר צילום לעונה הראשונה של Temptation Island בשנת 2000.

אמברגיסקאי. בליז. צילום: Shutterstock
אמברגיסקאי. בליז. צילום: Shutterstock

בורקאי, פיליפינים

אחד מיעדי הנופש הפופולריים ביותר בפיליפינים ובכלל. זהו אי קטן הממוקם כ־315 ק"מ דרומית לבירה מנילה וכ־2 ק"מ צפונית מערבית לאי פאנאיי. הוא הוכתר כבר פעמים רבות כאחד האיים הנאים בעולם וממשיך לככב ברשימות על אף שאין מדובר באי בודד ושקט ויש בו יותר מ־300 בתי מלון וריזורטים. "החוף הלבן" בצד המערבי של האי מוגן מרוחות ופעמים רבות המים ליד החוף שקופים וחלקים לחלוטין. החוף הזה הוא גם הלב הפועם של האי ובו מסעדות, דוכנים, חנויות וחיי לילה תוססים. תוכלו לנפוש כאן במלונות 5 כוכבים אבל גם להעביר חופשה חלומית בתקציב נמוך.

מדד המרחבים: 10.3 קמ"ר.

מדד הבדידות: 12,000 תושבים.

מה עושים פה? צלילות, שנירקול, גלישת רוח וקייט־סרפינג, אבל בעיקר נהנים מהשמש, מהחול ומקוקטייל מזדמן.

איך מגיעים? יש באי שני שדות תעופה ואפשר להגיע גם באונייה.

עוד משהו: התחבורה היחידה באי היא תלת אופן או רגלית, אבל אפשר גם לשכור אופנועים ואופניים.

בורקאי. צילום: Shutterstock
בורקאי. צילום: Shutterstock

איי קוק

קבוצה של כ־15 איים קטנים בדרום הפסיפיק המחולקת לאיים הצפוניים ולאיים הדרומיים. לא כולם מאוכלסים. האיים מספקים חופשת ים מושלמת ולגונות בצבע טורקיז עמוק. שיטוטים רומנטיים במים הרדודים בין האיים הקטנים הם עיסוק נפוץ והאיים, בייחוד הצפוניים, נידחים ביותר והגישה אליהם מוגבלת. אם אתם חפצים לבקר בחוף בודד, צאו ל"אי הרגל האחת" והקשיבו מתי הלמות התופים מבשרות בשקיעה על האונייה האחרונה לאי השכן איטוטאקי – "אי ירח הדבש", גם הוא מבודד יחסית. באיי קוק אפשר ללון במלונות מפוארים אבל גם למצוא גסט האוסים זולים יותר.

מדד המרחבים: 240 קמ"ר.

מדד הבדידות: 15,000 תושבים.

מה עושים פה? צוללים, שטים בסירה עם רצפת זכוכית, אבל בייחוד טובלים במים ורצים יד ביד אל עבר השקיעה.

איך מגיעים? כמה חברות טסות לאיים מניו זילנד, מאוסטרליה ואפילו מלוס אנג'לס.

עוד משהו: האיים קרויים על שם מגלה הארצות ג'יימס קוק.

איי קוק. צילום: Shutterstock
איי קוק. צילום: Shutterstock

האיים המלדיביים

מכירים את התצלומים האלה של בקתות צפות על המים? זה כאן! האיים הם שילוב מושלם בין חול לבן ואבקתי, ים באינספור גוני כחול ועולם תת ימי עשיר. במדינת האיים באוקיינוס ההודי כ־1,100 איים והחופים הם מהמהממים בעולם – סיבה מספקת בשביל מיליון תיירים להגיע הנה מדי שנה. אפשרויות הפינוק רבות, וכל אי הוא כפר נופש יחיד המספק את כל צרכיו של התייר ומעניק מקסימום פרטיות ותחושת אי בודד. הצלילה והשנירקול במלדיביים הם מהטובים שיש, השפע והמגוון אדירים, המים חמימים כך שלפעמים לא צריך בכלל חליפה ובעלי החיים בריף אינם מסוכנים לאדם. יותר מזה?

מדד המרחבים: 300 קמ"ר.

מדד הבדידות: 100,000 תושבים שרובם לא מתגוררים באיים התיירותיים.

מה עושים פה? ספורט אתגרי, צלילה, טיפולים בבתי ספא מפוארים, פינוקים ורביצות.

איך מגיעים? בטיסה מסרי לנקה וממקומות נוספים בעולם.

עוד משהו: מרקו פולו כינה את המקום "פרח האיים ההודים".

