יש לו סימפטיה: מארק לאנגן חוזר לארץ

קול הבס של מארק לאנגן חוזר לעשות אהבה שקטה ומתוקה עם הקהל הישראלי

מארק לאנגן. צילום: Getty Images
מארק לאנגן. צילום: Getty Images
9 בנובמבר 2014

אין דבר שמעורר גאווה ישראלית אצל חובבי אינדי לא פטריוטיים בעליל כמו הידיעה שאחד האמנים האהובים עליהם מסמפט אותם בחזרה. מארק לאנגן צבר כמות נאה של נקודות במועדון הנוסע המתמיד לישראל – בעשור האחרון אמן האינדי רוק הוותיק הספיק להגיע לכאן פעמיים להופעת סולו, פעם נוספת למופע משותף עם איזובל קמפבל ופעמיים עם גרג דולי (שמגיע גם הוא בפברואר עם להקתו אפגן וויגס) במסגרת ההרכבים המשותפים שלהם – טוויילייט סינגרס וגאטר טווינס.

אף שקשה להבחין בכך כשהוא על הבמה, מרוכז ומסתורי, לאנגן טען לפני ביקורו האחרון בארץ כי הוא נהנה מאוד מהמפגש עם הקהל הישראלי ודואג לשבץ את תל אביב בכל סיבוב הופעות שלו. הפעם הוא מגיע עם אלבומו האחרון, "Phantom Radio", שלא טומן בחובו הפתעה גדולה למעריצים – גם הוא אפל ומחלחל ומתאים בדיוק לחלל האפלולי והצפוף של הבארבי.

עד כמה שהקלישאה צורמת לא קשה להבין מדוע ההופעות של לאנגן הוגדרו לא פעם כחוויה דתית. הקול שלו הוא אחד העוצמתיים שיש לאינדי רוק להציע (אקוסטית, לא מטפורית), וכשהוא בוקע מרמקולים בחשכה קשה לא להתמסר אליו. העובדה שלאנגן לא מתקשר יתר על המידה עם הקהל גם היא תורמת לחוויה ומאפשרת לכל אחד להתכנס בתוך עצמו ופשוט להאזין.

ריבוי שיתופי הפעולה שצבר לאנגן בקריירה גרם לו לספוג השראות שונות שבסופו של דבר עיצבו את העולם המוזיקלי שלו כיום – מקורות הגראנג' מתערבבים עם בלדות מעונות והבלחות של בלוז שמתאימות כל כך לקול העמוק שלו. מההופעה הקרובה בארץ אפשר לצפות לקבל את אותו הדבר – לאנגן עושה אהבה שקטה עם הקהל הישראלי ללא כל אלמנט הפתעה, אבל עם סיפוק מובטח מראש.

מארק לאנגן בבארבי, 23.3, 160 ש"ח במכירה מוקדמת