מצננים את האווירה: הגלידות המעניינות של קיץ 2015

גלידת חרוסת זה כל כך לפני חודשיים. הקו האופנתי של הגלידות השנה הוא בכלל מתוק־מלוח. כולם יציעו לכם גרסאות שונות ומשונות לשילוב הטעמים הקינקי הזה, ויש מי שממש יגזים. גלידת בייקון וקרמל כבר ניסיתם?

טראק דה לוקס. צילום: בן יוטסר
טראק דה לוקס. צילום: בן יוטסר
3 במאי 2015

1

אייסברג

אנשי רשת אייסברג האיכותית נטו תמיד לזגזג בין טעמים נקיים וקלאסיים האופייניים לז'אנר הבוטיק לבין הפתעות קינקיות. בהתאם לצו האופנה הם הוסיפו הקיץ טעמים חדשים, לדוגמה גלידת פרצעל מלוחה עם שבבי פרצעל מצופים שוקולד (16 ש"ח).

לרשימת הסניפים של אייסברג

איך אומרים לה לא? אייסברג
איך אומרים לה לא? אייסברג

 

[tmwdfpad]

2

אלורה

בגלידרייה אלורה אלמנט ההפתעה משחק תפקיד חשוב. לעולם אין לדעת אילו טעמים תמצאו בוויטרינה, שלא לדבר על הטעמים שיזנקו לכם לפה. חמישה טעמים שיפציעו במהלך הקיץ: תפוז־כוסברה, סלק עם שוקולד, לימון־בזיליקום, וואסבי ומלפפון (14 ש"ח לגביע).

לגלידריית אלורה

 

3

ג'לטריה

בג'לטריה מפגינים וירטואוזיות בקינוחי גלידה מתוחכמים ולא זונחים את מרכיב ההפתעה בטעמים המתחבאים בסירים הקפואים. שלושה טעמים חדשים כבר נחשפו בוויטרינה: סורבה יוזו (לימון יפני), סורבה שומר ותפוח ירוק, קרם קרמל טונקה (12 ש"ח).

לג'לטריה

 

4

טראק דה לוקס

אם חשבתם שגלידה היא עניין לילדים, כנראה עוד לא פגשתם את הגלידה של טראק דה לוקס. קרניבורים, הכינו את הכרס: גלידה אמריקאית עם קרמל מלוח ושבבי בייקון.

לטראק דה לוקס

אלוהים לא יעזור לנו. טראק דה לוקס. (צילום: בן יוטסר)
אלוהים לא יעזור לנו. טראק דה לוקס. (צילום: בן יוטסר)

 

5

חלק מהעניין בגלידה נובע מהפרזה מכוונת בכמויות. במסגרת התמה של מתוק־מלוח תמצאו את האפשרות לטבוע בהררי גלידה בדיינר של ג'וצה: גלידה איטלקית רכה בטעם וניל בורבון ובגרסת סאנדיי, בתוספת בננה, קצפת וקרמל מלח ים אטלנטי (39 ש"ח).

למסעדת Diner

 

6

Arta

במיוחד לאנשי מחאת הקוטג' – גלידת עוגת גבינה עם קוטג', ריקוטה, מיצוי פירות אדומים וקרמבל שקדים. הגלידה הזאת מיוצרת בגלידרייה החדשה שפתחו בני זוג איטלקים ממש בימים האחרונים והיא זכתה בתחרויות באיטליה. סמנו לעצמכם נקודה בעיר שאין לפסוח עליה הקיץ.

Arta, נחלת בנימין 11, 8954686־055

 

7

אניטה

באניטה כל הזמן מחדשים במגוון של טעמים, והקיץ הם יציעו גלידה אלכוהולית לדפוק איתה את הראש: ערק־לימון (16 ש"ח) – הגלידה שלא תגלו שליקקתם במפגש AA הקרוב.

לרשימת הסניפים של אניטה

גלידת ערק לימון באניטה (צילום: בן קלמר)
גלידת ערק לימון באניטה (צילום: בן קלמר)

 

8

וניליה

בוניליה החליטו ללכת על אקסטרים – כל הטעמים בגלידה אחת, או לכל הפחות עשרה תבלינים: ג'ינג'ר, הל, ציפורן, קינמון, פלפל אנגלי, וניל, טונקה, כוכבי אניס, ליקריץ ואגוז מוסקט (12 ש"ח).

לרשימת הסניפים של וניליה

וניליה. (תמונה: יח"צ)
וניליה. (תמונה: יח"צ)

 

9

 לאביט / פאלטאס

פאלטאס, הארטיקים הדרום אמריקאיים, מגיעים העונה בטעמים שנשמעים כמו הזיה מוזרה־מתוקה: אבוקדו־ליים טבעוני (10 ש"ח), שוקולד עם צ'ילי חריף וקינמון (12 ש"ח), ארטיק סופר פודס עם אצת ספירולינה עשירה באנטי אוקסידנטים, זרעי צ'יה, פולי קקאו, אבוקדו, קוקוס, תפוח ירוק, אגס ומלון. לא מכיל סוכר, מתאים במיוחד לביקיני (15 ש"ח).

לרשימת הסניפים של לאביט

ל-paletas.co.il