האיים המלדיביים. צילום: Shutterstock
האיים המלדיביים. צילום: Shutterstock

גלפגוס, אקוודור

"בטיול הגדול" לדרום אמריקה, כשמגיעים לאקוודור עולה השאלה אם לבקר באיי הגלפגוס, מרחק 972 ק"מ מהחוף, או לא. רבים מוותרים כי זה יקר ולא בתקציב אבל אלה שבכל זאת נוסעים מרוויחים חוויה של פעם בחיים. האיים המיוחדים (למעשה ארכיפלג של איים וולקניים) הם אלה שבעקבותיהם כתב דרווין את "מוצא המינים" וגיבש את תיאוריית האבולוציה שלו. עושר בעלי החיים האנדמיים שעדיין חיים פה יוצא דופן, ויש גם מיני צומח ייחודיים שלא ניתן לראות בשום מקום אחר על פני הגלובוס. תוכלו לפגוש כאן איגואנות ימיות, עופות מיוחדים, ציפורי שיר, צבים ובעלי חיים נוספים שלא חוששים מהאדם.

מדד המרחבים: 7,880 קמ"ר.

מדד הבדידות: 25,000 תושבים.

מה עושים פה? אל תוותרו על שנירקול במפרץ טורטוגה באי סנטה קרוז בחברת אריות ים וצבים שזוהי סביבתם הטבעית. את הצבים אפשר לראות בשמורה שעל האי ובמרכז הרבייה של תחנת המחקר. קינקי.

איך מגיעים? אפשר להגיע באונייה בטיול מאורגן אך אפשר לבקר בחלק מהאיים גם באופן עצמאי. יש טיסות מאקוודור.

עוד משהו: "גלאפגו" היא מילה בספרדית שמשמעותה "אוכף". האיים קיבלו את השם בזכות צבי הענק שחיים במקום ובעלי שריון שמזכיר בצורתו אוכף ספרדי עתיק. או משהו.

איי גלפגוס. צילום: Shutterstock
איי גלפגוס. צילום: Shutterstock

בורה בורה, פולינזיה הצרפתית

כשאומרים בורה בורה מדמיינים גן עדן. אין מי שהשם המתנגן הזה לא התגלגל בפיו כשחלם בהקיץ על לגונות תכולות, עצי קוקוס ומי טורקיז רדודים ומרופדים בחול לבן ורך. עבור רבים ההגעה לאי היא בבחינת חלום, ואכן גוון התכלת של המים הוא מהמהפנטים שיש. אם ידכם משגת תוכלו להעביר פה חופשה של דה ריץ' אנד פיימוס, אם לא – המשיכו הלאה. יקר פה מאוד ואין כל כך אופציות ביניים. ככה זה כשרוצים לשכשך רגליים היכן שעושים זאת אלילי הוליווד.

מדד המרחבים: 29.3 קמ"ר.

מדד הצפיפות: אוכלוסייה: 9,000 תושבים.

מה עושים פה? לנים במלון עם רצפת זכוכית, צוללים עם כרישים ולוויתנים קטנים ומתנשאים על נותני שירות. סתם, אין כאן לוויתנים.

איך מגיעים? בורה בורה מרוחקת כ־250 ק"מ מטהיטי ואפשר להגיע הנה בטיסה או באונייה.

עוד משהו: באי יש סיורים בעקבות קן האוהבים של אליזבת טיילור וריצ'רד ברטון ומקומות הנופש של ידוענים אחרים כמו ברברה סטרייסנד, ראקל וולש ועוד יפים ואמיצים.

בורה בורה. צילום: Shutterstock
בורה בורה. צילום: Shutterstock

סנטוריני, יוון

האי היווני הזה בכחול ובלבן, הממוקם על שרידיו של הר געש, ממשיך להיבחר שוב ושוב כאחד האיים הפוטוגניים והרומנטיים בעולם. מה יש לומר – בצדק. החופים משגעים, הנופים מטמטמים, השקיעות דרמטיות והאווירה והאוכל הים תיכוניים מצטיינים. מראה הבתים האופייניים הנשפכים מהמצוק אל הים בלתי נשכח ויש כאן אפשרויות לינה במגוון מחירים. מושלם.

מדד המרחבים: שטח האי המרכזי הוא 75.8 קמ"ר.

מדד הצפיפות: 15,500 תושבים.

מה עושים פה? מסתובבים עם טוסטוס, יורדים לים, יושבים בטברנה, שוחים ונחים.

איך מגיעים? בעונה יש לעתים טיסות ישירות מישראל, אחרת צריך לטוס לאתונה ולהמשיך משם.

עוד משהו: סנטוריני הוא למעשה שמה של קבוצת איים. שמו של האי הגדול הוא תירה, אך מקובל לכנות גם אותו בשם סנטוריני.

סנטוריני. צילום: Shutterstock
סנטוריני. צילום: Shutterstock

כרתים, יוון

כמה טוב לדעת שהאי הזה, הגדול באיי יוון, קרוב אלינו ונגיש. הטיסה אליו קצרה ואורכת כשעה ובאי יש כביש אחד מרכזי שקל ונוח לנוע בו. מעבר לחופים ולמפרצים רבים, יש פה כפרים הרריים, מטעי זיתים עד האופק, קניונים ואפשרויות טיול רגליות, אוכל טוב וגם אתרים ארכיאולוגיים ואטרקציות לכל המשפחה. באי יש כמה חופים המצטיינים ביופיים, בהם אלפוניסי בדרום מערב, וואי במזרח ובאלוס בקצה הצפון מערבי. לכל אורך החוף פזורים בתי מלון, ריזורטים ודירות נופש. רק תבחרו.

