חרוסת של חופשה

כולם עסוקים בפורים, אבל האמת הקלנדרית היא שפסח נושף בעורפו ומתכוון לקרוע לכולנו את ים סוף ואת הכיס. תפסנו אתכם לא מוכנים? הנה כמה יעדים בחו"ל שאפשר עוד להתארגן על טיסה אליהם וגם כמה אופציות לנופש מקומי

רומניה. צילום: Shutterstock
רומניה. צילום: Shutterstock
6 במרץ 2014

כרתים – ים זה לא הכל

בים הטורקיז עדיין יהיה קר לרחוץ, אבל האי הגדול ביוון הוא יעד קרוב ומצוין לטיולים רכובים ורגליים (קניון סמאריה למשל). כשלא באים לשרוץ על החוף (טיפ: העדיפו דיל עם רכב) מגלים מהר שההבדל בין קו החוף וההרים המנוקדים במטעי הזיתים – מרגיש כמו הפרש זמנים של 100 שנה שאותו חוצים בעשר דקות נסיעה. הבשורה המשמחת היא שטברנה מטופחת עם גפן משתרגת, פרחים ושירות חביב תמצאו גם על הדרך הראשית וגם בנידח שבכפרי ההר. לסולדים מ"הכל כלול" מומלץ למצוא מלון או דירת נופש במזרח באזור אגיה ניקולאוס או במערב האי אחרי העיר חאניה באזור מפרץ קיסאמוס. מומלץ לשוט או לנסוע בדרך עפר לחוף המופלא Balos בשפיץ הצפוני־מערבי. תאילנד זה כאן.

הזמינו מלון בכרתים

כרתים
כרתים

רומניה – לחזור עם עודף

יעד שמתחיל לצבור תאוצה. מדינה עם הרבה טבע, נופים כפריים, הרים ויערות צפופים, ירוק בעיניים, נחלים ושדות. קל להסתדר ומילת המפתח – זול. מקומות הלינה מגוונים ואפשר לערוך כאן טיולי ג'יפים, טיפוס הרים ומסלולים למתקדמים. יש גם את כל העניין עם הטירה של דרקולה ועם עוד כמה טירות וערים מימי הביניים. בשביל כל הסיפור הזה צריך לטוס לבוקרשט ואז לקחת רכב שכור ולנסוע לאזור ההרים הקרפטיים. העיר סינאייה היא מקום טוב להתחיל וממנה תוכלו לצאת לטיולי כוכב. מתאים למשפחות, לזוגות ולטרקיסטים.

הזמינו מלון ברומניה

רומניה. צילום: Shutterstock
רומניה. צילום: Shutterstock

סלובקיה – נופים ופארקים

תעלו על טיסה לבודפשט, קחו מכונית, סעו שלוש שעות והרי אתם בהרי הטטרה בסלובקיה. מה יש לומר – מדובר ברכס הררי אירופי לכל דבר ועניין: יערות מרשימים, פסגות מחודדות, אגמים, נהרות, מפלים, מערות נטיפים ומעיינות חמים הם שם המשחק. הרכס מחולק להרים הגבוהים והנמוכים וחלק ממנו הוא פארק לאומי. אם אתם מחפשים אקשן תמצאו גם פארקי מים, מזחלות הרים, רפטינג וקייאקים. זהו יעד מומלץ לטיולי משפחות ולחובבי הטבע והמחירים כאן עדיין זולים יחסית.

הזמינו מלון בסלובקיה

סלובקיה. צילום: Shutterstock
סלובקיה. צילום: Shutterstock

גיאורגיה – יאללה חצ'פורי

אם עד עכשיו רוב האנשים שהגיעו לגיאורגיה עשו זאת בטיולים מאורגנים, עתה יש גם ניצנים של טיולים עצמאיים ליעד, שכבר נחשב הרבה יותר בטוח אבל עדיין הרפתקני. דרך הביניים היא לצאת לטיול עצמאי־מאורגן עם או בלי מדריך שבו אתם בוחרים את הקבוצה והטיול נתפר על פי מידותיכם. הטיול ינדוד בין אזורים כפריים ומעברי הרים, בין צריחי כנסיות, מצודות ומנזרים. בדרך תפגשו תרבות מסורתית ומקומיים מסבירי פנים ותיהנו מאוכל משובח ואופייני. הטיול מתחיל בעיר הבירה טיביליסי וממשיך אל רכס הקווקז. אפשר לבחור בין מספר מסלולים שונים וזהו גם יעד טוב לטרקים.

החל מ־700 יורו לטיול עצמאי בן שמונה ימים. המחיר כולל טיסות, העברות וג'יפ (ללא הדרכה ולינה). טיסה בלבד כ־700 דולר בפסח (490 דולר אחרי פסח) המחירים לטיסות צ'רטר על פי חברת התיירות גוליבר.

