מסעדה איטלקית מבית "מסה" תיפתח בחורף הקרוב

אחרי עשור במסה, לשף אביב משה בוער בבטן לפתוח לניוקי, לרביולי ולטורטליני שלו מסעדה משלהם. יש לכם רעיון לשם?

אביב משה. צילום: דרור כץ
אביב משה. צילום: דרור כץ
6 בנובמבר 2014

את אחת הפתיחות המסקרנות בחורף הקרוב מבשל השף אביב משה, שעומד להשיק בחודשים הקרובים מסעדה איטלקית ברחוב הארבעה בשכנות למסה, מסעדת השף שלו שבימים אלה מצוין עשור להקמתה. "אוכל איטלקי הוא חלום שבוער לי בבטן כבר הרבה שנים", מסביר משה, "במסה יש הרבה מנות איטלקיות. אנחנו עושים כל יום רביולי, טורטליני וניוקי והגיע הזמן לתת להם מקום משלהם". התפריט, הוא מגלה, יתייחס לאיטליה כאל "מגף שלם" ולא יתמקד באזור ספציפי. "יהיו חומרי גלם איטלקיים במהותם אבל גם מנות בטכניקות עדכניות. חשוב לי שהן יהיו מדויקות ושחומרי הגלם ידברו בעד עצמם".

הקונספט של המסעדה החדשה ("עוד אין לנו שם, הצעות יתקבלו בברכה") בבעלות קבוצת מסה יהיה בקונספט איטלקי עכשווי. "כמי שהיה באיטליה הרבה פעמים ואוהב את האוכל, את הלבוש וכל דבר שקשור בתרבות שלה, רציתי להוציא את המקום מנישת המפות המשובצות לכיוון מודרני. האווירה היא חלק מהותי מאוד מבחינתי כי מסעדה היא מקום בילוי".

על עיצוב החלל, שצפוי לאכלס 200 מקומות ישיבה, הופקד אלכס מייטליס, שאחראי גם להיכל השיש והשופוני שהוא מסה. "אני לא רוצה לפרט יותר מדי כי בא לי שזו תהיה הפתעה, אבל אני יכול לומר שעבדנו על העיצוב שנה שלמה וירדנו לפרטים הכי קטנים. זה לא הולך להיות גרנדיוזי מבחינת שנדלירים במיליון דולר. המסעדה תהיה פשוט חריגה בנוף המסעדות שאנחנו מכירים. לפני עשר שנים מסה נחשבה שונה, וגם פה יש משהו מיוחד. לא מנקר עיניים אלא פשוט אחר".

כשהוא נשאל על אפשרות נדידת הלקוחות הקבועים של מסה למסעדה החדשה, משה נשמע אופטימי: "אם לקוח בא פעמיים למסה, עכשיו הוא יבוא פעם לכאן ופעם לכאן. רחוב הארבעה מתפתח מאוד. כמו כן, בגלל שאני נמצא הרבה במסעדה, במהלך היום יהיה לי נוח להיות בשתי המסעדות".

משה מסרב לנקוב במספרים, אבל לכל מי שדרך אי פעם במסה והתוודע לנפשות הפועלות מאחוריה ברור שגם במסעדה החדשה יושקע כסף רב.

אתם לא מפחדים לצאת במהלך כזה במציאות הכלכלית־ביטחונית בארץ?

"אנחנו מודעים לזה, אבל פחות מסתכלים על הכסף. הלכנו אחרי החלום בלי לשאול שאלות אף שאנחנו יודעים שזה לא פשוט. גם מסה נפתחה בתקופת מיתון והשקענו בה את הנשמה, ועד היום בכל בוקר אנחנו מתחילים מההתחלה. אני מאמין שבכל תחום בחיים, אם עושים משהו טוב זוכים לתמורה".

איך אתה מסכם את העשור האחרון?

"מבחינה מקצועית היה טוב מאוד. יש בארץ תרבות אוכל שגברה על סצנת המועדונים וכיום אנשים בוחרים לבלות במסעדות. אוכל תופס הרבה מקום בטלוויזיה ובאינסטגרם. עכשיו רק צריך שבפורים יהיו תחפושות של שפים".

אנחנו על זה.