מדד המרחבים: 8,300 קמ"ר.

מדד הצפיפות: 623,000 תושבים.

מה עושים פה? אפשר לנסוע לחופשת הכל כלול, אבל מומלץ מאוד לקחת רכב ולטייל קצת בין ההרים, המפרצים והכפרים.

איך מגיעים? טיסה ישירה מישראל להרקליון או דרך אתונה.

עוד משהו: החופים המזרחיים של כרתים הם היחידים באירופה שלחופם עצי דקל.

כרתים. צילום: Shutterstock
כרתים. צילום: Shutterstock

ברלנגה גראנד Berlenga Grande, פורטוגל

לאי ברלנגה גראנד, האי הגדול בארכיפלג ברלנגה והיחיד הפתוח למבקרים, לא באים כדי לשתות עוד שייק טרופי או לקבל מסז' על החוף – לכאן באים בשביל הציפורים. האי הסלעי, בבחינת סוד שמור שאפילו לא כל האירופאים מכירים, הוא שמורת טבע לעופות מים ומגיעים אליו בשיט קצר מחופי פורטוגל. ב־2011 הוכרז ברלנגה על ידי אונסק"ו כשמורת טבע ביוספרית, כלומר הפיתוח בו אסור וכמות המבקרים המורשית להגיע אליו מדי יום – מוגבלת. רוב התיירים מגיעים לביקור יומי, אבל אפשר גם להישאר לקמפינג אם זוכרים להזמין מקום מראש. קשה לתאר את עוצמת צווחות השחפים מחרישות האוזניים המתערבבות בשאון הגלים, אבל מה שבטוח הוא שזאת חוויה שלא תישכח בקלות.

מדד המרחבים: האי הקטן מרוחק כ־10 ק"מ מהחוף וגודלו כ־1.5 קמ"ר.

מדד הצפיפות: מלבד קהילת דייגים קטנטנה וקומץ חוקרים אין על האי התיישבות קבע.

מה עושים פה? צופים בעופות המים וגם בחיים מתחת למים. אוכלים דגים במסעדה היחידה על האי.

איך מגיעים? שיט של כחצי שעה מהעיירה פאניש. אפשר גם להגיע בטיול היוצא מליסבון. אל תשכחו להזמין מראש.

עוד משהו: על האי יש גם מצודה, מגדלור, חוף רחצה, מסעדה, חנות אחת וכמה חדרי לינה פשוטים ובסיסיים שחובה לשריין מבעוד מועד.

ברלנגה גראנד. פורטוגל. צילום: Shutterstock
ברלנגה גראנד. פורטוגל. צילום: Shutterstock

אי אפשר

איים שישראלים לא יכולים לבקר בהם

באלי, אינדונזיה

לישראל אין יחסים רשמיים עם אינדונזיה ולכן אם אין לכם דרכון זר תוכלו להגיע אליה רק בטיול קבוצתי מאורגן ולא באופן עצמאי. האי המכונה "אי האלים" נודע בזכות הג'ונגל הטרופי שבו, הרי הגעש, החופים הארוכים, אלפי המקדשים הפזורים בו, כפרי הדייגים, בתי המלון המפוארים ושדות האורז. חופו המערבי נחשב לאחד מחופי הגלישה הטובים בעולם ויש כאן גם תרבות, היסטוריה ואקזוטיקה ססגונית.

סירטסיי

אי געשי צעיר לא רחוק מדרום איסלנד שנוצר בהתפרצות וולקנית ב־1963 ושטחו 1.4 קמ"ר בלבד. האי אינו פתוח למבקרים אך חוקרים מבצעים בו מאז היווצרותו מחקרים ותצפיות כדי להבין איך מתפתחים חיים חדשים ומה השינויים הגיאולוגיים שעברו עליו וממשיכים להשפיע על תצורתו.

איי העולם, האמירויות המאוחדות

מול חופי דובאי הגלים מתנפצים אל מקבץ של 300 איים מלאכותיים שנבנו מסלעים וחול בצורה של מפת העולם. הפרוייקט החל בשנת 2003 והופסק ב־2009 בגלל המשבר הכלכלי.

איים בבעלות סלבס

רכישת איים בודדים היא ספורט אהוב על כוכבים הוליוודיים ושועי עולם. הנה כמה מהאנשים שכדאי להתחבר איתם אם אי פרטי זו הפנטזיה שלכם וידכם אינה משגת לרכוש אחד: מל גיבסון (מאגו, פיג'י), ניקולס קייג' (בהאמאס), ליאונרדו די קפריו (בליז) ולני קרביץ (קריביים).