הבילויים שיהפכו את הילדים שלכם לבני תרבות

המוזיאונים, ההצגות והספרים שיהפכו את שארית החופש הגדול לתרבותי הרבה יותר

תערוכת הצעצועים במוזיאון ארץ ישראל
תערוכת הצעצועים במוזיאון ארץ ישראל

ללכת לתערוכת הצעצועים במוזיאון ארץ ישראל

אחד המאפיינים של תקופתנו הוא שאין לנו מושג קלוש איך באמת עובדים 90 אחוז מהחפצים המקיפים אותנו. התערוכה "ריקוד המכונה" חושפת בחדווה מנגנוני הפעלה תוך שחזור פרקטיקות עתיקות ובחינת היחסים בין גרוטאות לאמנות. התערוכה, שכבר הוצגה כאן בהצלחה לפני כחמש שנים, חוזרת במהדורה מורחבת ומציגה כ־40 צעצועים מכניים מפתיעים ומשעשעים, שניתנים כמובן להפעלה על ידי הקהל, וכוללת גם סדנה לבניית מכונות. מגיל 3 ומעלה.

מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון 2. ראשון־רביעי ושבת 10:00־20:00, חמישי 10:00־22:00, שישי 10:00־14:00. 50 ש"ח לילד, 52 ש"ח למבוגר (כולל ערכה להכנת צעצוע)

תערוכת הצעצועים במוזיאון ארץ ישראל
תערוכת הצעצועים במוזיאון ארץ ישראל

להאזין למוזיקה קלאסית בצוותא

כל שבת ב־11:11 מתקיים קונצרט שיכול לגרום לילד שלכם לבקש צ'לו ליום ההולדת.

צוותא 1, אבן גבירול 30. 70 ש"ח

לפקוד הופעות צהריים כאילו אין מחר

בעתות מצוקה, כל פעילות שמתקיימת בשעות שבהן ילדים ערים היא פעילות המותאמת לילדים. הופעות שישי בצהריים הן זמן מצויןלחשוף את הילדים לתרבות. ואם על הדרך הם שומעים קצת טקסטים על פרידה ואובדן או סופגים עשן סיגריות, גם זה בסדר. אל תשכחו איך גידלו ילדים בסבנטיז.

לעבוד על העיניים בתערוכת טריק ארט

קחו שעתיים והעמידו את הילדים בפוזות משונות לצורכי צילום על רקע ציורים בתלת ממד שמדמים ריחוף בחלל, חיבוק של תמנון או טיפוס הפוך על קיר. האינסטגרם בהיכון. מגיל שנתיים.

ביתן 2, גני התערוכה. ראשון־חמישי 9:00־20:00, שישי 9:00־15:00, שבת 9:00־20:00

תערוכת טריק ארט
תערוכת טריק ארט

לארגן הקרנה פרטית באוזןבר

אספו את ההורים הנואשים מהכיתה וארגנו הקרנה פרטית של סרט באוזןבר. השמועה אומרת שיש פופקורן ושזה אפילו לא יקר. אפשר גם עם מקרן וחושך בבית.

אוזןבר, קינג ג'ורג' 48. לפרטים והזמנות 7780491־054

הסרט "לעוף על זה"

מי אומר לציפורים נודדות איך להגיע לאפריקה החמה? מה שבטוח, לרוב אין זו ציפור קטנה וחסרת ניסיון. כשציפור כזאת נתקלת בלהקה בלי מנהיג, התוצאה היא מסע מותח ומצחיק, מלא במתיקות וכמעט חף מרגעים מפחידים. בני 4־8 יעופו על זה.

למועדי ההקרנות

כתבו ספר

חשבו על עלילה, חרזו חרוזים ואיירו. לכרוך ליחידים שבאמת יקראו אותו, סבא וסבתא

לקבל שיעור לחיים בהצגה "גיבורה"

ילדה אהובה ועשירה נשלחת לפנימייה לבנות עשירים. זמן קצר אחר כך נעלם אביה ואיתו הכסף שמימן את חייה, והיא הופכת למשרתת. המלודרמה המקורית (הספר "נסיכה קטנה") הפכה בהפקה של תיאטרון אורנה פורת למחזמר מרהיב עם מסרים מעצימים ושחקנים מצוינים.

