אולם ומלואו: אוהדי הפועל ת"א עדיין מתאבלים על הריסת אוסישקין

אם הכל ידפוק כמו שצריך, בינואר הקרוב ייחנך האולם החדש של הפועל תל אביב בכדורסל. האוהדים עדיין מתאבלים על אולם אוסישקין, שבע שנים לאחר הריסתו

האולם החדש של הפועל. צילום: הפועל SP תל אביב
האולם החדש של הפועל. צילום: הפועל SP תל אביב
10 בנובמבר 2014

מדי שנה, בתאריך 25.7 , מציינים קומץ אוהדי הפועל תל אביב את יום חורבן הבית. לא מדובר בפרשנות הלכתית שונה לחורבן בית המקדש אלא להרס מסוג אחר לחלוטין. באותו המועד, לפני שבע שנים, עלו דחפורי העירייה ופירקו לחתיכות את אולם אוסישקין – אצטדיון הכדורסל הביתי של הפועל תל אביב. זה קרה אחרי מאבק מתוקשר ולפרקים גם אלים. במשך שנים רדפו קומץ אוהדים אחרי ראש העירייה רון חולדאי וגידפו אותו כמעט בכל הופעה ציבורית שלו.

מאז פעלו האוהדים וחברי הנהלת העמותה נמרצות להקמת אולם חלופי. בסופו של דבר – הרבה בזכות מחזיק תיק הספורט במועצת העירייה אלון סולר (רוב העיר) – החליטה העירייה, בשיתוף מלא עם עמותת אוהדי הקבוצה, להקים אולם חדש במתחם הדרייב אין, סמוך לגני התערוכה. האולם יכיל 3,500 מקומות ועלותו מוערכת ב־ 90 מיליון ש"ח. אם הכל ידפוק לפי התוכנית, בחודש ינואר בשנה הבאה יהיה גם לקהל הפועלים בית משלו. השבוע נחנך האולם באופן חצי רשמי לצורכי פסטיבל האמנות צבע טרי 7. 6,500 מ"ר הופקעו לטובת האירוע וסיפקו הצצה ראשונית לבית החדש של הפועל תל אביב בכדורסל. התוצאה מרשימה, אבל עדיין מתנוססים לא מעט סימני שאלה סביב האולם, החשוב שבהם הוא שמו.

האולם החדש של הפועל. צילום: הפועל SP תל אביב
האולם החדש של הפועל. צילום: הפועל SP תל אביב

דף הפייסבוק "אולם הפועל על שם אריק איינשטיין בתל אביב" כולל כבר כמעט 6,000 לייקים. אין אדם שלא מסכים שראוי לקרוא לאולם על שם האוהד המפורסם ביותר של הקבוצה, אם כי לא מן הנמנע שמה שיכריע בסופו של דבר הוא השיקול הכלכלי – האם העירייה תצליח למצוא ספונסר שיתרום כסף ובתמורה יזכה שהאולם ייקרא על שמו. כרגע קרוי האולם בשם הגנרי והזמני "האולם העירוני". “אנו בוחנים את האפשרות לחסות מסחרית", מסביר סולר. “אני חושב שאין רע בגיוס חסות שמסייעת תקציבית לשדרוג והקמת מתקני

ספורט בעיר. זה לא סותר את היכולת והמקום הראוי להנצחה באצטדיון. יש הרבה הצעות
שהגיעו אלינו, אבל עדיין לא התקיים דיון בנושא. חשוב להדגיש שיש נוהל בעירייה הקובע שעד שנתיים למותו של אדם לא דנים בהנצחתו. ההצעה להנציח את אריק איינשטיין היא בהחלט ראויה ונצטרך לשבת עם המשפחה ולהחליט מהי הדרך הראויה ביותר לכך".