הזמינו מלון בגאורגיה

גאורגיה. צילום: Shutterstock
גאורגיה. צילום: Shutterstock

הערבה – חאן חדש בצופר

אל אפשרויות הלינה ביעד החם (תרתי משמע) בפסח הצטרף לפני חודשיים חאן חדש בצופר בשם שירת הערבה. בחאן המטופח והאינטימי שני אוהלים משותפים היכולים להכיל 35 איש, ונוסף למחצלות, שטיחים, מזרנים וסדינים אפשר גם לעשות הפרדה בתוכם. באוהלים יש גם חימום, נקודות חשמל, קולבים ועוד פרטים קטנים של נוחות. בשטח עצמו פינות מדורה (עצים על חשבון הבית וגם סירי פויקה) ומטבח ענקי מאובזר טיפ טופ (מקררים, כיריים, טוסטר, מיקרו). אפשר גם להקים אוהלים פרטיים על משטח הדשא וליהנות מכל הפסיליטיס (כולל נקודות הטענה לסמארטפונים). נחסוך לכם שיחת טלפון: חול המועד מלא אבל לפני ואחרי יש עוד על מה לדבר.

100 ש"ח לאדם, 80 ש"ח לילד עד גיל 12. אוהל מהבית: 50 ש"ח מגיל שנתיים

goarava.co.il

הערבה. צילום: Shutterstock
הערבה. צילום: Shutterstock

הגליל המערבי – צימרים משפחתיים בבצת

מצד אחד ים מצד אחר הרים וירוק. מה רע? עם החורף־קיץ שחלף, יכול מאוד להיות שפסח יהיה זמן טוב לשרוץ על אחד מחופי המחוז – שבי ציון, בצת, אכזיב. אם לא תפסתם מבעוד מועד חושה בבננה ביץ', אפשר להעביר פה יום נעים בחוף מקסים עם פסקול חביב. בקיצור, גוד וייבס אבל באיזי. בגליל המערבי יש המון צימרים ובתי אירוח שבחלקם יש עדיין מקום בפסח. המלצה שלנו: ראו בהם הזדמנות לגלות חבל ארץ מעט נשכח. איפה יש עוד מקום? למשל ב"אירוח שביל החלב" בבצת. חמש יחידות גדולות ופשוטות (בחלקן שתי חדרי שינה וסלון) המתאימות למשפחות או לקבוצות (רוכבי אופניים/סוסים/טיילנים) ומסביבם דשא גדול עם ערסלים, פינת משחקים ואוהל אירוח.

680 ש"ח לזוג, ozrothagalil.org.il

הגליל המערבי. צילום: Shutterstock
הגליל המערבי. צילום: Shutterstock

הגולן – איפה כולם?

במערב הפרוע של ישראל גם בחגים לא ממש מרגישים את העומס. טוב, באטרקציות כמו שוקולד קרינה בעין זיוון ומסלולי הטיול בנחלים לא תהיו לבד, אבל הנסיעה השוממת ממקום למקום ו"המרחקים" במובן הארץ ישראלי של המושג מאפשרים להעביר חופש נינוח יחסית, הרחק ממצבורי הקהל הגדולים. אם אתם בעניין של טיולים, בישול ארוחת ערב משותפת במטבח מאובזר ולינה בצוותא – אפשר לבדוק את חאן הר אודם, באודם – חלל גדול ונאה בנוי עץ שבדיוק מתאים למטרה זו.

http://tour.golan.org.il/tour/

רמת הגולן. צילום: Shutterstock
רמת הגולן. צילום: Shutterstock

נצרת – חו"ל באווירת Backpackers

מי שלא מכיר את פאוזי עזאר אין בנצרת שיסמן לעצמו נקודה שחורה. בית האירוח המיוחד ממוקם במבנה עתיק ויפהפה בסמטה בעיר העתיקה וכולו אווירה, אנרגיה חיובית ויוזמה משובחת. מרגע שנכנסים בפשפש המצויר חשים בקסם המיוחד שזורם כאן עם הקפה השחור ועם ארוחת הבוקר הכלולה במחיר. תפגשו כאן תיירים ומתנדבים מכל העולם ותוכלו להתפנן בחדר ההסבה או במטבח המשותף. אל תשכחו להרים את הראש לכיוון התקרות האותנטיות המצוירות המעטרות את האולם המרכזי ואת חלק מהחדרים. בפאוזי עשרה חדרים זוגיים עם שירותים ומקלחות צמודים וחדרים נוספים לשישה עד עשרה אנשים עם שירותים משותפים. בחוץ מחכה לכם נצרת עם השוק המקומי, הכנסיות והממתקים. אל תפספסו ארוחה במסעדות אלראדה וסודפה.

520־590 ש"ח לזוג כולל ארוחת בוקר, 90 ש"ח לילד מגיל 3. 118־110 ש"ח לחדר משותף

nazeret.co.il