לגילאי 8־12, אולם אסיא במוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27. 23.8, ב־11:00 וב־12:30

מתוך ההצגה "גיבורה" צילום: יוסי צבקר
מתוך ההצגה "גיבורה" צילום: יוסי צבקר

לבקר בפסטיבל "הקיץ של דיסני"

פסלים של גיבורי "לשבור את הקרח", בועת קרח מלאכותית, מתחם מכוניות עם תפאורת הסרט "מכוניות", עמדות איפור, אוהל יצירה בהשראת סרטי דיסני וכמובן חנות מלאה במרצ'נדייז מהסרטים. המופע המוזיקלי, שהוא עיקר הפסטיבל, ישאיר את האנות והאלזות שלכם מסוחררות מרוב אושר. מגיל 3.

מתחם הדרייב־אין, ליד מרכז הירידים. שני־חמישי 9:30־20:30, ראשון ושישי 9:30־16:00. 139 ש"ח, 1+1 למחזיקי ישראכרט

לשבור את הקרח
לשבור את הקרח

לתפוס הצגה במוזיאון תל אביב

יש הרבה מהן, כמעט כל יום, והן לרוב איכותיות יותר מחברותיהן במרכז המסחרי. רשימת המופעים המלאה באתר המוזיאון.

מוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27

לבקר בבית אריאלה

בבית אריאלה (הספרייה, לא הבר) מתקיימות שעות סיפור בכל שני וחמישי, וכמובן גם המון מסדרונות מלאים בספרים שכיף לרוץ בהם כשהספרנית לא רואה.

בית אריאלה, שד' שאול המלך 25. ראשון־חמישי 10:00־19:45, יום שישי 9:00־11:45

קונצרטים של תזמורת הבמה הישראלית

כקדימון לקראת העונה החדשה שתיפתח בנובמבר, מקיימת השבוע תזמורת הבמה הישראלית – שמשלבת מוזיקה קונצרטית עם תיאטרון ומחול – שלושה קונצרטים מיוחדים לילדים במוזיאון: "לכלוכית והברווזון המכוער", "צעצוע של קונצרט" ו"פטר והזאב וחיות המוזיקה". המסר הוא דאגה לזכויות בעלי החיים.

מוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27. שני, חמישי ושבת 11:00. 55־75 ש"ח

לקפוץ למוזיאון נחום גוטמן

חוץ מתערוכות חמודות, במוזיאון מציעים גם סדנאות יצירה לילדים. אחרי זה קחו אותם לגלידה באניטה. מגיל שנה וחצי.

מוזיאון נחום גוטמן,שמעון רוקח 21, נווה צדק. שלישי וחמישי 10:00־13:00

לדחוף קוביזם לבני 7

במוזיאון תל אביב מתקיימים אירועים כמו שיח גלריה, סדנאות יצירה ומופעים. יופי חמוד, תכין דיוקן של אימא. פרטים באתר המוזיאון.

מוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27

מישהו עוד לא ראה את "המיניונים"? אז זה הזמן

למועדי הקרנות

לקרוא

ילדים חובבי קריאה אולי יתעניינו בשלושה ספרים שיצאו לאחרונה, ויכולים למלא כמה ימים של קריאה מרתקת שתיקח אותם למקומות חמים פחות ונעימים יותר

אגם הצללים

יערה ותמר, תאומות מרמת הגולן, הן ילדות לכל דבר, עם כל המשברים והעימותים, פרט לעניין אחד: הן משתייכות לקהילה מיוחדת מינה שלחבריה יש כנפיים וכוחות קסם שמשפיעים על הארץ שהם חיים בה. מגיל 9.

רוני גלבפיש, הוצאת דג זהב

אגם הצללים
אגם הצללים

סינדר

קחו את אגדת סינדרלה, תורידו את הבכיינות, מתיקות היתר והפיה הטובה ותוסיפו קצת העצמה נשית וטכנולוגיה, ותקבלו את "סינדר" – סיפורה של יתומה קיבורגית (שילוב בין אדם למכונה) בעולם עתידני, מוכה מגפה מאיימת ואויבים מחוץ לכדור הארץ. מגיל 10.

מאריסה מאייר. מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת כנרת

סינדר
סינדר

הגיוס

תארו לעצמכם ספר על ארגון חשאי שסוכניו פועלים לשמירת ביטחון המדינה ועוברים אימונים קשים ומפרכים. נדוש, נכון? עכשיו תארו לעצמכם שהסוכנים האמיצים הם בני 11־17. 17 הוא גיל הפרישה מארגון הביון מלאך, שהוקם במלחמת העולם השנייה ומעסיק סוכנים שאיש לא יחשוד בהם בגלל גילם. מגיל 12.

רוברט מצ'אמור. מאנגלית: רוני בק, הוצאת כתר

הגיוס
הגיוס